Specificaties 2,4" display, 3G-support, met geheugenslot - Bekijk alle specificaties

Nokia E52 Zilver Review

metal7run 5 april 2010, laatste update op 5 april 2010, 376 views

Nokia E52 Zilver

Pluspunten

• accuduur
  • stabieliteit
  • licht gewicht
  • Micro USB oplader

Minpunten

• voelt wat 'goedkoop'
  • zoekfunctie contactpersonen oudbollig

Als gebruiker van een HD2 was ik op zoek voor een toestel erbij. Een toestel moest eigenlijk simpel zijn, vooral goede accuduur hebben als je weer eens een weekend weg bent en niet te zwaar. handig voor een weekend weg, avond de kroeg in of weet ik veel.
en, bij voorkeur opladen via de 'toekomstige' standaard 'Micro USB'.

deze Nokia E52 voldoet aan al deze kenmerken.
Duurzaam voelt het toestel zeker niet aan. Misschien is het een kwestie van wennen, maar dit toestel voelt echt vreselijk licht. Elke keer als ik het oppak moet ik er weer aan wennen. Goed, met een HD2 als ander toestel is dat natuurlijk niet zo moeilijk.
Wat me daarbij wat 'tegen' blijft vallen is het accuklepje. Dit voelt zo licht en plastic, dat ik wel mijn twijfels heb over de stevigheid van het toestel. Maar, hij is al 2 keer gevallen, en verder nog geen problemen. Daarnaast is ie ook wat weekendjes in de broekzak meegeweest dus misschien valt het allemaal wel mee.

Nokia moet echt nog leren werken aan het zoeken in je contactpersonen, dat werkt nog echt volgens de oude stempel. Het intiutieve zoeken van Windows Mobile is dan echt een gemis, maar dat kennen we van Nokia.
Daarmee heb ik dan ook het laatste minpunt genoemd. Accuduur is werkelijk waar geweldig. Stabiliteit en connectiviteit (wifi, umts, bluetooth) zijn allemaal perfect. Bluetooth synchroniseren...allemaal super.
Kortom, een toestel voor mensen die weinig aan de stroom willen zitten weinig poespas willen.
Als ik niet zo'n gadget freak zou zijn geweest zou dit mijn enigste toestel zijn geweest.

Heb jij ook een Nokia E52 Zilver?