Specificaties 600W (80 Plus), semi-modulair - Bekijk alle specificaties

OCZ ModXStream Pro 600W Review

iFez 31 maart 2010, laatste update op 26 juli 2013, 13.250 views

OCZ ModXStream Pro 600W

Pluspunten

• Stil
  • Stabiel
  • 80 Plus Certified
  • 3 jaar garantie
  • Modulair

Minpunten

• Misschien niet genoeg aansluitingen voor high-end needs
  • Kabels niet erg flexibel
  • Kabels zijn te kort als de voeding onderin de kast zit
  • Sommige mensen hebben last van een krakende fan (ik niet)

Prestaties en stabiliteit Score: 5
Aansluitingen Score: 4
Uitrusting Score: 4
Koelvermogen Score: 4

Deze voeding heb ik gekocht voor mijn nieuwe Core i5 systeem. Ik zocht een modulaire voeding hebben die lekker stil en redelijk efficiŽnt zou zijn. Hij moest rond de 550 watt hebben, en het liefst niet al te duur. Ik wou een modulaire voeding omdat mijn kast niet al te groot is, dus er is niet veel ruimte voor onnodige kabels. Uiteindelijk kwam ik uit op de Corsair HX520 en deze OCZ ModXStream Pro. De keuze is naar de OCZ gegaan omdat die twee tientje goedkoper was, en de webwinkel waar ik m'n andere onderdelen ook ging kopen had hem op voorraad.

Features:
Hier een klein lijste van de features die ik belangrijk vond:
  • 80 Plus Certified
  • Modulair
  • 3 jaar garantie
  • "Ultra-quiet 140mm fan for supreme air flow"
Verpakking en accessoires:
De voeding komt verpakt in een mooie doos. De voeding zat er lekker stevig in.

Je krijgt ook een handig etuitje er bij waar de kabels in zitten. Dit vond ik zeer handig, omdat ik alleen een paar van de kabels zou gebruiken, en de rest kan dan makkelijk in dit etuitje.

De volgende modulaire kabels zitten in de doos:
  • 1 x 6 pin PCI-E
  • 1 x 6+2 pin PCI-E
  • 2 x SATA kabel met elk 3 SATA stekkers
  • 2 x peripheral kabel met elk 2 molex en 1 floppy stekker
De volgende kabels zitten aan de voeding vast:
  • 1 x 20/24-pin ATX
  • 1 x 8-pin CPU
  • 1x 4-pin CPU
Uiterlijk en afwerking
Voor mij was uiterlijk niet echt belangrijk, dus dat is niet de reden dat ik deze voeding heb gekocht. De voeding heeft geen LEDs of iets dergelijks. Hij is gewoon matte zwart, zonder veel extra's qua uiterlijk.
De afwerking vind ik zeer goed. De kabels hebben allemaal een sleeve eromheen. Er zijn geen scherpe randen. De PCI-E kabels hebben een rode stekker, en de aansluiting op de voeding zelf is ook rood, wat het makkelijk maakt om de stekkers in de juiste aansluiting te stekken.
Enig minpunt van de kabels is dat ze niet echt heel flexibel zijn, wat het soms een beetje moeilijk maakt om ze weg te werken, maar ik heb hier niet zo veel last van gehad.

Prestaties
Ik heb geen meters om hier echt iets over te zeggen, maar ik heb tot nog toe geen problemen gehad met de prestaties van deze voeding.

Geluidsproductie
Ik moet zeggen dat deze voeding zeer stil is. Ik kan hem echt niet horen. Dit komt waarschijnlijk door de grote fan, en de efficiŽnte werking van deze voeding. Ik ben hier dus zeer tevreden over. De voeding is ontworpen om stil te zijn OCZ's PowerWhisper Technology, en dit lijkt te zijn gelukt.

Geleverde Stroom
Het volgende plaatje is een tabel van de hoeveelheid amps en watts de voeding over de verschillende lijnen levert

Ingebouwd
Nou nog een paar foto's van hoe die er uit ziet in mijn kast. In de eerste foto zie je een overzicht van mijn kast. Jammer genoeg is er niet echt veel ruimte om de kabeltje goed weg te werken. Maar die gebrek aan ruimte was ook een van de redenen om een modulaire voeding te kopen

In de volgende foto zie je de aansluitingen van de voeding. De rode stekkers zijn van de PCI-E kabels. Je kan ook de gesleevde kabels zien

In deze foto zie je de aansluiting van een DVD drive en een hard drive. Weer is de sleeving van de kabels goed te zien.

