KZ Acoustics KZ ZS10 (Blauw, Rood, Transparant, Zwart) Review

Techrvw 9 augustus 2018, 1.575 views
De reviewer heeft het product gekregen in ruil voor het schrijven van deze review.Techrvw schreef afgelopen jaar 5 reviews, waarvan 40% gesponsord.

KZ Acoustics KZ ZS10 (Blauw, Rood, Transparant, Zwart)

De KZ ZS6 was een erg goed paar oortjes, nu met de KZ ZS 10 zijn de verwachtingen hoog. Het uiterlijk is prima en springt er echt tussenuit. Helaas vind ik de kwaliteit van het geluid niet merkbaar beter. De prijs is, voor wat je krijgt, redelijk hoog.

Pluspunten

• Design
  • Kabel die niet in de knoop raakt
  • Kabel is vervangbaar (ook voor Bluetooth kabel)
  • Geluidskwaliteit

Minpunten

• Iet wat groot/bulky
  • Redelijk duur

De KZ ZS6 was een goed product. De kwaliteit van het geluid was erg goed en ik hoop dat de KZ ZS10 het nog beter gaat doen.

Introductie & Specificaties

Eigenlijk is het een must dat je goede geluidskwaliteit hebt als je naar je favoriete band of artiest luistert. Het kan echt het nummer beter of slechter maken. Hier was de KZ ZS6 erg sterk in moet ik zeggen. Met de KZ ZS10 hebben we een totaal ander design, maar ik vind het een erg mooi design! De behuizing van de oordopjes is transparant waardoor je het binnenwerk goed ziet zitten. Laten we hopen dat de kwaliteit van het geluid net zo goed is als de KZ ZS6.

Zelf heb ik de oordopjes gekregen van GearBest. Je kunt ze via DEZE link bestellen voor minder dan €35.

Specificaties
  • Impedance: 32ohms
  • Sensitivity: 104dB
  • Package size (L x W x H): 10.20 x 7.20 x 3.20 cm / 4.02 x 2.83 x 1.26 inches
  • Package weight: 0.0800 kg
  • Product size (L x W x H): 120.00 x 7.00 x 3.00 cm / 47.24 x 2.76 x 1.18 inches
  • Product weight: 0.0270 kg
  • Package Contents: 1 x Pair of Earphones, 2 x Pair of Eartips, 1 x English User Manual

Unboxing

De doos is hetzelfde als die van de KZ ZS6. Aan de voorkant hebben we de naam van het product met een foto van de oordopjes. Aan de achterkant vinden we wat specificaties. Deze is nu bedekt met een barcode, maar als je die sticker eraf haalt, kan je de specificaties zien.

Je moet de box open schuiven en je ziet dan direct de prachtige KZ ZS10. Als je de oordopjes eruit haalt, vinden we nog een 3.5mm kabel, een handleiding en een garantie boekje.

Hardware & Design

Ik vind het design van de KZ ZS10 echt geweldig. Een transparante behuizing vind ik een erg goede keuze van KZ. Je kan de onderdelen zien zitten. Het formaat is misschien aan de grote kant en hij past misschien niet in een ieder zijn oor.

KZ heeft gebruik gemaakt van lichte materialen waardoor het comfortabel is om te dragen. Het zijn niet van die zware oordopjes. Dit maakt het mogelijk om de KZ ZS10 uren achter elkaar te dragen zonder dat ze gaan irriteren. De kabel hebben ze erg goed gemaakt, hij is lang en raakt niet snel in de knoop.

Ik ben stiekem toch wel bij dat er een 3.5mm kabel bij zit. Dit betekent dat je de KZ ZS10 op vele verschillende producten kan gebruiken, zoals je tablet of laptop. Het enige wat jammer is, is dat je soms een converter moet kopen als je geen 3.5mm aansluiting meer hebt op je telefoon.

Ook hier heeft KZ aan gedacht. Je kan de kabel los halen en er een Bluetoot Module tussen zetten van KZ zelf. Hierdoor worden de KZ ZS10 automatisch semi draadloos.
Microfoon?
Op het paar dat ik gekregen heb van GearBest zit helasa geen microfoon. Dit paar is echt gemaakt om alleen muziek mee te luisteren. Voor mij is het geen probleem en ik mis het ook niet echt, maar ik kan me voorstellen dat je toch graag een microfoon erop wilt hebben om te kunnen bellen ermee. KZ heeft twee versies uit gebracht, eentje met en eentje zonder microfoon. Let hier dus goed op voor je een paar besteld.
Passen Ze?
Ze passen redleijk goed in mijn oren, maar de KZ ZS6 paste net iets beter en zaten iets comfortabeler. Je kan hier natuurlijk zelf iets aan doen door de ear tips te vervangen welke je erbij krijgt. Hierdoor kun je ze zo aanpassen, dat ze alsnog prima zitten.

