1 review

TP-Link Gigabit Powerline ac Wi-Fi Kit TL-WPA9610 KIT

Specificaties Starterset • WiFi-AC (5GHz) 1,2Gbps • 3x 1Gbps - Bekijk alle specificaties

TP-Link Gigabit Powerline ac Wi-Fi Kit TL-WPA9610 KIT Review

playon1955 9 september 2018, laatste update op 9 september 2018, 563 views Product gekocht

TP-Link Gigabit Powerline ac Wi-Fi Kit TL-WPA9610 KIT

In aanvulling op een TP link PA9029 kit heb ik deze set aangeschaft om het WiFi signaal op de bovenverdieping en zolder te verbeteren.

Pluspunten

• Zowel 2.4 als 5Ghz band
  • AC1200
  • Behoorlijk wat opties

Minpunten

• Erg groot
  • Geen stopcontact
  • Waarom in een set en de WiFi plug niet los te verkrijgen.

Beheerbaarheid Score: 3
Jammer dat op de grote adapters van deze set een stopcontact ontbreekt en nog veel vervelender is, dat je de WiFi plug niet los kan aanschaffen. De niet WiFiplug zal ik niet een-twee-drie gebruiken.
In feite heb ik er behoefte aan om zo nodig in huis of in de tuin een krachtig WiFi signaal te kunnen ontvangen.
Dat gaat echt lukken met deze set maar daar betaal je de hoofdprijs voor.
Flexibiliteit gaat in mijn geval wel wat kosten. Ja zoals ik in mijn review bij de TP-Link PA9020P der heb aangegeven ben ik vanwege IPTV aan dit avontuur begonnen.

Heb jij ook een TP-Link Gigabit Powerline ac Wi-Fi Kit TL-WPA9610 KIT?

Ik snap je review niet.
De niet-wifi plug stop je bij voorkeur in je meterkast, bij je router.

Een powerline is in z'n eentje nutteloos. Je hebt er minimaal 2 nodig. Een derde of vierde erbij kopen is wel zinvol, en dan wil je inderdaad de wifi versie hebben.
Okay. Ja ik heb dus al de PA9020 kit. Voor een extra WiFi gevoel had ik alleen behoefte aan de extender. Die worden helaas niet los verkocht. Doordat er een stopcontact ontbreekt op die losse adapter verspil je als het ware een stopcontact. Ik denk dat hij hierdoor in de kast blijft liggen. Het dubbel uitgevoerde stopcontact in mijn meterkast, is door de grootte van de adapter maar voor de helft bruikbaar. Bovendien wordt het afgeraden om het contact naast de adapter - ivm storing - te gebruiken. Voordeel van een stopcontact op de adapter is dat alle ruis en ellende van het aangeloten apparaat - met een stekkerdoos aangesloten zelfs meerdere apparaten - door de adapter worden weg gefilterd.