HTC Desire Bruin Review

jpkroekeNewbie 13 april 2010, laatste update op 13 april 2010, 2.156 views

HTC Desire Bruin

Pluspunten

• Snelheid
  • Gebruiksvriendelijk besturingssysteem
  • Veel gratis apps
  • Camera maakt goede foto's
  • GPS heeft snel een lock

Minpunten

• Accucapaciteit

Wat een heerlijke telefoon!

Na uitgebreid vergelijken toch deze gekozen ipv een iPhone vanwege de prijs en de specs. Op papier zou het een echte iPhone-killer moeten zijn.

Ik heb hem sinds 2 april en ben tot op heden nog niet teleurgesteld. Hij is in praktijk sneller dan de iPhone met het laden van apps (scheelt niet veel maar toch...) en zeer gebruiksvriendelijk.

Het scherm is lekker groot en goed afleesbaar. Ik had eerst een telefoon met uitschuifbaar toetsenbord dus dat was wel even wennen maar het touch-toetsenbord werkt uitstekend.

Ook Android werkt erg prettig en Android Market zit vol met allerlei leuke/handige apps waarvan er veel nog gratis zijn ook.

Het enige grote nadeel vind ik de batterijduur. Na een dag gebruik moet hij aan de lader. Ook bij weinig gebruik houdt hij het geen 2 dagen vol.

Op Android Market heb ik iig de Advanced Task Killer gedownload om op de achtergrond draaiende processen te killen wat de accuduur natuurlijk ten goede komt. Werkt supersimpel: gewoon alles selecteren en killen.

Heb jij ook een HTC Desire Bruin?

"Nu las ik op een forum dat de accu een aantal keer moet worden ontladen/opgeladen om over de volledige capaciteit te kunnen beschikken dus wellicht houdt hij het op termijn wat langer vol."

Helaas dit geld niet meer voor moderne accu's. Je capaciteit gaat alleen nog maar afnemen tenzij je chipje dat het laden van de accu regeld heel erg in de war is geraakt (doordat hij b.v. lang niet in gebruik is geweest. ).

wifi/bluetotth/3g/helderheid regelen maakt veel meer uit. (en belgedrag uiteraard)
Inderdaad. Kleine tip misschien is het programma 'Toggle settings' waar je profielen kan instellen die bij een x percentage bepaalde acties uitvoeren (zoals WiFi uitzetten etc.). Je hebt ook een erg goed programma wat Power Manager heet maar dit is niet gratis. Dit werkt echter wel fantastisch!
In de handleiding staat anders wel:
Sommige batterijen werken het beste nadat ze een aantal keren
volledig zijn opgeladen/ontladen.
Pagina 19: http://member.america.htc...7_Desire_HTC_UM_Dutch.pdf
Patrick,

Het geheel opnieuw opstarten van een app zal wellicht iets meer accu kosten wanneer het nog niet draait maar als je het op dat moment niet gebruikt, waarom zou je het dan permanent op de achtergrond willen hebben draaien? Dat kost alleen maar geheugen en stroom lijkt me.

Maar goed. Ik zal het een aantal dagen testen om te kijken of het werkt.
Wat PatrickH89 probeert te zeggen is dat het iedere keer opnieuw opstarten van een app meer energie kost dan het laten runnen van een app op de achtergrond.
Het verhaal over een taskkiller is overigens niet waar. Android is er (vooral sinds 2.1) goed in om zijn geheugen te managen. De taskkiller zorgt er juist voor dat de accuduur verkort wordt, omdat alle processen die je hebt gekilled weer opnieuw moeten starten..

Heel soms zal het misschien nuttig zijn om een taskkiller te gebruiken, maar met bijna all apps is het beter om ze niet te killen.
Uhm even over de accuduur:

1. Dat verhaal van die batterijen geldt alleen voor Nickel-waterstof-batterijen en niet voor de lithium-ion-batterij in de Desire. Hoe meer cycles je loopt (helemaal leeg en vol) hoe slechter de batterij zal presteren. Dus het is eerder aan te raden om niet te veel op te laden.

2. Het klinkt misschien raar, maar taskkillers zijn zelfs slechter voor je accuduur. De precieze reden weet ik niet meer helemaal zeker, volgensmij is het iets van dat processen op de achtergrond in de meeste gevallen geen (of weinig) processorkracht gebruiken, maar alleen werkgeheugen en het wegschrijven van dit werkgeheugen dmv een taskkiller kost wel processorkracht. Of iets in die trant :P. In ieder geval is het slecht en heeft Google niet voor niets gekozen om processen op deze manier te sluiten. Android wordt overigens ook instabieler van taskkillers.

Voor een langere accuduur kun je beter app's als Locale, Power Manager en Y5 Battery Saver kopen, niet te veel widgets laten draaien, handmatig updaten en een zwarte achtergrond nemen.
Beetje magere review. Kijk hier eens voor een wat betere... :)