Ryze Tello - Wit

Specificaties 1280x720 video • 13 min. accu - Bekijk alle specificaties

Ryze Tello - Wit Review

ImDion 18 september 2018, 4.443 views Product gekocht

Ryze Tello - Wit

Prima beginnersdrone. Goede bouwkwaliteit, app is opzich prima maar heeft soms problemen met verbindingen, ook valt de range van de drone erg tegen in mijn tests

Pluspunten

• Kwaliteit
  • Prijs / Performance
  • Simpel te vliegen

Minpunten

• Range
  • Beeldkwaliteit
  • Outdoor flight moeilijk met wind

Design & bouwkwaliteit Score: 4
Features Score: 4
Opnamekwaliteit Score: 2
Beeldweergave Score: 2

Introductie

De ryze tello is een budget drone die in samenwerking met DJI & Intel is geproduceert. De drone is Ready To Fly out of the box. In deze review ga ik het hebben over een aantal belangrijke punten en mijn ervaring met de tello als een beginner in drones.

Setup

De drone komt volledig in elkaar gezet in de doos aan. In de doos zit:
- Tello drone
- Reserve propellor ( 4x )
- Propellor tool
- Propellor Guard ( 4x )
- Handleiding

De handleiding is eigenlijk allleen handig om een QR code te scannen i.v.m de tello app, die ook gewoon te vinden valt in de play store / App store. De app introduceert je met instructies om de drone te verbinden en geeft daarna een quick-start tour, De tello vliegt via een WI-FI verbinding en zal kort na aanzetten een wifi netwerk maken met de naam: Tello-XXXX In mijn ervaring had ik de drone binnen 10 min al online en RTF, al was de batterij niet vol.
Outdoor flight
De tello is gemaakt voor zowel binnen als buiten vliegen. mijn omgeving was een groot grasveld in een park en de tello had geen problemen met wind en bleef netjes stabiel hangen. wel viel het mij op dat de drone op 15 meter afstand al een signal-warning, Terwijl Tello een range van 100 meter op hun site zet.
De tello is een prima drone voor outdoor flight. mits er weinig wind staat, de tello klaagt al snel over windsnelheden en houd zich hier ook moeilijk stabiel in. Zeker een minpunt.

Indoor flight

Binnen vliegen met de tello ging prima. de beeldweergave werkt prima binnen ipv buiten waar het veel wegviel/vastliep. Bereik binnen was ook geen probleem en de drone kan gelukkig tegen een stootje. Indoor flights zijn zeker een pluspunt bij de Tello.

Beeld/Foto/Videokwaliteit

De camera op de tello is 720P wat opzich niet slecht klinkt. helaas worden alle opnamens/foto's direct naar de telefoon verstuurd en dit zorgt voor veel kwaliteitsverlies. Helaas heeft de tello geen interne opslag, dit zou zeker een pluspunt geweest zijn sinds de meeste video gewoon erg vaak vastloopt door het wifi signaal.

De tello heeft aardig wat pluspunten. Het gebruiksgemak van de tello is zeker een groot pluspunt voor beginners, maar de range en matige beeldkwaliteit zijn zeker minpunten outdoor flight is prima te doen met milde wind, zoek je een drone die gemakkelijk te vliegen is en maakt de foto/videokwaliteit niet heel veel uit? Dan is de Ryze Tello een prima drone om te beginnen. ik raad te tello als beginnersdrone aan om zijn leuke prijs en gebruiksgemak.

Mochten er spelfouten in deze review zitten dan hoor ik dat graag :P

Heb jij ook een Ryze Tello - Wit?

Ik merk een groot verschil in videokwaliteit wanneer ik mijn tello bedien met een iphone 6 of anderzijds een samsung j6. De iphone heeft een veel betere kwaliteit en minder frameskipping.
Hi Wim,

In mijn tests heb ik alleen een Galaxy S8 gebruikt.
Bedankt voor je input, ik zal dit even bij de review zetten :)
Bevalt de Ryze nog steeds, of ben je inmiddels op iets anders overgestapt?

Ik zit naar dit dingetje te kijken omdat ik nog niet helemaal zeker weet of drones iets voor mij zijn, 100-130 euro voor zo'n ding is al best veel geld maar mijn andere optie is min of meer de DJI Mini 2, en die kost 400-600 euro. Voor dat geld kan ik wel een stel Tello's een boom laten knuffelen :D

En je kunt dit ding programmeren met oa. Scratch, dat heb ik nog niet gezien bij andere drones.

Een andere optie is de Tello EDU, die kan zelf verbinding maken met een wifi netwerk en je kunt ook met meerdere Tello's tegelijk vliegen. Maar die is gelijk 60 euro duurder. De EDU firmware flashen op een gewone Tello (lijkt) niet te werken, ondanks dat beide versies identiek lijken te zijn.