Sharkoon Shark Zone C10 Review
Ik had dit kastje gekocht als een goedkoop en compact plekje voor mijn ITX systeem met een dedicated videokaart. Uiteindelijk heeft mijn systeem een klein half uurtje in de kast ingebouwd gezeten en een uur later lag ie in de kliko.
Pluspunten
Bouwkwaliteit behuizing Heerlijk compact, weinig verspilde ruimte Inclusief ATX-SFX conversieplaatje Voldoende spareparts voor mijn volgende kast Ziet er ook in het echt goed uit voor zo'n goedkoop kastje Zowel staand als liggend te gebruiken
Minpunten
Kwaliteit bevestiging frontpanel Bevestiging PSU via voorzijde Onhandige bevestiging drives Stoffilters niet verwijderbaar
Eindoordeel
De behuizing biedt alles wat je zou mogen verwachten: ruimte voor een ITX moederboard, goede clearance voor een CPU koeler, ATX en SFX powersupply ondersteuning, voldoende mogelijkheden voor airflow en ruimte voor een lange dual slot videokaart.
Eerste probleem (maar dat is misschien een beetje mijn eigen schuld
) is dat de CPU koeler (een Noctua NH-U12S) te hoog is. Ongeveer een halve centimeter, maar toch. Het zorgt ervoor dat de heatpipes uitsteken en de zijkant/bovenkant er niet op kan.
Tweede probleem: bij het loshalen van de front panel braken 2 clipjes af. Hierdoor sluit het paneel niet goed meer aan op de rest van de behuizing en is deze in een klap waardeloos geworden. Redelijk onhandig is ook dat de montage van de power supply via de voorzijde gebeurt, dus je moet er regelmatig bij kunnen en daar is deze kast niet op gebouwd.
Omdat er teveel bezuinigd is op de bevestiging van de front panel en daardoor de kast voor mij onbruikbaar is geworden kom ik niet verder dan 'slecht'. Als ik hier geen problemen had gehad was het een goed geweest.
Eerste probleem (maar dat is misschien een beetje mijn eigen schuld
Tweede probleem: bij het loshalen van de front panel braken 2 clipjes af. Hierdoor sluit het paneel niet goed meer aan op de rest van de behuizing en is deze in een klap waardeloos geworden. Redelijk onhandig is ook dat de montage van de power supply via de voorzijde gebeurt, dus je moet er regelmatig bij kunnen en daar is deze kast niet op gebouwd.
Omdat er teveel bezuinigd is op de bevestiging van de front panel en daardoor de kast voor mij onbruikbaar is geworden kom ik niet verder dan 'slecht'. Als ik hier geen problemen had gehad was het een goed geweest.
Beoordeel deze review:
:strip_icc():strip_exif()/u/55461/88047.jpg?f=community)