1 review

XPG SX8200 Pro 256GB

Specificaties M.2 80mm • 3d v-nand (TLC) • PCI-e 3.0 x4 - Bekijk alle specificaties

XPG SX8200 Pro 256GB Review

gas0line 1 januari 2019, laatste update op 1 januari 2019, 605 views Product gekocht

XPG SX8200 Pro 256GB

Gekocht voor backup pc en dual boot (Windows 10 Pro / Fedora 29). Werkt direct en erg snel en koel. Vergeleken met mijn EVO 970 - in mijn werkpc - vergelijkbare ervaring alleen veel koeler.

Pluspunten

• Snel
  • Geen ruimte en kabels
  • Inclusief simpel plak heatsinkje
  • Goedkoper dan de 'bekende' merken
  • Blijft relatief koel

Minpunten

Omdat het tegenwoordig kan, en ik mijn SATA poorten nodig had voor mijn HD's en SSD's de Adata aangeschaft als OS schijf (Windows 10 Pro + Fedora 29). Heb de Pro versie omdat die direct leverbaar was. Voor die 5 euro meerprijs geen issue. Installeren geen probleem en draait probleemloos.

In de verpakking wordt een 'heatsink'meegeleverd. Dat is een sticker met mogelijk een heel erg dun laagje warmtegeleidend materiaal. Zag er zo zielig uit dat ik die er niet opgeplakt heb. Desondanks blijft ie erg koel. Max denk zo'n 55°. Veel koeler dan mijn Samsung EVO 970, die haalt de 75° wel.

Erg tevreden over.

Heb jij ook een XPG SX8200 Pro 256GB?

hoe is de airflow in je case? zit ie vol met harde schijven? is er in het front fan aanwezig die lucht ook over deze m2-schijf gaat?

heb jij in je huidige case ook die samsung geintalleerd om iets van temperaturen te vergelijken? heb je daar de mogelijkheid voor om dit te testen?

want misschien zit er in de case van die samsung niet genoeg airflow waardoor die 75°C wordt.
Misschien om dat de 2700X heter wordt en de lucht over de Nvme blaast deels dat ie heter wordt? Airflow is verder gelijk. Beide cases zijn ongeveer even groot met zelfde fanopstelling. Bij die Samsung zit er nog wel een RX580 bij in de case. Maar so wie so worden die Samsungs wel heet geloof ik. Heb zo'n heatsink gekocht maar nog geen tijd gehad om die te installeren. Kijken of dat helpt.

Die Adata trouwens werkt erg goed en snel. Voor dat geld wel een aanrader wat mij betreft.

[Reactie gewijzigd door gas0line op 12 februari 2019 12:15]

bedankt voor je reactie...
Fijn dat er een review is van deze SSD, ik vroeg me af hoeveel je voor de SSD betaald hebt gezien je de prijs als een minpuntje weergeeft, momenteel is deze 63,50. Niet bepaald duur dacht ik zelf.
Weet ik niet meer ;). Maar ik bedoelde denk ik duur t.o.v. een standard SSD. En prijzen zijn nu wel op acceptabel nivo.

Maar nu tijdje verder weer, hij werkt echt super. Zie geen verschil t.o.v. mijn Samsung EVO 970. Wat mij betreft dus een aanrader.