Samsung LC27JG50QQU Zilver

Specificaties 27" • 2560x1440 (Quad HD) • 144Hz • VA • 4ms - Bekijk alle specificaties

Samsung LC27JG50QQU Zilver Review

ViesbeestTestpanel 24 oktober 2018, 1.116 views Testpanel

Samsung LC27JG50QQU Zilver

Mooie monitor met weinig gebreken voor een goede prijs

Pluspunten

• Kleuren
  • Bouwkwaliteit
  • Uiterlijk

Minpunten

• Menu
  • Niet superdun

Overall
De Samsung LC27JG50QQU is een mooie monitor die zeker waar voor z'n geld geeft. De diagonaal van 27" is wat mij betreft ook perfect voor een monitor.
Featureset
De monitor komt met een adapter van Samsung en dat is uiteraard geen standaard adapter, wat zeker een pluspunt zou zijn geweest. Verder levert Samsung een HDMI kabel en een afdekplaat voor degenen die de monitor op willen hangen mee.
De resolutie van 2560x1440 en diagonaal zijn perfect voor de afstand die je normaliter van een monitor vandaan zit. Ook zorgt de resolutie ervoor dat als je niet aan het gamen bent er op de monitor een zee van ruimte is om op te werken en meerdere vensters naast elkaar te zetten.

Door de curve is de monitor niet bijzonder geschikt voor een dual monitor setup, de curve is niet erg bevordelijk voor de visuele interactie met het tweede scherm namelijk. Ook zou ik het scherm niet graag voor lange tijd als tweede monitor naast een laptop hebben, voor mij is het contrast te groot tussen 15.6" en 27".
Kleurweergave
De kleuren van de monitor zijn simpelweg goed te noemen. Goede, mooie en heldere kleuren en de monitor heeft in het menu een aantal logische alternatieven voor de kleurinstelling (warmer, kouder). Ook heeft het scherm voor de avonduren een eye saver, waarmee de kleuren dus aangepast worden om minder blauw licht te gebruiken.
Contrast & Helderheid
Contrast van de monitor is goed, helderheid is niet fantastisch als je wat ongelukkige lichtinval hebt, dan zie je meteen dat het scherm wat flets wordt. Verder zijn de instellingen in het menu voor deze features aanwezig maar hebben ze weinig tot geen effect.
Ghosting & Pixeldefecten
Het scherm kwam zonder pixeldefecten en dat is nog steeds zo na een ruime 2 weken fulltime aan staan. Ook heb ik zelf geen ghosting waargenomen, maar ik zou niet met zekerheid durven beweren dat de monitor daar geen last van heeft.
Bouwkwaliteit, Afwerking & Vormgeving
Zoals in de inleiding al genoemd is het een mooi scherm, het heeft kleine bezels en ziet er stijlvol uit. Het scherm voelt ontzettend stevig aan bij het in elkaar zetten en wiebelt ook niet alle kanten uit als je bureau wat op en neer schudt. Verder heb ik geen opvallende gebreken in de afwerking gezien, alles ziet er strak uit zoals je van Samsung verwacht.

Heb jij ook een Samsung LC27JG50QQU Zilver?

Prima review. In grote lijnen heb ik dat ook zo ervaren.
Hi,

Hoezo "Door de curve is de monitor niet bijzonder geschikt voor een dual monitor setup, de curve is niet erg bevordelijk voor de visuele interactie met het tweede scherm namelijk"?

Lijkt me juist wel toch? Of mis ik iets.
Door de curve icm de diagonaal is het scherm minder geschikt als je er niet recht in kijkt, wat bij een dual monitor setup vaak het geval is. Heb uiteraard niet kunnen testen met twee van deze boys naast elkaar, maar in combinatie met mijn andere, platte, monitor vond ik het niet erg prettig werken