Specificaties 5GHz WiFi + router, 4x 1Gbps switch - Bekijk alle specificaties

Linksys WRT320N Review

Delph1900 27 maart 2010, laatste update op 27 maart 2010, 1.340 views

Linksys WRT320N

Pluspunten

• Ziet er mooi uit
  • wifi bereik

Minpunten

• Werkt gewoon niet goed,
  • internet snelheid is slechter dan de oude WRT54G
  • instellingen die spontaan wijzigen

Beheerbaarheid Score: 2
WLAN-bereik Score: 2
Deze router was een impuls aankoop, na jaren de Linksys WRT54G gebruikt te hebben wilde ik een router die een beter bereik had.
Wat een desillusie, Het instellen zelf is een makkie maar daar bleef het dan ook verder bij.
Om in loggen in router moest ik vaak meerder malen het gebruikersnaam en ww invullen voor ik in de router zelf kwam.
Als je een instelling hebt gewijzigd moest ik weet opnieuw inloggen en dat lukte vaak niet in één keer maar soms wel tot 10 keer (zeeeeer irritant kan ik wel zeggen).
Ook gebruik ik de beveiliging op MAC adres zodat alleen MAC adressen die ingegeven zijn contact met de router krijgen. Deze MAC adressen veranderden spontaan zodat er plotseling geen internet verbinding meer mogelijk was.
Ook andere instellingen veranderde spontaan.
Verder kreeg ik klachten uit mijn gezin dat de wifi snelheid bedroevend was.
Na overleg met Lynksys en mijn leverancier een nieuwe ontvangen maar ook deze had kuren.
Heb ook de tweede router terug gestuurd en heb mijn geld terug gekregen.
Jammer dat Linksys zijn naam niet meer waar kan maken :'( .

Ben nu overgestapt op een TP-Link TL-WR1043ND :) .

• Dell studio 8000 met i7 proccesor

Heb jij ook een Linksys WRT320N?

Heb je 'm maar met één computer getest?

Mijn ervaring met Dell is dat de pre-installed wifi drivers erg slecht zijn, na het installeren van de Intel Pro wireless driver + software doet hij het goed (moet je natuurlijk wel een Intel wifi chip in je pc hebben).

IEEE 802.11n is geen IEEE 802.11g, dus als hij het op g op 2,4 GHz goed doet, geeft dat geen enkele garantie voor n op 5 GHz.

Daarbij kunnen bijvoorbeeld Ziggo kabelmodems slecht tegen verandering. Reset je modem na het aansluiten van een nieuwe router voor het beste resultaat...

Jammer dat dit een klaagzang is in plaats van een review. Test met meer computers, upgrade je Dell drivers, en werk deze review bij. Als hij het dan nog steeds niet doet, dan kan je conclusie gelijk blijven, maar hebn je het in ieder geval goed onderbouwd. Want de onderbouwing is nu nogal magertjes...
Inderdaad, een impuls review over een impuls aankoop.

Ook heb je het bereik 2 sterren gegeven en bij positieve eigenschappen staat wifi bereik :?
En toch moet ik de reviewer gelijk geven. Na het WAP54G en de WRT54G tijdperk is de kwaliteit echt bedroevend slecht geworden van Linksys producten. En dan heb ik er vele geprobeerd (privé/zakelijk). Geen Linksys meer voor mij!
;( Ook mijn ervaringen met de WRT320N van Linksys zijn bedroevend. Diverse malen via de Linksys helpdesk de configuraties gewijzigd van het wireless deel van deze N router. De draadloze verbinding blijft onbetrouwbaar (met behoud van signaal sterkte, getest met networkstumbler, is de verbinding onstabiel en wordt de wifi connection verbroken en weer opgestart) zowel in Mixed als in BG only bij diverse kanalen, settings met security af en aan, met diverse threshold waarden etc. Niets lost het probleem op. De helpdesk erkende vele problemen met deze router, meldde dat ook zij zaten te wachten op een firmware upgrade en vroeg mij de router weer in te leveren bij de detaillist en om te ruilen voor een andere router, niet specifiek Linksys (!).
De problemen doen zich voor op alle (5) windows computers in huis en is onafhankelijk van het wel of niet aanwezig zijn van een Linksys N wifi adapter op de computer. Ook met de Linksys WUSB600N is de verbinding onbetrouwbaar.
Echter àls je een verbinding hebt met een N adapter, is de verbinding snel, 150-300 bps.