Sharkoon VG5-V

Specificaties Tower • 7 interne + 2 externe bays - Bekijk alle specificaties

Sharkoon VG5-V Review

watje65 25 augustus 2018, 99 views Product gekocht

Sharkoon VG5-V

Gekocht vanwege warmteproblemen in oude behuizing. Wordt compleet geleverd met 2 fans en ruimte voor drie extra. Bevalt uitstekend, prima kabelmanagement en uitstekende airflow. Metaal voelt niet al te stevig aan en deksel zit er zonder de schroeven niet stevig op. Voor de prijs een prima kast.

Pluspunten

• Ventilatie/koeling
  • Kabelmanagement
  • Volume ventilatoren
  • Prijs/prestatie

Minpunten

• Stevigheid kast
  • Foto's in pruduktbeschrijving

Gekocht vanwege warmteproblemen in oude behuizing: Dat was een Medion behuizing uit 2007 waarin al verschillende moederborden, kaarten en voedingen hebben gezeten. Na aanschaf van een NVidia 1060 bleek dat de koeling daarvan en die van de voeding elkaar tegenwerkten met vastlopers tot gevolg.
Deze Sharkoonkast is uit mijn zoektocht gekomen: Voeding zuigt lucht aan van onder de kast en de Videokaart heeft daar nu geen last meer van.

Wordt compleet geleverd met 2 fans aan de voorzijde en ruimte voor drie extra:
Ik heb er daarom maar gelijk twee fans bijgezet: Eén aan de achterzijde bij de CPU om daar extra lucht langs te trekken en één bij de intake van de videokaart om daar wat extra lucht langs te persen. Helaas kan mijn Mobo deze niet allemaal aansturen, ik heb daarom voor nu een eenvoudige fancontroller bijgeplaatst. Mogelijk zoek ik daar nog iets bij dat deze fans temperatuur gereguleerd maakt

Het geluid valt me overigens mee, ik heb de Corsair Air series Quit Edition daar ook op uitgezocht.

De kast bevalt uitstekend, er is prima kabelmanagement mogelijk langs de uitstulpende zijkant en daardoor blijft een uitstekende airflow over de electronica mogelijk.

Het metaal van de kast voelt niet al te stevig aan: Als ik hem tijdens het assembleren optil voelt de kast aan alsof hij gaat uitbuigen. Het deksel zit er zonder de schroeven niet stevig op, het is zoeken om de haakjes van het deksel goed op de kast te krijgen.

Stoffilter bij de fan: Dat stelt niet zoveel voor. Het is een stukje gaas dat moeite heeft om te blijven zitten. Gelukkig gaat de behuizing bij mij op z'n kant in het rek waardoor het waarschijnlijk goed zal blijven zitten en er naar verhouding weinig stof binnengetrokken wordt.

De foto's in produktbeschrijving schieten voor mij iets te kort: Omdat ik expliciet op zoek was naar een kast waar de voeding zijn eigen airflow heeft door de kast heb ik daar op gelet. Gelukkig heeft de kast dus een luchtinlaat aan de onderzijde. Overigens ben ik dergelijke foto's bij andere fabrikanten ook niet tegen gekomen.

Voor de prijs is het voor mij een prima kast.

PC-samenstelling:
  • 2 x Samsung 256 GB SSD
  • 2 x WD 2TB Green HD
  • 1 x Samsung DVD rewriter
  • 2 x Ilyama Beeldscherm 1080p
En nog een Multicom Pro MDX 4600 en Behringer/Xenyx 802 om het Game-geluid wat binnen de perken te houden

Heb jij ook een Sharkoon VG5-V?