Dell Vostro 5471-PJ1PN

Specificaties 14" • 1920x1080 (Full HD) • 256GB • Intel Core i5 - Bekijk alle specificaties

Dell Vostro 5471-PJ1PN Review

Andreas23 13 september 2018, 726 views Product gekocht

Dell Vostro 5471-PJ1PN

Stevig product voor redelijke prijs: matige accuduur wordt gecompenseerd door veel degelijkheid.

Pluspunten

• Robuust - stevig
  • Stil
  • Prima hardware
  • Eenvoudig uitbreidbaar

Minpunten

• Batterijduur
  • Geen USB-oplaadmogelijkheid
  • Toetsenbord enigszins zwaar

Na lang wikken en wegen gekozen voor deze laptop. Grootste (maar enigszins verwachte) tegenvaller is de accuduur: die is onder normale browse/film omstandigheden vaak niet veel meer dan 5 uur. Dan vind ik wel echt karig.

Voor de rest best wel tevreden. Grootste pluspunt is absoluut de robuustheid. Voelt echt alsof hij tegen een stootje kan en aangezien ik er best veel mee reis, is dat een prettig gevoel. Zoals wel vaker lever je daarmee wel in qua looks. De buitenkant is nog best mooi, met een zilver metaalachtige look. De binnenkant is met met name de flinke randen geen grote schoonheid (maar eerlijk: who cares?).

Degelijkheid is verder het sleutelwoord. Geen poespas en dus ook geen toffe features: bijvoorbeeld geen vingerafdrukscanner en geen mogelijkheid om de laptop op te laden via de usb-c.

Toetsenbord scoort voldoende. Ik was op zocht naar een echt licht toetsenbord, vanwege mijn rsi. Hij is toch wat zwaarder dan ik had gehoopt, maar voldoet: stevig, met een duidelijk travel en feedback. Maakt wel relatief wat geluid bij typen. Touchpad was even wennen, omdat die niet glad, maar stroef is. Inmiddels totaal geen last meer van.

Op het begin was de fan regelmatig aan het werk, maar na een paar dagen indraaien was dat voorbij: over het algemeen is de laptop echt stil, zeker als je op een tafel werkt. De onderkant wordt wel warm, zeker bij op schoot werken (1 fan uitgang), maar niet heet.

Het meest vreemde was dat de laptop wat groter is dan andere 14-inch en daardoor niet in een 14-inch sleeve pas. Maar uiteraard voldoet een 15-inch sleeve ook.

Al met al krijg je redelijk waar voor je geld, maar zit die vooral in de degelijkheid (en de Windows 10 pro?). In het consumentensegment zie je zeker wel laptops met meer specs voor hetzelfde geld.

Novabench: https://novabench.com/view/1557582
Userbenchmark: http://www.userbenchmark.com/UserRun/10833452

Heb jij ook een Dell Vostro 5471-PJ1PN?

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Microsoft