Sony A7 III + 28-70mm f/3.5-5.6 Zwart

Specificaties Kit met 1 lens • 24,2MP sensor • WiFi - Bekijk alle specificaties

Sony A7 III + 28-70mm f/3.5-5.6 Zwart Review

Kimbo72 21 augustus 2018, laatste update op 21 augustus 2018, 818 views Product gekocht

Sony A7 III + 28-70mm f/3.5-5.6 Zwart

Geweldige camera met veel mogelijkheden. Met eigenschappen van de grotere broers de A7R3 en A9.

Pluspunten

• Full frame
  • Scherpte ook bij 100% crop
  • 120 Frames at FHD
  • Super veel instelmogelijkheden en shot cuts
  • Zeer mooie scherpe foto's en video's

Minpunten

• 4K video's krijg in niet vloeiend gefilmd.
  • 4K at 30 FPS ipv 60 FPS
  • Touch scherm alleen voor focus
  • Menu knop had rechts gemogen

Snelheid en automatiek Score: 5
Batterijduur Score: 5
Uitbreidbaarheid Score: 5
Geweldige camera met veel mogelijkheden.
Ik kom van de Sony a6000 dus voor mij ging er een wereld van verschil open.
Als ik bv op de a6000 100% inzoomde dan werd de foto toch een beetje onscherp.
En nu blijft het beeld scherp en kan ik veder digitaal inzoomen.
Er zijn ook veel meer instelmogelijkheden dan op de a6000.
Ik heb de A73 nu een paar maanden maar ik onder steeds weer iets nieuws aan deze camera en sta nog steeds verbluft over de fotokwaliteit.

Minpunt vind ik dat je met het touchscreen niks anders kan doen dan een focus punt aanwijzen.
Erg jammer dan anno 2018 Sony hier niet meer mee had gedaan, navigeren bv.
Nog een minpunt en ik weet niet of dit aan mij ligt, maar bij een 4K opnamen op 30 FPS en rustig heen en weer beweeg het beeld niet vloeiend is.
Ook is het jammer dat Sony niet gelijk voor 4K in 60 FPS had gekozen.

Ik heb totaal geen spijt gehad bij het aanschaffen van deze camera.
Hij was wel wat prijzig (2500 euro) maar daarbij kreeg ik wel 5 jaar all in garantie van Sony zelf dus kan ik met een gerust hart foto maken zonder te denken: "als hij maar niet valt"

Heb jij ook een Sony A7 III + 28-70mm f/3.5-5.6 Zwart?

Als je alleen de keuze hebt uit 30 of 60 staat het op NTSC lijkt me. En dat zal nooit echt vloeiend uitzien op een PAL tv.
Hij staat idd op NTSC dus moet ik hem op PAL zetten?
Op mijn P.C. met de GTX 1080 kaart heb ik het zelfde beeld.
Ik dacht namelijk meer FPS is beter.

Bedankt voor de tip.
Zet hem maar eens op PAL, dan zal het op een normale TV vloeiender lopen. Het zal nooit zo vloeiend gaan als een 120 fps natuurlijk het blijven slechts 25 beelden per seconde. Maar bij 4k heb je dus verder geen keuze bij deze camera’s. Of je moet op 1080p gaan filmen maar dat ziet veel minder mooi uit.
Klopt 4K filmen is op deze camera super mooi ten zei je gaat bewegen.
Ik ga hem terug zetten naar PAL, ik had hem op NTSC gezet voor 120 FPS ipv 100.
Dan maar in FHD filmen dan loopt het beeld wel soepel.