Specificaties 17,3" (1600x900), 320GB (hdd) - Bekijk alle specificaties

Toshiba Satellite L550-200 Review

Cupraatjesmaker 24 maart 2010, laatste update op 24 maart 2010, 1.526 views

Toshiba Satellite L550-200

Pluspunten

• Mooi design
  • Core i3
  • robuust toetsenbord
  • ruw touchpad
  • 17.3" Led Scherm
  • Voordelige extra garantie bijkopen

Minpunten

• Harddisk 5400RPM
  • Speakers/geluid is van slechte kwaliteit
  • Meegeleverde Toshiba software waar de gebruiker niets mee doet.

Deze laptop besteld voor een kennis. Moest van degelijke kwaliteit zijn, robuust, en betrouwbaar en prijs/kwaliteit verhouding moest goed zijn en gebruiksvriendelijk mbt touchpad en toetsenbord, 17,3" scherm. Voor Office gebruik, Internetten, foto's en video's bekijken.

Het toetsenbord voelt goed aan, niet te plastic. Toetsen staan op een normale afstand van elkaar (niet zoals bij een HP Pro Book ver uit elkaar). Toetsenbord zit qua degelijkheid tussen een HP en Asus in.
Ook het touchpad is wat ruwer dan de casing van de laptop. Touchpad is hierdoor fijner in gebruik.

Qui uiterlijk ziet de laptop er goed uit, mooie kleur en design. Voelt stevig aan.

Verder is de laptop voorzien van eSata, HDMI, DVD/DL-brander, USB 3.0, Webcam en cardreader. Alles wat een thuisgebruiker nodig heeft. Nadeel is dat de draadlozenetwerkkaart alleen B-G ondersteunt.
Ook de hardeschijf is aan de trage kant, maar snellere schijven kom je vaak alleen tegen in de duurdere klasse. Maar ik merk hier niet veel van terug in de prestaties. De speakers/geluidskwaliteit is teleurstellend, maar kan ermee door voor simpel gebruik.

Windows 7 Home Premium 64bit draait prima, gemiddelde score is 5.0 wat komt door de Videokaart. Rest van de onderdelen presteert 6.0 -> 6.4.
Het scherm is mooi helder en geeft goed beeld. De resolutie is prima, 1600X900. Voor de fun BMW M3 Challange Race game geinstalleerd. Alles op de hoogste instellingen gedraaid en dat ziet er zelfs nog goed uit.

Conclusie:
Ik heb zelf altijd HP laptops en die bevallen mij altijd zeer goed. Deze kwaliteit wilde ik ook voor mijn kennis hebben, daarbij de opmerking dat het touchpad niet glad moest zijn en een robuust toetsenbord. Daardoor viel Asus af, HP was buiten het budget, en Acer heb ik slechte ervaringen mee qua defecten. Dus de Toshiba was een goede keus. Een goede laptop voor een goede prijs.
Ik heb er voor ¤40 euro een garantie uitbreiding bijgekocht van 1 naar 2 jaar. Van 1 naar 3 jaar was ¤100.
No Nonsense laptop voor een goede prijs, ideaal voor de niet veel eisende thuisgebruiker.

Heb jij ook een Toshiba Satellite L550-200?

Volgens de toshiba site zou wireless wel N mogelijk zijn

Draadloze communicatie Compliancy : Wi-FiŽ
Netwerk ondersteuning : 802.11b/g/N