Destiny 2 - Forsaken (Legendary Collection), Windows Review

rickboy333Testpanel 26 september 2018, laatste update op 7 november 2018, 107 views Testpanel

Destiny 2 - Forsaken (Legendary Collection), Windows

Destiny 2 Forsaken is een game die me flink heeft verrast. De game is spannend, divers en er zit voor iedereen wel iets bij. Maar let op, je moet wel je huiswerk maken. Anders weet je niet waar het over gaat.

Pluspunten

• Het verhaal is erg goed
  • Schitterende world building
  • Gambit! leuk en creatief bedacht
  • Je kan doen wat je wil, raids, PvP, Gambit, Strikes. Doe wat je wil
  • prijs is incl alle DLC, dus je bent weer helemaal bij!
  • De muziek is ge-wel-dig!

Minpunten

• Onduidelijke UI
  • lange laadtijden
  • Zonder de rest te hebben gespeeld (is niet te doen in maar 2 weken) snap je de forsaken content niet helemaal ook al is deze losstaand van de vanilia game
  • De standaard key mapping is raar (maar goed dat is persoonlijk)
  • PvP mag wat meer skill based zijn

Gameplay Score: 4
Beeld Score: 5
Geluid Score: 5
Besturing Score: 3
Replaywaarde Score: 5
Stabiliteit Score: 5

Voorwoord en testsysteem

Zo daar sta je dan met je blikje energy tussen de medestudenten. Krijg je zomaar een mail vanuit Tweakers dat je geselecteerd bent om mee te doen met het Destiny 2 bootcamp (!!!) Dus ja, op naar Amsterdam en Tweakers HQ! :*) Ik heb nog nooit Destiny gespeeld en ik kende voordat ik meedeed met het Bootcamp (!!!) helemaal niks van Destiny. En nu mag ik een review schrijven :o Dat kan leuk worden!

Het systeem waarop ik Destiny 2 heb getest heeft de volgende specs:
i7 3770Kovergeklokt naar 4,5 Ghz
G.Skill RipjawsX F3-2133C9D-16GXH
Asus ROG-STRIX-GTX1080TI-O11G-GAMING
Soundblaster Audigy 2 ZE
Samsung 860 EVO 500GB

Verhaal

waarschuwing mini-spolers
Het verhaal van Destiny 2 een soort wraakverhaal. Het is geen zwart-wit verhaal van ''defeat the evil aliens and save the universe''. Nee, nee. Het is veel duisterder!

Tijdens een gevangenis rel krijg je een noodoproep van Cayde-6. Je moet hem helpen deze rel tussen the Fallen, the Red Legion, the Hive en the Scorn te bedwingen. Maar deze rel is niet zomaar een rel, het is een plan van prins Uldren om te ontsnappen van de gevangenis. Op het moment dat je de prins wil tegenhouden word Cayde-6 vermoord. Nu is het aan jouw om wraak te nemen op deze prins met zijn 8 baronnen.

En dat doe je op Tangled shore. Een lekker duister plekje waar ze nog nooit gehoord hebben van de Teletubbies. Op Tangled Shore kan je zelf kiezen in welke volgorde je de Baronnen wil afslachten. Deze barronen zijn allemaal uniek. The Rider bijvoorbeeld zit graag op zijn motor uhhh ding terwijl The mad Bomber je probeert neer te halen met explosieven.

De campaign was verrassend leuk, zeker nu je zelf mag bepalen in welke volgorde je de baronnen afslacht. Maar voor mij was het toch lastig om alle details te volgen in het verhaal. Ook al staat de forsaken campaign los van de rest van het verhaal. Het was wel heerlijk duister en dat kan ik altijd waarderen.

Gambit

De leukste toevoeging is de nieuwe speelmodus Gambit. Gambit is een soort PvE/P waarin twee teams van 4 spelers het tegen elkaar opnemen in twee aparte velden om als eerste een zogenaamde ''Prime Evil'' te verslaan. Deze spawnt als je genoeg munten (motes) hebt verzameld en in de bank hebt gestopt. De munten kan je verdienen door vijhanden zoals de Red Legion, Hive of The Scorn te verslaan. Als je doodgaat ben je al je verzamelde munten kwijt en mag je opnieuw beginnen met farmen.

Klinkt simpel, toch? Maar er zijn twee mechanics die het spel extra spannend maakt.

Als eerste kan je de munten opsparen (max 15) en bij het inleveren van 5, 10 of 15 munten kan je een zogenaamde ''blocker'' in het veld van het andere team neerzetten. Deze blocker zorgt er voor dat spelers geen munten in de bank kunnen stoppen totdat deze verslagen is/zijn. Je hebt 3 blockers, de kleine blocker (5 munten) de zwakste van de 3 en vrij makkelijk te verslaan, de medium blocker (10 munten) weer iets sterker en de grote blocker (15 munten) die echt enorm sterk is en je zo kan OTK'en. Hierdoor wordt het verzamelen van munten een risk-reward scenario. Wacht je tot je een grote blocker kan kopen en loop het risico dat je alles kan verliezen. Of prop je alles zo snel mogelijk in de bank.....

Als tweede heb je ''invaders'' nadat er 25 munten zijn verzameld door het teamwordt er een portaal geopend naar het veld van het andere team en kan je dus zelf mensen afslachten. Hierdoor kan je de flow van het andere team flink aantasten terwijl jouw team lekker bezig is met banken. Zeker in combinatie met een grote blocker bijvoorbeeld zal het vijandelijke team achterlopen. Deze twist zorgt er dus voor dat je continu op je hoeden moet blijven en je de invader zo snel mogelijk verslaat.

