Huawei Mate 20 Lite Zwart

Specificaties 6,3" • 2340x1080 • 64GB (uitbreidbaar) - Bekijk alle specificaties

Huawei Mate 20 Lite Zwart Review

diedrich vonNewbie 21 november 2018, 374 views

Huawei Mate 20 Lite Zwart

toptoestel in zijn prijsklasse. Ik gebruik het toestel nu een goeie twee weken en ik ben nog altijd onder de indruk van de prestaties van het toestel en van de snelheid van de processor. De kwaliteit van de camera is in één woord fenomenaal!

Pluspunten

• camerakwaliteit
  • beeldschermkwaliteit
  • levensduur batterij
  • snelheid processor

Minpunten

• meegeleverde screenprotector

Bij het unboxen van het toestel valt onmiddellijk op dat het toestel vrij groot is maar toch zeer gemakkelijk in de hand ligt. Het toestel is vrij licht en het beeldscherm is door het ontbreken van knoppen aan de voorzijde zonder twijfel echt wel groot te noemen. Ik was vooral onder de indruk van de helderheid van het beeldscherm, voor mij persoonlijk een grote stap voorwaarts in vergelijking met mijn vorig toestel. Het valt ook onmiddellijk op dat de achterzijde van het toestel vrij kwetsbaar is, daarom toch vlug een cover besteld om ongelukjes te vermijden, ken uzelf! Het toestel was ongeveer 65% volgeladen bij inpluggen en was in een klein uurtje volgeladen. De batterij had na 30 uren nog 18% over. Het toestel werd vrij intensief gebruikt (wifi, 4G, locatiebepaling, foto's) gedurende deze 30 uren. Mijn mening na een goeie dag gebruik gemaakt te hebben van de Huawei Mate 20 Lite kan ik zeggen dat het toestel de prijs/kwaliteit - vergelijking met glans doorstaat, prachtig toestel in de middenklasse! Update! Na een kleine week het toestel te hebben gebruikt kan ik enkel maar heel tevreden zijn! De reactietijd van het toestel is echt wel snel, geen haperingen, ook niet wanneer heel wat applicaties openstaan, games of video's afspelen. Ik heb momenteel nog geen sd-kaartje in het toestel geplaatst maar met het 64GB-groot intern geheugen heb ik dit zeker niet onmiddellijk nodig. Verder ligt het toestel aangenaam in de hand en zitten de knoppen op handige plaatsen. Het toestel is slank en doordat er geen drukknoppen aan de voorkant zitten maakt dat het toestel een zeer strakke indruk nalaat! Verder ben ik zeer onder de indruk van de kwaliteit van de foto's die je kunt maken met het toestel. Op de pro-stand worden de foto's in RAW-formaat genomen, hierbij kunnen deze later nog bewerkt worden in Lightroom of snapseed. De kwaliteit is bijna niet te onderscheiden van de foto's die ik neem met mijn spiegelreflexcamera zoals je hieronder ziet. Ik kan dus besluiten dat ik na een kleine week het toestel te hebben gebruikt zeer tevreden ben over alle aspecten van de Huawei Mate 20 Lite. Het toestel voldoet aan de verwachtingen en overtreft deze zelfs op enkele vlakken!

Heb jij ook een Huawei Mate 20 Lite Zwart?