Allroundo Plus (Wit) Review

Fidesnl 9 augustus 2018, 817 views Product gekocht

Allroundo Plus (Wit)

Prima product voor een goede prijs. Zeker i.v.m. de schaarste van USB-C naar Lightning kabels die verkrijgbaar zijn. Kabel mocht wel iets langer zijn, maar voor de rest ben ik er zeer tevreden mee.

Pluspunten

• Compact
  • Alle USB aansluitingen
  • Data & stroom

Minpunten

• Kabel eigenlijk net iets te kort, wanneer je deze insteekt in het stopcontact.

Ik zag dit product tijdens mijn vakantievlucht in het vliegtuig van Lufthansa in InFlightShopping. In eerste instantie niet zoveel aandacht aan gehecht, maar toen ik op vakantie was merkte ik toch wel dat ik veel kabels nodig had (camera, videocamera, telefoon, gps tracker, navigatie enz.).
Daarnaast heb ik sinds een tijdje een laptop die alleen maar 4 USB-C aansluitingen heeft en ik heb een iPhone. Helaas zijn USB-C naar Lightning kabels moeilijk verkrijgbaar voor een schappelijke prijs, zeker als je data en stroom wilt overzetten.

Op de terugreis dus geprobeerd om dit in het vliegtuig te kopen, maar helaas zonder succes. Door een storing kon er niet betaald worden met creditkaarten, alleen met contant geld. Helaas had ik dat na mij redelijk lange vakantie niet meer bij me.

Thuis maar een zoektocht begonnen naar dit handige kabeltje en er achtergekomen dat er twee versies zijn. Het verschil is even zoeken, maar de Classic is alleen voor stroom en de Plus zowel voor stroom als data. Bij Lufthansa verkopen ze alleen de Classic, dus geluk bij een ongeluk dat ik niet kon betalen, want dat zou dan een gemiste kans zijn geweest.

Het product komt uit Duitsland en op hun eigen website bestaat eigenlijk alleen de mogelijkheid om ze te bestellen als relatiegeschenk voor bedrijven, want je krijgt direct de mogelijkheid om je logo erop te laten printen, kleuren aan te passen en grote partijen aan te schaffen met kortingen.

Uiteindelijk heb ik met wat zoeken een Nederlandse webwinkel gevonden die de kabel verloopt. Zij verkochten wel alleen de Plus uitvoering voor een prijs die gelijk is aan de adviesprijs van de Classic.

Enfin, het kabeltje bestaat uit een standaard kabel met mini-USB en een gewone USB aansluiting. In het doosje zitten daarnaast nog drie adapters.
- Mini-USB => USB-C
- Mini-USB => Lightning
- USB => USB-C

Als je de adaparters erop zet, dan lijken de aansluitingen nogal fragiel doordat ze zo lang worden, maar ik heb het nu een aantal weken in gebruik en het werkt prima. Daarnaast zitten de stekkers ook goed en stevig in de poorten waardoor je ze niet per ongeluk eruit trekt.

De kabel is gekruld wat zorgt dat hij altijd makkelijk en netjes is op te bergen en daarnaast toch wat langer is dan je eigenlijk zou verwachten. Mijn voorkeur zou uitgaan naar een kabeltje dat toch net iets langer is, want als je via een stopcontact oplaad, dan is het kabeltje ietwat aan de korte kant.

Voor gebruik met een powerbank of om je telefoon te verbinden met bijvoorbeeld je laptop, vind ik de kabellengte ideaal, behalve als hij aan je laptop hangt en je wordt gebeld, dan heb je namelijk niet erg veel bewegingsruimte.

Persoonlijk ben ik erg tevreden met de kabel, maar er zijn natuurlijk altijd dingen die je graag net iets anders zou hebben gezien.

Heb jij ook een Allroundo Plus (Wit)?