De mode is erg leuk en uitdagend vooral als je met een party bent. Alleen spelen is helaas wat minder leuk omdat je team zomaar wat doet. Mijn tip is dan ook, speel met je vrienden. Dan is Gambit stukken leuker!

Dream City en de Last Wish raid

Als je klaar bent met de campaign kom je aan in Dreaming City. Deze stad kan je bezoeken nadat je de campaign van Forsaken hebt gespeeld. Ook kan je hier deelnemen aan de '' Last Wish raid'' waarmee je lekker exotics kan farmen.

Art en soundtrack

De werelden in Destiny 2 zien er prachtig uit. De werelden zijn creatief gebouwd en niks voelt ''leeg'' aan. Ook het oog op detail vind ik zelf bij Destiny 2 erg goed. Het enige minpuntje vind ik de lensflare. Deze is op de een of andere manier erg storend en ik zou aanraden om deze uit te zetten. Af en toe had ik het gevoel dat ik niks meer kon zien.

* mijn eigen in-game screenshotjes komen nog

De soundtrack is bij Destiny 2 erg mooi. De muziek past goed bij de gegeven levels en maakt de game ook spannender. De geluidseffecten en ambiant sounds passen ook altijd goed in de levels. Nergens had ik het gevoel dat de muziek niet paste of dat een soundtrack wat minder was. Michael Salvatori en C Paul Johnson hebben zeker mooi werk afgeleverd!

Prestatie, UI en besturing

Ik had eigenlijk verwacht dat de game een enorm bakbeest was om te draaien. Zeker nadat ik voor het eerste inlogde en ik het eerste lange loadingscreen kreeg.

De buren hebben ooit een benchmark gemaakt van Destiny 2.

Ik speelde op 2560x1440 en ik kwam +/- ook op 129 FPS uit met mijn 1080ti. (hoewel mijn CPU ook overgeklokt was) ik heb Destiny 2 ook nog even getest op mijn game PC op mijn studentenkamer (1050ti) op 1080P en deze kwam rond de 44 FPS uit.

Op CPU niveau is het allemaal niet zo spannend. Volgens Gaming Nexus is de CPU klokspeed belangrijker dan het aantal cores. Sorry AMD FX fans ;(

Wat me helaas wel stoorde waren de langdurige loading screens. Dit merkte ik ook toen ik op Tweakers HQ speelde. Jammer Bungie, ik snap dat dit soort games moeten laden. Maar 1 minuut voor 1 potje Gambit is wel een beetje lang. Hopelijk wordt dit in de toekomst nog gefixed.

De UI voelt naar mijn mening een beetje onhandig aan. Het beeld beweegt een beetje mee met je muis wat ik persoonlijk een beetje vervelend vind. En de menu's zijn vrij onoverzichtelijk. Je moet bijvoorbeeld maar net weten/onthouden dat je tab moet inhouden om naar de map te gaan. Sommige instellingen zitten ook een beetje weggestopt waardoor ze moeilijk te vinden zijn.

De default key mapping van de game voor PC is heel erg raar. Mijn tip is dan ook om als eerste de default keymapping te checken voordat je aan de game begint. Als alles goed ingesteld staat is de besturing verder helemaal okey en voelt responsief aan. Het is naar mijn mening wel jammer dat je bepaalde FPS trucjes zoals G-Strafe enzo niet goed kan doen. Dit zou anders een leuke skill floor zijn voor PvP.

De prijs voor Destiny 2 - Forsaken Legendary Edition is +/- €60,-. En hoewel het voor sommige best duur kan zijn moet je niet vergeten dat je met de Destiny 2 - Forsaken Legendary Edition wel het volledige pakket hebt en je weer ''bij'' bent. Er zit uren aan content in het spel, dus naar mijn mening is het de investering meer dan waard. Zeker als je het vergelijkt met andere spellen die het wagen €60,- te vragen voor een uitgeklede multiplayer en 5 uurtjes single player.

Destiny 2 - Forsaken Legendary Edition is een heerlijk pakket waar je uren plezier mee hebt. De gameplay van het spel is fenomenaal, zeker Gembit. de atmosfeer in de game is briljant samen met de geweldige soundtrack en zeker met vrienden is Destiny 2 het zeker waard. Helaas heeft de game enorm last van de lange laadtijden en een onduidelijke user interface. Ook zou ik graag wat meer FPS trucjes in de game willen zien zodat je met skills mensen kan neermaaien in PvP. Maar dit is allemaal vergeven door de bergen aan kwaliteits-content die in de game zit.

8/10!

Bronnen
video 1: The Phoenix
video 2 en 3: destinygame

Afbeelding 1: https://destinynewshub.com/destiny-news/what-we-know-about-destiny-2-forsaken-so-far/
Afbeelding 2 http://www.pushsquare.com/news/2018/09/guide_destiny_2_forsaken_-_how_to_access_the_dreaming_city
Afbeelding 3-5 https://nl.hardware.info/...ultaten-full-hd-1920x1080

Heb jij ook een Destiny 2 - Forsaken (Legendary Collection), Windows?

Het is laat, dus de spelling laat ik tot ''morgen''. Het is mijn aller eerste serieuze review en ik zou er graag meer willen doen, dus tips zijn altijd welkom :)