Ik moet zeggen dat deze oordopjes erg goed in je oorschelp passen. Het is misschien iets te groot voor sommige gebruikers, maar over het algemeen heeft het design team het goed gedaan en passen de KZ ZS10 oordopjes erg goed.

Geluidskwaliteit

Zelf ben ik tevreden over de kwaliteit van het geluid, als ik kijk naar dit paar alleen. Als we het vergelijken met de KZ ZS6, denk ik dat ZS6 toch iets beter klinkt.

De kwaliteit van de KZ ZS10 is goed, de bass is goed aanwezig en over het algemeen klinken ze er goed. Ik zou de KZ ZS10 aanraden bij de volgende genres:
  • Rock
  • Hardcore
  • Dubstep
  • Pop / Hip-Hop
  • Rap
Als je meer naar klassiek of jazz luistert, zou ik voor een ander paar oordopjes gaan.

De KZ ZS10 is niet alleen om te showen met zijn opvallende uiterlijk. Ondanks dat het design eruit springt, is dat niet de enige kwaliteit van dit paar oortjes. Het geluid is ook erg goed en ik vind het heerlijk om naar mijn favoriete artiest (Eminem) te luisteren met de KZ ZS10.

De kabel hebben ze mooi gemaakt en raakt niet snel verstrikt, wat ik heerlijk vind. Ik haat het als ik eerst 5 minuten moet gaan frutselen voor ik kan gaan luisteren. Gelukkig is dat over met de KZ ZS10.

Helaas moet je voor het design en de kwaliteit van het geluid betalen. De KZ ZS10 is redelijk duur, maar door het opvallende design en de hoge kwaliteit van het geluid vind ik ze, ondanks de prijs, het toch waard.

Heb jij ook een KZ Acoustics KZ ZS10 (Blauw, Rood, Transparant, Zwart)?

Schaamteloos reclamepraatje... Jammer dat Tweakers zich ervoor laat gebruiken!
KZ maakt al enige tijd kwaliteit headsets voor heel lage prijzen, de ZS10's zijn wellicht duur in verhouding tot de andere ZS headsets met uitzondering van de BA10 en de AS10. Maar er zijn geen betere IEM's te vinden voor dit bedrag. Ze hebben wel een tijdje nodig om in te spelen, vergeet dat niet!
Daarbij moet je wennen aan de helderheid van het geluid, details tot in de diepste uithoeken van de muziek zijn hoorbaar. hoge tonen kunnen schel overkomen, deze headsets hebben tijd nodig om aan te wennen, maar eenmaal zover zijn het je allerbeste vrienden en blijven ze je verrassen met het diepe midden en hoge geluid dat ze fenomenaal bedienen aan je oren.
Detail kan zelfs beter worden door upgrade kabels te gebruiken. Het meegeleverde snoer is te vervangen door eigen KZ snoeren, maar zelf ben ik meer fan van de TRN snoeren. Deze hebben een voorgevormde oorhanger waardoor je niet iedere keer het draad recht moet trekken achter je oor. En als je heel goed luisterd hoor je verschil in detail in positieve zin. Een volgende aanbevolen upgrade zijn foam tips!!

Er zijn geen betere in ears te vinden in deze prijs range, mijlen beter dan de samsung AKG headset bijvoorbeeld.

PS leuke review en mooie foto's

[Reactie gewijzigd door TheTeek op 3 december 2018 23:03]

ik heb er 38 euro voor betaald hoe is dat duur ??
Nee tov de normale vraagprijs is dit een schappelijke prijs. Tijdens de black friday waren ze zelfs nog iets goedkoper.
Ik heb deze in-ears ook sinds enkele dagen en de meegeleverde kabel heeft ook een voorgevormde oorhanger en nieuw zijn de kabels nog wat stijf en willen ze terug wat in hun opgerolde staat oprollen, maar verder echt prima kabeltje!
Ik ben enorm blij dat ik bij deze set ben uitgekomen, ik kan me niet voor ogen (of oren) houden hoeveel ik gemiddeld per jaar uitgeef in mijn zoektocht naar toch maar die betere koptelefoon en het verbaasd me enorm dat dit voor minder dan 50€ of zelfs sterk daar onder kan en het is een spijtige zaak dat je deze dingen niet in de winkels ziet hangen en dat de voorkeur voor de meesten naar meer commerciele sets uitgaat die vast beter klinken van naam.
€31 euro geleverd aan huis op Gearbest. Ik ben benieuwd. Ik heb 2 high-end oortjes waar ik ze stiekem wel is wil mee vergelijken.
in sommige landen liggen ze wel in de winkel maar dan kosten ze 80 dollar en vaak nog meer ook
dus ik blijf gewoon lekker via ali kopen :)

heerlijke in ears, ik heb de kz zsn pro , me eerste iem en gelijk verslaafd.