Asus G73JH-TZ034V

Specificaties 17,3" • 1920x1080 • 1TB • Intel Core i7 - Bekijk alle specificaties

Asus G73JH-TZ034V Review

macht1 3 april 2010, laatste update op 3 april 2010, 2.858 views

Asus G73JH-TZ034V

Pluspunten

• Goed scherm
  • Toetsenbord tikt fijn en de verlichting is prettig in een donkere omgeving
  • Laag geluidsniveau
  • HDMI output naar TV [Full-HD] (beeld en geluid) werkt 'out of the box'.

Minpunten

• Express Gate lijkt niet te werken.
  • Veel preinstalled software.

Wat krijg je:
laptop, targus rugtas, asus rog muis (usb bedraad), asus driver DVD, power adaptor, cable tie, batterij, boekjes.

1ste keer gebruik
11:05 aanzetten
11:10 installatie windows home premium
11:14 windows gereed
11:14 start asus preinstalled software
11:19 herstel dvd's maken (5)
13:30 dvd's gemaakt

Als je niet wilt wachten op het brand proces dan kun je de 5 iso's ook kopiëren naar de 2e schijf ze staan op locatie C:\Users\<username>\Documents\recovery_tmp

Disk indeling:
C: 116 GB ( 56 GB beschikbaar)
D: 329 GB (329 GB beschikbaar)
F: 232 GB (232 GB beschikbaar)
G: 232 GB (232 GB beschikbaar)

windows prestatie index: 5.9
processor: 7.1, ram: 7.4, grafisch: 7.2, weergave voor spellen: 7.2, primaire disk: 5.9

asus preinstalled soft-/bloatware:
adobe reader, AI recovery burner, asus access, asus ap bank, boingo installer (wi-fi hotspots)
controldeck, cyberlink power dvd 9 (blu-ray disc suite), ebay, game park console, lifeframe
office 60 day trail, smart logon manager, splendid utility, test versie trend micro internet security
windows live, google chrome, creative alchemy, soundblaster media source
catalyst control center, Express gate

Nieuwe installatie op lege partitie:
Een windows DVD + Asus driver DVD is voldoende om alle apparaten werkend te krijgen
Op de bijgeleverde DVD staan drivers en utilities.
Asus heeft een soort van 'install all' gemaakt, hiermee kun je eenvoudig kiezen welke drivers en programma's je wilt installeren. Na aanvinken van de opties gaat alles vanzelf (inclusief meerdere reboots).
Er zitten ok veel utitities van asus en andere op de DVD het is niet eenvoudig om te achterhalen welke echt noodzakelijk zijn.

Batterij: Bij normaal gebruik tussen de 1 en 1,5 uur
Geluid: Stil (als het erg stil is in huis dan kun je de fans horen zoemen)

Heb jij ook een Asus G73JH-TZ034V?

Last wil ik het niet noemen, dit is by-design.

De Core i7 heeft 4 cores en 8 threads.
Hyperthreading is een technologie om meerdere threads te draaien op een fysieke core. (2 per core). Het besturingssysteem denkt daarom dat ie 8 Cpu's heeft.
Ja, het scherm heeft hetzelfde formaat (17,3") maar de resolutie is 1600x900 terwijl de G73 1920x1080 heeft. en Nee je kunt 2,5 Dell Studio 17 kopen voor hetzelfde geld, denk je zelf dan dat deze qua prestaties te vergelijken is met dit monster?
Ik heb een vraagje. Als ik in windows taakbeheer naar het tabblad Prestaties ga geeft mijn G73 aan dat er 8Cores in zitten :S hebben hier meer G73 eigenaren last van?
Ah kijk dat verklaart een boel (voor mij de eerste keer dat ik met een nieuwere intel werk)
Heb je toevallig ervaring met de Dell studio 17? Ik vraag me af of het formaat te vergelijken is namelijk :)
zit er een expresscard 34 in?