Nokia 5 (single sim) Zwart

Specificaties 5,2" • 1280x720 (HD) • 16GB (uitbreidbaar) - Bekijk alle specificaties

Nokia 5 (single sim) Zwart Review

TaurusNL 24 december 2018, laatste update op 19 mei 2019, 88 views Product gekocht

Nokia 5 (single sim) Zwart

Een acceptabel product. Goed genoeg voor iemand die weinig eisen stelt aan een smartphone.

Pluspunten

• prijs
  • goed genoeg

Minpunten

• bluetooth kraakt in combinatie met carkit

Ik kocht dit apparaat vanwege de mogelijkheid er contactloos mee te kunnen betalen. En dat werkt ook... meestal. (update mei 2019... het gaat nu bijna altijd goed, behalve bij mcdonalds waar ze zo stom zijn geweest om hun contactloos betalen apparaat niet zodanig te ontwerpen dat ie ook met smartphones-met-nfc kan omgaan. ze passen gewoon niet goed. ik heb ze gemaild en ze vinden klantbeleving niet belangrijk genoeg om het aan te passen) Laatst bleek (en bevestigd door de supportdesk van Nokia) dat niet alle USSD codes ondersteunt worden. Dus als je bijv #31# wil gebruiken om incidenteel jouw nummerherkenning bij een uitgaand gesprek te onderdrukken… werkt niet. Code #31# kent deze versie van Android niet. (update mei 2019: #31# werkt :-) )Wat ook nog een punt van aandacht is is de slechte verbinding van bluetooth met de carkit. Vele malen tijdens het gesprek komt de andere partij door als gekraak. Dus prettig bellen in de auto…. nee.
Ongeveer elke 5 weken wordt er een update van het Operating System gepushed. Dus dat is prima. Daar kunnen veel merken wat van leren. Inmiddels (mrt 2019) zit mijn nokia 5 dus al op Android 9.
Ik draai er mail, WhatsApp op als belangrijkse apps en natuurlijk bellen. Dat gaat allemaal goed. Ook apps voor bijv het vuil ophalen en de zorgverzekering of bij yellowbrick werken naar verwachting. Ga er niet youtube of Netflix op draaien want dan is ie binnen een paar minuten erg warm.
Kortom, als je weinig eisen stelt en een goedkope smartphone wil dan is ie prima. Als ik nu een nieuwe zou kopen en een budget zou hebben wat waar deze net in valt, dan zou ik de nokia 5 kopen.

Heb jij ook een Nokia 5 (single sim) Zwart?

volgens mij moet je zoveel eisen niet stellen aan NFC immers je kunt beter met de pas betalen.
Heel fijne telefoon voor dit geld. Zit bij mij inmiddels Android 9 op. Updaten ging lekker snel. Veel google apps die ik nooit gebruik gestopt. Zit verder geen rotzooi op.
Camera wat hulp gegeven met Open Camera, een reclame vrije app.
De telefoon voelt stevig aan en ik begrijp de nogal negatieve kritiek niet.
Accu gaat bij normaal gebruik zo'n 3 dagen mee.
Value for money :*)

[Reactie gewijzigd door W.Rus op 27 juni 2019 17:08]