Doorbird Review

juryf 11 oktober 2018, laatste update op 6 december 2018, 391 views Product gekocht

Doorbird

Ondanks dat de specificaties goed zijn, integratie Synology, PoE, iPhone integratie, archief, hergebruik bestaande bel, raad ik dit product niemand aan.

Pluspunten

• Specificaties
  • Integratie Synology

Minpunten

• Videochip
  • Bouw kwaliteit
  • Aansluitingen
  • Customer support
  • IR Cut Filter

Kwaliteit Score: 1
Ondanks dat de specificaties goed zijn, integratie Synology, PoE, iPhone integratie, archief, hergebruik bestaande bel, Raad ik dit product niemand aan.

Wij hebben nu een paars beeld. Onderzoek op internet leert dat de beeldchip een hitte probleem heeft. Hierdoor kunnen dus artifacten ontstaan zoals die wij hebben.
Fabrikant wijst aansprakelijkheid domweg af.

Daar gaat ons geld...

EDIT 6-12-2018:
Met de leverancier een zeer nette afhandeling overeengekomen. Camera mocht ik behouden aangezien hij kapot was waardoor we deze natuurlijk :) hebben opengemaakt om te onderzoeken wat nu precies het probleem is.

Het blijkt dat door de hitte van de beeldchip het infrarood cut filter vast was gelopen. Dit filter bestaat uit twee kleine glazen plaatjes; eentje met infrarood filter en de andere met gewoon glas. Wanneer de IR leds aangaan moet natuurlijk het IR filter weg want anders helpen de IR leds niet echt. Wanneer de IR leds uit zijn, overdag dus, dan moet het IR filter er wel voor. Dit is de taak van het IR cut filter; twee glazen plaatjes die met een veer en een magneet heen en weer schuiven in een kleine slede voor de lensopening.

Op de glazen plaatjes zat een witte afscheiding waarschijnlijk veroorzaakt door de hitte van de beeldchip. Hierdoor kon deze niet meer gemakkelijk heen en weer glijden. Ook het schoonmaken van de glazen plaatjes hielp niet echt. Waarschijnlijk zat de afscheiding ook al binnenin de slede bij het magneet en de veer.

Besloten om deze 'sensor' maar af te koppelen en permanent op IR filter te zetten. Overdag prima beeld en 's avonds voldoende beeld door de buitenverlichting. Zonder het IR filter is het beeld namelijk helemaal roze/paars dus dat was geen optie.

Toch bizar dat de fabrikant, die op de hoogte is van dit probleem, gelijk de consument de schuld geeft van dit probleem.

Heb jij ook een Doorbird?