AOpen QF50A Review

oheng 25 januari 2006, 891 views

AOpen QF50A

Pluspunten

• Bijna geluidsloos
  • Extra 120mm fan
  • 20-pins / 24-pins hybride ATX aansluiting
  • 1 SATA stroomaansluiting
  • Losse stroom/voedingskabel
  • Luchtpijp boven CPU fan

Minpunten

• Vermoedelijk niet geschikt voor systemen die tegen het maximum van de voeding aanzitten.
  • Slechts drie 3,5" drivebays in totaal.
  • Diskettestation montage leverde problemen op.

Kwaliteit voeding Score: 5
Ik richt me bij deze survey op een aantal dingen die volgens mij nog niet gezegd zijn. De voeding is erg stil, maar volgens mij is hij niet 100% onhoorbaar. Maar dat heb ik niet echt goed kunnen beluisteren omdat het geluid van een standaard AMD CPU fan van een AMD Sempron 3000+ erbovenuit kwam. Een Arctic Cooling of Zalman CPU koeler is zeker een must bij deze kast!

De kast komt geleverd met een stroomkabel en een 120mm fan (die volgens mij vrijwel geluidsloos is, ik kon het verschil tussen aan en uit tenminste niet horen, met mijn oor naast die fan). Er zit een standaard 20-pins ATX aansluiting bij, die met een extra 4 pins ATX stekkertje kan worden omgebouwd tot een 24-pins aansluiting. Daarnaast is er uiteraard nog de gewone 4-pins stekker voor moederborden die dat nodig hebben.
Er zitten 3 drive bays in voor 3,5" drives. En 4 drivebays voor 5,25", IIRC.
Ook is er een luchtpijp aanwezig voor de aan/afvoer van de warme lucht van de CPU fan door de zijkant van de kast.

Voor de rest is het inbouwen van drives niet echt makkelijk, maar dat is bij de meeste kasten zo. Bij mij zat het diskette station alleen goed als ik de voorste metalen glijders helemaal wegboog. Met metalen glijders bedoel ik de 4 uitsteeksels in het metaal van de drivebay waar het diskettestation op rust.

Erg fijne standaard kast desalniettemin.

edit:
Paar verbeteringen aangebracht, bedankt Luuk1983 en qtee!

Heb jij ook een AOpen QF50A?

De kast is erg stil, volgens mij is hij niet 100% onhoorbaar, maar dat heb ik niet goed kunnen beluisteren omdat de standaard AMD CPU fan van een AMD 3000+ erbovenuit kwam
Bij deze zin is het in eerste instantie niet duidelijk dat je het over de voeding hebt... want deze kast maakt hopelijk niet uit zichzelf geluid? ;)
Voeding hoort bij de kast dus wat maakt het uit of je voeding of kast zegt ;)

Ik zou zelf voeding zeggen maar als iemand kast zegt dan begrijp ik het ook wel zoals jij.
Ook is er een luchtpijp aanwezig voor de afvoer van de warme lucht van de CPU fan door de zijkant van de kast.
Voor zover ik weet is het toch echt AANVOER van koude lucht. Een fan blaast immer richting de processor, niet er vanaf (wat ik vroeger wel dacht dattie deed).