Belkin Ultra High-Speed HDMI-kabel Zwart

Niet beschikbaar
Specificaties HDMI • 2m - Bekijk alle specificaties

Belkin Ultra High-Speed HDMI-kabel Zwart Review

Elazz 30 november 2018, laatste update op 30 november 2018, 8.610 views Product gekocht

Belkin Ultra High-Speed HDMI-kabel Zwart

48GBps voor een goede prijs. Kabels vormen geen bottleneck op beeld en geluidskwaliteit.

Pluspunten

• Goede prijs voor HDMI 2.1
  • Slanke kop
  • Zeer Flexibel!

Minpunten

• Zeer flexibel?

Na voor het eerst problemen gehad te hebben vanwege een tekort aan bandbreedte op een HDMI kabel toch maar besloten om mijn kabel tussen het receiver gedeelte van mijn HT-ZF9 en TV te upgraden.

Na eerst deze chart bestudeerd te hebben om te weten hoeveel bandbreedte ik nodig heb voor de verschillende formaten dat ik op dit moment afspeel kwam ik uit op ongeveer 17Gbps. Dat betekent dat een Premium High Speed Kabel nipt voldoende moet zijn (HDMI 2.0) welke ondersteuning biedt voor 18GBps. Voor games zou ik moeten kijken naar 60hp op 4:2:2. Op 4:4:4 CS zit je dan weer net te kort dus dat nam ik wel mee in mijn gedachten.

Voor een lengte van ongeveer 2 meter zat ik snel in een prijsrange van ongeveer 20 tot 25 euro. Op dat moment ging ik zoeken naar een HDMI 2.1 kabel. Deels vanwege de ruime overhead in bandbreedte (en toekomstperspectief voor andere formaten) en eventele toekomstige wijzigingen (meer high framerate content). De prijs was wel een stuk hoger maar gelukkig was er de Belkin HDMI 2.1 kabel met 48GBps bandbreedte.

Voor 35 euro toch maar gekocht en het verschil was na aansluiting direct zichtbaar. De kleuren die ontbraken in HDR modus werden juist weergegeven en de geluidskwaliteit ging er ook zeer sterk op vooruit (dolby atmos). Hetzelfde resultaat zou ik ook gekregen hebben met een 18GBps kabel want dat is wat er wordt gebruikt om mijn PS4 Pro en Xbox One S maar in ieder geval hoef ik niet meer na te denken of het ligt aan de kabel.

Met betrekking tot bouwkwaliteit was ik zeer verrast. Het ziet er heel strak uit en zelfs met redelijk dunnen uiteindes zitten ze stevig. Het design zou aansluiten op de nieuwe Apple TV's en dat valt terug te zien. De kabel is wel zeer flexibel dus makkelijk om te buigen en te plaatsen in installaties maar anderen kunnen dit weer zien als een nadeel vanwege mogelijke wear en tear bij veel beweging.

Zeer tevreden en ben zelfs aan het denken of die tussen de Xbox One S (voor 4K Dolby Vision en Atmos blu rays) ook beter een upgrade zou krijgen.

Heb jij ook een Belkin Ultra High-Speed HDMI-kabel Zwart?

Ja is dit goed merkbaar ondanks dat je TV helemaal geen hdmi 2.1 ondersteund?

Zelf heb ik bijna dezelfde TV als jou en moet het ook zonder hdmi 2.1 doen (content wordt vooral via de 4k br speler afgespeeld van de Xbox One X en eventueel via netflix met de bijgeleverde kabel).
Ik denk niet dat het voor u veel verschil gaat maken zolang de meegeleverde kabel 18GBps ondersteund. De afweging bij mij was 2.0 aan 25 euro of 2.1 aan 35 dus heb dat toch op die manier bekeken. Voor de Sony xe9305 zijn er geruchten dat deze toch iets meer bandbreedte aankan maar bij lange na niet 48Gbps. Maar de ps4 en xbox one s zullen inderdaad max 18 doorgeven. Een nieuwe blu ray player kan eventueel al met 2.1 komen maar er zijn geen films in 60p dolby vision of in een hogere resolutie dan 4k.

Dus je kan het zien als nutteloos of gewoon een meer dan een goede kabel waar je niet over na hoeft te denken of dat een bottleneck is of niet. Het is dus gevoelsmatig.

De kabel wordt gepromoot als dolby vision kabel en dat kan ik begrijpen want dolby vision op 60p heeft al meer dan 20Gbps nodig.

Waarschijnlijk zal ik in 2 jaar ook kijken naar een tv upgrade dus dan zal hdmi 2.1 en earc een gegeven zijn in combi met mijn huidige soundbar en eventuele Ps5. En dan is de kabel wel ghoed benut.
TV's hebben nu max HDMI 2.0b bij 4K TV. Signaal naar TV is max 60hz. Dus als je TV 100hz heeft, verzint hij er lijnen bij door naar de andere lijnen op de TV te kijken. Dit voor soepelere beelden. De HDMI kabel 2.1 doet dus echt helemaal niet.