Kanttekeningen
In de loop van de 3 jaar dat deze review online is, heb ik een aantal opmerkingen gekregen van andere mensen met deze voeding. Een groot punt van kritiek is dat de kabels, zeker de CPU power kabel, te kort zijn als je voeding onderin de kast zit. Het lukt misschien wel, maar netjes wegwerken gaat niet lukken. Je zou een CPU power verleng kabel kunnen kopen, maar optimaal is dat niet.

Een tweede punt van aandacht is dat sommige mensen klagen dat de fan een krakend geluid maakt als de voeding met de fan naar beneden is gemonteerd. Ik zelf heb dit probleem niet, maar het kan dus gebeuren.

Al met al zou ik deze voeding waarschijnlijk niet meer kopen als ik een nieuwe voeding nodig zou hebben. De kabels zijn te kort voor kasten waar de voeding onderin word gemonteerd, wat tegenwoordig standaard is.

Heb jij ook een OCZ ModXStream Pro 600W?

Hmmz ik heb deze voeding ook en helaas heb ik na 14 maanden al moeten constateren dat de voeding alweer kapot is! Ga nu eens contact opnemen met webshop en OCZ kijken hoe dit afgehandeld wordt.

wat betreft geluid moet ik het eens zijn met mm1985, de voeding is totaal onhoorbaar.

[Reactie gewijzigd door Crazyanz op 30 september 2010 13:27]

Hmmz ik heb als vervanging een corsshair HX620 gekregen van komplett (wel lekker snel) :? dus ik kan niets vertellen over ervaring met ocz's klanten service :+
Duidelijke review, ik zocht een voeding om deze in combinatie met onder andere de HD5850 BE te draaien, ik denk dat dit hem gaat worden.
Ik kan vertellen dat die bij mij nog steeds goed draait. Geen rare geluidjes, geen instabiliteit. Ik ben dus nog tevreden. Alleen moet je misschien uitkijken dat de kabels lang genoeg zijn, want ik geloof dat de 12V CPU kabel een beetje aan de korte kant is. Bij mij is dit geen probleem omdat de voeding boven in de kast hangt.
Moet ik even bekijken aangezien ik de Coolermaster 370 kast bij ga halen, daar wordt de voedingen onderin de kast liggend gemonteerd.
Ik vind 3 jaar garantie een nadeel. Mijn 2 jaar oude Cooler Master geeft 5 jaar en Corsair zelfs 7.
Ik heb zelf deze voeding. Zelf vind ik het heel jammer dat zowel een 4 pins en een 8 pins CPU aanwezig zijn. Dus zeker een van de twee zal ongebruikt worden. handiger was geweest als ze er een 4+4 pin van hadden gemaakt.

Verder had ik graag gezien dat "2 x peripheral kabel met elk 2 molex en 1 floppy stekker" werd vervangen door:
- een kabel met: 2x molex + 1x floppy
- een kabel met 3x molex

Immers wie heeft tegenwoordig nou nog een floppy disk, laat staan twee.

Wat betreft het geluid, volgens mij is die niet helemaal "zeer stil". Ik heb een keer zo'n beetje alle ventilatoren in mijn PC uitgeschakeld waardoor alleen nog twee draaiende onderdelen waren: ventilator van de voeding en een harde schijf. En toen hoorde ik nog steeds een "hinderlijk" geluidje. Maar theoretisch zou dat ook van de harde schijf of misschien het meetrillen van de kast kunnen zijn.
Prima review.

Ik heb sinds een week de 500watt versie van deze voeding. Ik vind de geluidsproductie echter behoorlijk tegenvallen. Ook vind ik het jammer dat de cpu kabels niet modulair zijn, hier zitten er 2 van op (een 4 pins en een 8pins), maar je hebt er altijd maar 1 nodig.
Ik trek mijn woorden terug wat betreft het geluid. Ik heb het nu wat nauwkeuriger getest, door alle harde schijven en ventilatoren uit te schakelen. En mijn conclusie is dat de voeding praktisch totaal onhoorbaar (of ik moet me echt concentreren om het te horen) in een gesloten kast en de PC idle is.
Verder moet je bij deze voeding rekening houden dat de 4pins/8pins cpu kabel wellicht niet lang genoeg is als je een kast hebt waarbij de voeding onderin geplaatst moet worden.
Nette revieuw,

Echter ruimte voor kabels heb je wel. ;) alleen moet je het even iets beter benutten. ;)
Ik heb de 700w versie. Ik vind de kabels nogal aan de korte kant.
Dat vind ik ook. Ik heb een CM 690 en ik krijg de cpu kabel met geen mogelijkheid achter de moederbordtray langs... Ga er dus een verloopje tussen zetten. Verder geen problemen mee, maar toch had ik liever een 650 watt van XFX gehad (Has ik toen ik de OCZ kocht maar geweten dat XFX ook prima kwaliteit voedingen had).
verloop stekkers zijn niet aan te raden, kunnen doorbranden