Specificaties 2GB DDR2 (kit van 2) - Bekijk alle specificaties

Kingston ValueRAM KVR800D2N5K2/2G Review

bastian433 10 april 2010, laatste update op 1 december 2010, 377 views

Kingston ValueRAM KVR800D2N5K2/2G

Pluspunten

• betrouwbaar geen uitval/problemen gezien bij 100 setjes in gebruik
  • werkt in hp dc7700 computers net zo goed of beter dan "HP geheugen"
  • goedkoop, vooral vorig jaar

Minpunten

• timings zijn misschien iets slechter dan duurder geheugen maar dat is in een bedrijfssituatie niet zo erg interessant, daar is het veel belangrijker dat het stabiel werkt.

Stabiliteit Score: 5
Voor mijn werk moest er nieuw geheugen komen omdat bij de introductie van windows vista in 2006/2007 niet was nagedacht dat als je er iets op start dat 1 gb werkgeheugen voor windows vista volstrekt onvoldoende is om snel te kunnen werken.
Omdat de situatie al zo was toen ik bij mijn werkgever kwam dat er windows vista draaide moest er iets anders verzonnen worden.
aanvankelijk hadden we eerst 50 stuks "hp geheugen" gekocht voor 30 euro per stuk, dus per module van 1 gb.

Toen kwam ik vorig jaar dit tegen, dit was ongeveer toen 30-35 euro per setje.
eerst 1 setje geprobeerd en dat viel erg goed in de smaak, daarna nog 100 setjes gekocht en tot op de dag van vandaag heb ik er geen problemen mee ondervonden, we hebben dan nog wel steeds windows vista sp1 maar met 2 gb werkgeheugen draait het goed, en ik heb dan ook nooit een noodzaak gezien om nog weer "hp geheugen" te kopen.

De dc7700 USDT's worden ook geupgrade naar bios versie 1.15 op het moment dat er geheugen in gezet is.

edit 1-12-10:

Ik heb nog altijd geen uitval gezien, of problemen die er waren die aan dit geheugen gerelateerd waren oid. Ik denk dat dit wel wat zegt over dat het wel goed is.

• HP DC7700 USDT

Heb jij ook een Kingston ValueRAM KVR800D2N5K2/2G?