1 review

Gigabyte Aorus P7 RGB Mouse Pad

Specificaties 240mm breed en 350mm lang (Kunststof) - Bekijk alle specificaties

Gigabyte Aorus P7 RGB Mouse Pad Review

AlkoMasterz 23 december 2018, 213 views Product geleend

Gigabyte Aorus P7 RGB Mouse Pad

Pluspunten

• Hoge kwaliteit kunststof
  • Heldere LEDS
  • Rubberen basis tegen bewegen

Minpunten

• Software had handiger gemogen
  • Geen fysieke knop voor RGB-instellingen

Kwaliteit Score: 4
Hoi! Ik ben Alex, gamer en gametechneutje in de dop. Al een paar jaar mijn eigen blog ASNGaming maar ik wil graag mijn reviews met jullie delen! Laat ook altijd lekker wat feedback achter zodat ik ervan kan leren. Alles is welkom!
“RGB! RGB! Haal hier je RGB!”
Zo lijkt het de laatste tijd te gaan in gaming land. Het is niet voor niets dat de grap rond gaat met “Hoe meer RGB, hoe sneller je PC”. Fabrikanten haken in op de hype en maken nu ook RGB muismatten. Razer was een van de eerste, waarna Cooler Master en Corsair ook hun producten op de markt brachten. Gigabyte’s Aorus vond het een goed idee en kwam ook met een RGB muismat: de Aorus P7. Maar waarin verschilt dit met een gewone muismat?

Tja, wat kan je vertellen over een muismat? De Aorus P7 heeft een kunststof basis. Met een hele fijne structuur is het vergelijkbaar met de fijnste stoffen variant. Het heeft een anti-slip rubberen voet en een afneembare stoffen micro-usb kabel voor de power. Het heeft RGB aan de volledige zijkanten en in het logo boven in het midden. Het is 35 bij 24 cm groot en 4.6 mm dik. Daarnaast weegt het zelf bijna 420 gram! Loeizwaar voor een muismat, maar zorgt er in ieder geval voor dat het niet wegglijd.
Tja, waarom?
Precies. Waarom zou je een kunststof RGB muismat kopen? Nou, simpel. Laten we deze vraag opsplitsen in twee delen: Waarom kunststof en waarom RGB.

Waarom kiezen voor RGB is simpel; Je wilt kleurtjes. Zo. Veel. Kleurtjes. En. Zo. Veel. Effecten. Als je een opvallende build hebt, maakt dit het wel helemaal af. Zeker als je Aorus producten hebt aangezien het logo zeker een eyecatcher is. Er zijn veel effecten te kiezen die 9 van de 10 keer zeker passen bij je setup. Althans als je de Aorus Engine software gebruikt. Hierover in de conclusie meer. De kleuren zijn helder te noemen en ook in vol daglicht prima te zien, een giga-pluspunt voor Aorus. Dit verbaasde me aangezien mijn eerdere Razer toetsenborden, die de beste LEDs zouden hebben, een minder resultaat gaven.

Waarom kunststof? Dat is een kwestie van smaak en handigheid. Voor sommigen werkt kunststof gewoon beter, immers slijt het niet en kun je er altijd van op aan dat je muissensor een en dezelfde resultaten levert. Dit is prima te zien aan de topstructuur van de Aorus P7. Na 4 weken in gebruik te hebben is er geen enkele slijtage te zien, en levert mijn muis nog steeds dezelfde resultaten zoals ik die gewend ben. Het is een duidelijke verbetering van mijn stoffen muismat, die ik eigenlijk direct heb weggedaan. Wat ook handig is aan een kunststof muismat is het feit dat vuil niet kan blijven zitten en makkelijk opgeruimd kan worden. Ook buigt het niet, krijgt het geen hoekjes en rafelt het niet na een tijdje.

De hardheid brengt me wel op een puntje. Een stoffen muismat ondersteunt je pols als een minikussen. Je krijgt minder snel last van je hand als je een dikkere stoffen mat gebruikt. Dit is echter een van de weinige duidelijke voordelen van een stoffen mat.
Op het eerste gezicht denk je misschien dat dit compleet overbodig is. En ja, eigenlijk heb je gelijk. Waarom een RGB muismat als je ook een gewone kunt gebruiken? Maar dat is natuurlijk een keuze: je kunt ook een standaard muis gebruiken in plaats van een gaming muis. Dit is echt voor de mensen die lekker willen opscheppen, die van RGB houden of gewoon van een harde muismat houden. Met een van de helderste LEDs die ik ooit heb gezien, houd deze mat zich fier staande in de kleine wereld van de RGB muismatten.

Wat ik wel mis, is een knop waarmee je de kleuren kunt instellen zonder dat je gebruik hoeft te maken van de software. Ik wil namelijk niet volledig afhankelijk zijn van de software. Hiermee hint ik bijvoorbeeld naar een vergelijkbare muismat van Cooler Master, die onopvallend een knop heeft aangebracht.

Met een prijs van ongeveer €45 komt het prima binnen tussen de andere RGB muismatten. Zelfs relatief aan de goedkope kant als je het vergelijkt met high end merken als Razer en Corsair.

Heb jij ook een Gigabyte Aorus P7 RGB Mouse Pad?