Cooler Master MasterBox MB511 Zwart/Rood

Specificaties Tower • 7 interne bays - Bekijk alle specificaties

Cooler Master MasterBox MB511 Zwart/Rood Review

Pc_Tech_News 15 oktober 2018, laatste update op 15 oktober 2018, 1.092 views
De reviewer heeft het product gekregen in ruil voor het schrijven van deze review.Pc_Tech_News schreef afgelopen jaar 7 reviews, waarvan 85% gesponsord.

Cooler Master MasterBox MB511 Zwart/Rood

Een prachtige behuizing met een strak design. De behuizing heeft goede airflow (met 1/2 extra fans) door de mesh voorkant. de behuizing heeft: psu shroud, window en magnetische stoffilters. Kabeks zijn makkelijk wegtewerken en zien er goed uit (zwart). voor deze prijs heeft de behuizing veel opties! (tot 360mm radiator!).

Pluspunten

• window
  • psu shroud
  • goede airflow
  • makkelijke stoffilters (magneet)
  • kabels goed weg te werken
  • radiator opties (tot 360mm)

Minpunten

• 1 fan meegeleverd

Vandaag reviewen we een behuizing, de Cooler Master MB511 Zwart/Rood. Het is een mid-tower behuizing met vele opties voor waterkoeling, fans en air-flow. Laten we deze behuizing is goed gaan bekijken!

Als we doos bekijken zien we dat het een simpele maar nette doos is. Geen kleurrijke plaatjes maar gewoon een strakke doos die genoeg bescherming bied met het ophalen/verzenden. Als we doos openmaken zien we meteen dat de behuizing netjes is ingepakt met piepschuim aan de bovenkant en aan de onderkant.

Tijdens het openmaken van de verpakking/bescherming zien we al snel dat er een raampje in de behuizing zit. Persoonlijk vind ik een raampje een ‘must have’ tegenwoordig. Als we kijken naar de behuizing zelf vallen er al meteen een paar dingen op. Er zit een mesh voorkant, dat betekent veel air-flow! Later in de review bespreek ik hier meer over. Natuurlijk een raampje aan de zijkant van de kast en de behuizing is met een strak design afgewerkt.

Onderin de behuizing zien we al snel de benodigde schroeven om je moederbord, voeding, fans in de behuizing te zetten.

Bovenkant
Als we kijken naar de bovenkant van de behuizing zien we meteen dat er veel ruimte is om fans te monteren. Er past 2x 120mm fans of 2x 140 mm fans, genoeg keuze. Aan de bovenkant zit ook een stoffilter om stof buiten de behuizing te houden. De stoffilter zit doormiddel van magneten vast aan de behuizing waardoor de stoffilter makkelijk los te maken is om schoon te maken.

Voorkant
Als we kijken naar de voorkant zien we dat er gekozen is voor een mesh voorkant. Persoonlijk vind ik mesh er mooier uitzien dan een acryl voorkant, het geeft ook een betere air-flow. Afhankelijk van de uitvoering die je gekozen hebt zie je aan de zijkant van het voorpaneel de kleur die je gekocht hebt. Ik heb de Zwart/Rood versie gekregen om te reviewen. Aan de voorkant is ook het Cooler Master logo verwerkt (is de enige plek in/op de behuizing).
De Cooler Master MB511 komt in verschillende uitvoeringen:

Cooler Master MB511 RGB (3 RGB fans meegeleverd)
Cooler Master MB511 Zwart/Blauw
Cooler Master MB511 Zwart
Cooler Master MB511 Zwart/wit
Cooler Master MB511 Zwart/Rood

Als je voor de RGB uitvoering hebt gekozen zijn er 3 RGB fans meegeleverd aan de voorkant. Voor 10-15 euro extra zou ik kiezen voor de RGB versie, ziet er gaaf uit.

De aansluitingen voorkant
Als we kijken naar de aansluitingen zien we dat de behuizing deze aansluitingen heeft:
3,5mm jack
Microfoon jack
2x usb 3.0 aansluiting

Zijkanten
Als we naar de eerste zijkant kijken zien we gewoon een strak afgewerkt paneel. Zoals bij elke behuizing. Als we naar het andere paneel gaan kijken zien we een raampje (window). Het raampje is gemaakt van acryl en zit vast met 4 duimschroeven. De duimschroeven zijn makkelijk los te maken en zijn er makkelijk af te halen.

Window (raampje) van glas
Het is mogelijk om een glazen window te kopen (24 euro). Ik had graag gezien dat Cooler Master die erbij had gedaan. Als we gaan kijken naar de prijs verklaart dit een hoop, de behuizing kost maar 47 euro. Voor 47 euro krijg je veel opties en een behuizing die er strak uitziet.

Achterkant
Dan als laatste gaan we de achterkant bekijken voordat we de binnenkant gaan bekijken. Wat we meteen zien is dat er een fan is gemonteerd. Alle PCI covers zijn allemaal los te schroeven en zijn niet aan elkaar vast gemaakt. Doordat ze niet aan elkaar vast zitten is het mogelijk om de Cooler Master vertical GPU houder te gebruiken (Scheelt de pci covers eruit te slijpen).

