Creative Sound Blaster Audigy 2 ZS Platinum Review

darkj 15 januari 2006, laatste update op 15 januari 2006, 854 views

Creative Sound Blaster Audigy 2 ZS Platinum

Pluspunten

• Geluidskwaliteit
  • Features
  • Remote Control
  • Softwares
  • Ondersteuning van Dolby, THX, EAX en CMSS

Minpunten

• Geen

Opnamekwaliteit Score: 4
Aansluitingen Score: 4
Drivers en support Score: 4
CPU-belasting Score: 4
Algemene beoordeling

Ik was in HCC2004 en had een nieuwe soundcard nodig, ik had dit dus al op het oog. Ik wou namelijk goeie geluid bij gamen en voor muziek.

Ik kreeg er best veel bij, 2DVDs, voor drivers en 2 spellen, HItman Contracts en Thief 3. Er is ook nog een Frontpanel bay, dan kan je jou Mic en Headset aansluiten. Er is ook een Audio L/R voor externe apparatuur en een Optical Fibre aansluiting. Er is ook een Midi aansluiting aan de voorkant en een IR reciever, voor de remote die je meekrijgt.

Je krijgt ook een aansluiting voor de gameport, dat sluit je dus aan in de achterkant. Er zijn ook kabels voor midi.

Featureset

Ik 5.1 speakers, en de geluid wat daar uit komt is nu beter dan de geluid van me ingebouwde mobo soundcard. Hij kan ook eigenlijk 7.1 aan.
De soundcard ondersteunt ook Dolby Digital, DTS, THX, multi-channel recording en ASIO.

EAX en CMSS werken prima bij games en muziek

Weergave- kwaliteit

Geluid is goed.

Opname- kwaliteit

Als ik mp3 opneemt vanuit de line-out, is het goed, ook als ik mijn muziek keyboard gebruikt.

Processor- belasting

Ik had gemerkt dat games sneller liepen en ik hogere scores haalde bij benchmarks, dus de CPU werd niet meer veel belast.

Ik had hem in 2004 voor ¤165 gekocht, dat was best goedkoop

Heb jij ook een Creative Sound Blaster Audigy 2 ZS Platinum?