Specificaties Bedrade muis met USB aansluiting en 2.000dpi sensor - Bekijk alle specificaties

Logitech G5 Laser Mouse Review

Junky 29 oktober 2010, laatste update op 29 oktober 2010, 2.750 views

Logitech G5 Laser Mouse

Pluspunten

• Laser
  • Gewichten
  • gaat lang mee

Minpunten

• oud

Dit is mijn eerste review, so be gentle?
tips hoor ik heel graag:D

Logitech G5 High-End Gaming Mouse

Kennis maken
De voorganger van de recente Logitech G9, de Logitech G5. Deze werd destijds net als de G9 nu als “De Ultieme Gaming Muis” op de markt gezet. Maar of deze, in vergelijking met de andere twee muizen, dit ook blijft is maar de vraag. Ook valt het op dat deze muis alleen voor rechtshandige is.

Specificaties
Wat een muis maakt zijn zijn specificaties, de G5 is geen uitzondering, de belangrijkste dingen zijn de DPI en de USB informatie, de DPI (Dots per inch) is de nauwkeurigheid van de muis, de G5 heeft 2000dpi en is dus in staat om minuscule bewegingen te registreren en te verwerken. De USB informatie gaat over het communiceren met de computer, een normale muis update zijn status ongeveer 125 keer per seconde, zo weet de computer precies wat de muis doet. De G5 update deze gegevens wel 500 keer per seconden, hierdoor is de G5 dus nog preciezer en nauwkeuriger.

Features
De Logitech G5 heeft ook nog een aantal features die niet overgeslagen mogen worden, hij heeft bijvoorbeeld een cartridge waar gewichten in geplaatst kunnen worden zodat je de muis zo zwaar kan maken als je zelf wilt. Ook heeft de muis + en – knoppen om de DPI instellingen “on the fly” in te stellen, dat kan in 3 stappen, of als je de software hebt ge´nstalleerd in 5 stappen. Verder heeft de muis 2 duim knoppen die je met de software zelf kunt instellen, en het scrollwieltje kan naar rechts of naar links, hierdoor creeer je 2 nieuwe “knoppen” waar je via de software ook een fuctie aan kunt hangen.

Gewichten
Uiteraard heb ik een aantal gewichts instellingen geprobeerd en heb uitgevonden dat het makkelijk te wisselen is, gewoon een knop en de cardridge komt eruit, geen gezeik met klepjes of schroefjes. De gewichten zelf zijn in 2 gewichten, 4.5 gr en 2.9 gr, (je kunt uiteraard ook een plaats voor een gewicht vrij laten). Ik heb de muis het liefste zwaar en aan de achterkant iets zwaarder dus ik heb de muis ingesteld met 5 x een 2.9 gewicht en 3 x een 4.5 gewicht, je krijgt er ook een bewaar doosje in waar zowel de 8 4.5 als de 8 2.9 gewichten in passen.
'Resolutie', oftewel: gevoeligheid
De muis heeft 3 DPI instelingen en met de software 5, het is een hele leuke feature maar het voegt niks extras toe, ik gebruik zelf alleen de snelste instellingen en heel soms de middelste om bijvoorbeeld een pixel meer te selecteren met photoshop, de software heb ik niet ge´nstalleerd.

De laser
Over de laser heb ik niks te klagen, hij is precies werkt op bijna elk oppervlak en verspringt nooit.

Gamen
Bij het gamen is het irritantste van deze muis het scroll wieltje, iedere keer als ik wil inzoomen met die knop druk ik met het scroll wieltje naar rechts of naar links, maar nooit recht naar beneden. Verder vind ik het heel handig dat het gewicht van deze muis in te stellen is, het is een zegen om met een muis die precies doet wat jij wilt te gamen. Deze muis heeft ook heel weinig weerstand, ik heb een muismat maar deze heb ik eigenlijk niet nodig, de muis glijd soepel over elk oppervlak.

Ik heb de muis gekocht voor een euro of 80 toen deze net uit was. Dat is natuurlijk aan de dure kant. De laatst bekende prijst van Pricewatch was 49 euro en 2e hand word ie voor 30 euro verkocht.

Opvolger
De G5 is opgevolgd door de G500, toch ben ik niet vanplan deze te gaan halen zolang mijn G5 nog goed is!

Heb jij ook een Logitech G5 Laser Mouse?

De G5 is opgevolgd door de G500 en deze is al vanaf 45 euro te koop bij diverse winkels.
thx voor de reactie, ik heb em aangepast!
Ik heb zelf een G500, de opvolger. Daarbij is jou probleem van het scrollwieltje blijkbaar verholpen, want ik heb zelf nooit last van het feit dat ik niet goed naar beneden kan drukken. Integendeel. Dat werkt perfect, net als het naar de zijkanten scrollen.
nou ik ben er gewend aan geraakt, ik druk nu iedere keer automatisch met 2 vingers op het scroll wieltje en bij heel veel games stel ik em zo in dat wat die knop ook doet dan op "c" staan... maar in het begin is het irritant, vooral als je gewend bent om links te openen in nieuwe tabbladen (nu gebruik ik ctrl-klik maar voorheen middlemousebutton-klik)
Ik heb ook problemen gehad met de scroller bij m'n mx518. Maar dat is opgelost door er de scroller van m'n oude mx500 in te stoppen.