Philips E-line 278E9QJAB Zwart

Specificaties 27" • 1920x1080 (Full HD) • 75Hz • VA • 4ms - Bekijk alle specificaties

Philips E-line 278E9QJAB Zwart Review

RGort10 7 oktober 2018, 528 views Product gekocht

Philips E-line 278E9QJAB Zwart

Mooi scherm voor een lage prijs. Mede door de kromming in het scherm is de beleving van een 27-inch display nog mooier.

Pluspunten

• Stevig gebouwd
  • Gebogen scherm
  • Lage prijs
  • Verticaal kantelbaar

Minpunten

• Lage pixeldichtheid (82 dpi)
  • Niet in hoogte verstelbaar
  • Rand neemt gemakkelijk vingerafdrukken op

Ik gebruik dit scherm nu twee maanden in dual screen configuratie. De schermen zijn mooi vormgegeven en hebben dunne bezels aan boven en zijkanten. Mede hierdoor is het fijn werken met twee schermen. De speakers hebben redelijk goed geluid maar hadden wat luider gemogen.

Omdat de prijs niet hoog is voor een 27 inch scherm met gebogen scherm moet je natuurlijk ook wat inleveren. Zo is de pixel dichtheid niet heel hoog. Met een resolutie van 1920x1080 heeft het scherm een pixeldichtheid van 82 dpi. Hierdoor zijn de pixels van dichtbij te zien.

Door te kiezen voor een glanzende rand zijn vingerafdrukken goed te zien. Dit komt vooral voor in het midden bij het logo, omdat de besturingsknop daar op de achterkant zit. met die knop kun je alle instelling wijzigen en het scherm aan of uit zetten.

Omdat het scherm niet in hoogte verstelbaar is is het soms naar om als lang iemand naar de schermen te kijken. Dit is omdat je dan vaak veel naar beneden kijkt en wat last krijgt van je nek.

Al met al is het een degelijk en mooi beeldscherm en zeker aan te raden als je het niet veel uitmaakt dat het scherm een lag dpi heeft.

Stel gerust vragen.

Heb jij ook een Philips E-line 278E9QJAB Zwart?

Is de lage pixeldichtheid storend? Hoever zou je van het scherm af moeten zitten?
Ik zelf merk niet zoveel van de lage pixeldichtheid. Dat komt mede doordat ik zo'n 75 á 100 cm van me scherm afzit. Ik zal vanavond kijken hoe erg het opvalt van dichterbij.
Super, bedankt!
Heb je toevallig ook een idee hoe hij technisch scoort? Ik zag dat de voorloper het erg goed doet maar ik heb geen idee of ze hetzelfde paneel hebben gehouden.
Zelf heb ik niet zoveel verstand van het technische aspect, maar voor je vorige vraag. Het raster van de pixel begint voor mij op te vallen vanaf ongeveer 35 cm, dit kan wat verder weg zijn voor iemand met goede ogen. Vanaf 45 cm zie ik amper nog iets als ik er goed op let. Maar dit kan natuurlijk anders zijn voor iemand anders.