Inno3D GeForce RTX 2080 Ti X2 OC

Specificaties 11GB GDDR6 • 3x DP, HDMI - Bekijk alle specificaties

Inno3D GeForce RTX 2080 Ti X2 OC Review

F4stFr3ddy 4 november 2018, laatste update op 4 november 2018, 1.127 views Product gekocht

Inno3D GeForce RTX 2080 Ti X2 OC

De goedkoopste RTX 2080ti die je op dit moment kan kopen, maar je kan hem beter niet kopen. Te luidruchtig, te heet en voelt goedkoop aan door gebrek aan accessoires zoals stofkappen, beschermmateriaal en goedkopere materialen.

Pluspunten

• Op voorraad
  • Laagste prijs voor RTX 2080 ti
  • 3Dmark, VRmark in de doos

Minpunten

• Zeer luid
  • Heet
  • Alleen de kaart in de doos, geen stofkapjes ofzo
  • Te duur

Drivers en compatibiliteit Score: 3
Na 2 jaar een watergekoelde 1080 ti te hebben gehad was ik toch wel erg benieuwd naar de prestaties van de RTX 2080ti, helaas vrijwel nergens voor schappelijke prijzen op voorraad, dus de enige kaart die op voorraad was (en tevens de goedkoopste) gekocht. Hieronder mijn ervaringen:

Het is fijn om eindelijk 60+ fps op 4k Ultra te kunnen spelen, sterker nog, 100+ fps is zelfs makkelijk haalbaar. RTX 2080ti is te duur maar levert wel serieuze prestaties. Helaas is deze kaart van inno3d zijn prijskaartje niet waardig.

Erg luidruchtig, erg warm (vrijwel direct 88c bij opstarten PUBG), fans blijven altijd draaien vanwege de hoge idle temperatuur. Na een uurtje gamen heb ik de kaart weer uit mijn kast gehaald vanwege het lawaai. Ik ben gewend aan de stilte van watergekoelde graka's maar heb ook nog een PC met 2x GTX 780 luchtgekoeld die bij lange na niet zoveel lawaai maakt als deze graka.

Kaart is makkelijk 10% over te klokken maar prestaties vallen mij dan toch nog tegen. Zie 3Dmark, https://www.3dmark.com/3dm/30021795

De software van Inno3d is om te janken overigens, gelukkig werkt andere software ook prima om te overklokken.

Kortom ik retourneer de kaart en ga weer voor een watergekoelde kaart met meer overklok potentieel.

Heb jij ook een Inno3D GeForce RTX 2080 Ti X2 OC?

Goede vraag, ik zou het kunnen meten, heb de kaart nog. Hij is in ieder geval luider dan elke kaart die ik ooit heb gehad. Ik overweeg nu inderdaad om zelf water te koelen gezien de beperkte beschikbaarheid van de 2080 ti.

Met te goedkoop bedoelde ik de afwerking, features etc. het voelde niet als een kaart van 1200 euro, heb het aangepast.
Ben benieuwd hoeveel geluid deze kaart maakt ten opzichte van andere 2080 Ti's. Ik lees namelijk dat je vorige kaart waterkoeling had en vele malen stiller was. Dus wellicht ben je daardoor iets gewend wat niet perse de norm is voor dit soort kaarten. Verder kan je er toch een aftermarket koeler op plaatsen? eventueel zelf waterkoeling.

Verder zeg je in je samenvatting dat deze kaart 'te goedkoop' is. En als minpunt zeg je 'te duur'. Nogal tegenstrijdig.
en wat als je op deze een waterkoeling blok zou zetten, is het het dan wel misschien waard ?
Het zou de geluidsproblematiek oplossen, echter vind ik het totale plaatje van Inno3d in het geval van deze kaart dusdanig weinig vertrouwen geven dat ik niet de garantie zou verspillen door een waterblok erop te zetten. Ook gezien de berichtgeving over 2080 ti problemen. Heb de kaart inmiddels terug gebracht en wacht tot er betere alternatieven beschikbaar zijn.