Binnenkant
Laten we gaan kijken wat de Cooler Master MB511 te bieden heeft aan de binnenkant.
De behuizing bied ruimte voor de volgende maten moederborden: ATX (standaard), Micro-ATX en mini-ITX. De behuizing heeft genoeg ruimte voor videokaarten (400mm), alle standaard videokaarten passen makkelijk in de kast. Als we kijken naar de kabels van de IO zien we dat de kabels zwart zijn en goed passen met de behuizing. Persoonlijk vind ik dit een pluspunt veel mooier dan die ketchup kabels.

Laten we nu kijken hoeveel fans de Cooler Master MB511 kwijt kan. Er kunnen 6 fans geïnstalleerd worden als je 120mm fans hebt. Als je 140mm fans wilt gebruiken dan passen er helaas wat minder fans in, er passen er dan maar 5 in. Dat komt omdat er aan de voorkant van de behuizing maar 2 140mm fans geïnstalleerd kunnen worden. Er is al 1 fan geïnstalleerd aan de achterkant van de kast, persoonlijk vind ik 1 fan te weinig om een pc goed koel te houden. Als je deze kast koopt raad ik aan om nog 1 of 2 extra fans te halen om betere air-flow te krijgen.

Radiator mogelijkheden
Deze behuizing heeft genoeg mogelijkheden voor waterkoeling!

Voorkant: (50mm zonder fans max)
360mm radiator, 280mm radiator, 240mm radiator ,140mm radiator, 120mm radiator

Boven Kant:
120mm radiator of een 240mm radiator

Achter kant:
120mm radiator
Kortom genoeg opties om radiators te installeren!

Harde schijf en ssd mogelijkheden
De behuizing komt standaard met 2 combo drive bays dat betekent dat je zelf kan kiezen of je 2,5 inch harde schijven/ssd’s installeert of 3,5 inch harde schijven. Stel ik heb veel ssd’s? in de behuizing kan je er 6 kwijt in de behuizing. Een op de psu shroud van de behuizing.
De harde schijven en ssd’s zijn makkelijk te instaleren door een speciaal klik systeem van Cooler Master. Als je de schijf bays eruit haalt, kan je hem open klikken je schijf erin steken en weer dicht klikken (1 minuut werk).

Voeding
De voeding zit goed verstopt onder de psu shroud, naar mijn mening ziet dat er stuk strakker uit. Onder de psu shroud kan je mooi de kabels van je voeding wegwerken. In de psu shroud zijn 2 gaten gemaakt zodat je de kabels van je gpu kunt aansluiten en om de kabels van de ssd kan wegwerken die op de shroud zit. Bij het plaatsen van de voeding zag ik dat er kleine tril/geluiddempende pootjes waren gemaakt waar je de psu op zet. De psu is makkelijk vast te zetten aan de achterkant met 4 schroefjes.

Het installeren van de componenten ging erg makkelijk en was duidelijk aangegeven in de gebruikshandleiding maar ook in de behuizing zelf. Voor degene die nog wisten waar alle moederbord stand offs moeten is dit aangegeven per maat door een kleine legenda en letters.

Het moederbord installeren
Het moederbord installeren was erg makkelijk in de Cooler Master MB511. In de behuizing is een kleine legenda gedrukt en staat er per stand off of je die erin moet draaien voor je maat moederbord. Cooler master heeft een kleine tool meegeleverd waardoor je de stand offs makkelijk vast kan draaien met een schroevendraaier.

De kleine legenda:
Voor een micro-atx moederborden moet hier dus een stand off.

Harde schijven waar binnen 1 minuut ingebouwd door het makkelijke klik systeem van cooler master. Bespaart een hoop tijd en zit prima vast. De voeding was door middel van 4 schroeven vast te maken en was niet moeilijk. Wanneer je geen modulaire voeding hebt is dat geen probleem onder de psu shroud is ruimte genoeg om de rest van je kabels te verbergen.

De kabels wegwerken
De kabels waren in deze behuizing erg makkelijk weg te werken door gebruik te maken onder de psu shroud en door gebruikt te maken achter het moederbord. Aan de achterkant van de behuizing is meer dan genoeg ruimte om kabels goed weg te werken. Er zijn genoeg plekken waaraan je tyraps kan vastmaken zodat je kabels niet los hangen. Door de 3 gleuven in het midden is het mogelijk om de 24pin connector netjes te installeren en daarna weg te werken. Hetzelfde geld voor de sata poorten (in mijn geval) en de usb connector.

Cooler Master heeft een goedkopere behuizing op de markt gebracht die vele opties bied voor waterkoeling en met een geweldige air-flow. Voor 47 euro had ik niet veel verwachtingen van de behuizing, ik dacht het zal een prima budget behuizing zijn. De behuizing heeft al mijn verwachtingen overtroffen! De behuizing ziet er strak uit en heeft echt goede air-flow (1/2 extra fans aan te raden). Het was erg makkelijk om een computer erin te bouwen. Kortom: een geweldige behuizing met goede air-flow en plek voor radiators (tot 360mm), voor een mooie prijs.

sorry voor de kwaliteit foto's mijn camera lens is kapot en teruggestuurd voor reperatie.
Vragen over de behuizing stel ze gerust in de reacties!

Heb jij ook een Cooler Master MasterBox MB511 Zwart/Rood?