JBL Everest Elite 750NC (Grijs)

Specificaties Over-Ear met bediening - Bekijk alle specificaties

JBL Everest Elite 750NC (Grijs) Review

wiseger 25 september 2018, 423 views Product gekocht

JBL Everest Elite 750NC (Grijs)

Bedrade geluidskwaliteit uitstekend voor een koptelefoon in de prijsklasse. Bouwkwaliteit laat te wensen over. Je hebt al snel gekraak in de linkeroorschelp bij veel beweging.

Pluspunten

• Bedraad een geweldige geluidskwaliteit
  • Bluetooth pairing werkt probleemloos

Minpunten

• Linker oorschelp kraakt hard bij teveel beweging

Uitstekende geluidskwaliteit via het meegeleverde snoertje. Ik heb een Asus Essence STX II geluidskaart dus matige koptelefoons vallen bij mij genadeloos door de mand (zoals mijn Sennheiser PCX-250 II). Redelijke kwaliteit via de Bluetooth (BT), zoals vaker is de BT kwaliteit echt opvallend minder dan luisteren via het meegeleverde draadje.

De BT zelf werkt probleemloos op al mijn apparaten (Samsung S7, Samsung tablet). Zowel de eenmalige pairing als de tijd die nodig is om de koptelefoon te ontdekken wanneer je hem aanzet is prima in orde. Geen problemen zoals we met oudere BT apparaten weleens zien.

Active Noice canceling in het vliegtuig is uitstekend. Wel houdt de accu het maar een uurtje of vier, vijf vol, je moet hem dan opladen. Als je hem als telefoon headset gebruikt, gaat hij overigens veel langer mee op een enkele acculading. Ik gebruik hem regelmatig voor zeer langdurig conf-calls gedurende de werkdag en heb nog nimmer bij hoeven te laden gedurende meerdere dagen.

De koptelefoon bediening op de rechter schelp is complex om op de tast in te stellen, je ontkomt er bijna niet aan om de koptelefoon van je hoofd te halen.

Zoals ook in andere reviews gemeldt, je moet de koptelefoon wel goed afstellen via de app. Anders heb je verschil in volume tussen actief en bedraad (als je de telefoon aan zet terwijl hij bedraad is, valt het volume weg tenzij je hem goed afstelt) en de standaard instelling van de equalizer is zeer matig (weinig hoog, veel bass).

Een groot nadeel is dat na verloop van tijd de linkerschelp een hard krakend geluid laat horen wanneer er teveel beweging is. Dit euvel komt in bijna elke review van deze koptelefoon terug. Zit je stil, dan heb je er geen last van.

Ondanks de euvels is mijn oordeel goed, de bedraade geluidskwaliteit is simpel weg te goed voor een koptelefoon in deze prijsklasse om tot een lager oordeel te komen.

Heb jij ook een JBL Everest Elite 750NC (Grijs)?

Als je de koptelefoon gewoon uitgeschakeld laat (en dus geen gebruik maakt van Active-NC) en 'm met de kabel aansluit op je toestel, dan wordt de batterij niet aangesproken: opladen is inderdaad niet nodig.

Met kabel aansluiten en NC inschakelen gaat langer mee dan zonder kabel (BT) en nog langer dan BT + NC.

Goed ding inderdaad :)
Ik gebruik de koptelefoon als headset via Bluetooth dagelijks om mijn conf calls te doen zodat ik mijn handen vrij heb om tergelijkertijd aan andere zaken te werken. Echter de batterij gaat dan niet zo snel leeg vergeleken met wanneer ik in het vliegtuig zit. Vermoedelijk heeft de noise cancelation het in het vliegtuig een stuk drukker en verbruikt dan veel meer stroom dan wanneer ik hem gebruik om te mee bellen, want in het vliegtuig gebruikte ik wel de vliegtuig adapter en het draadje om hem aan te sluiten op het entertainment systeem van het vliegtuig terwijl bellen via Bluetooth gaat.

[Reactie gewijzigd door wiseger op 25 september 2018 21:46]