Ewent USB 3.1 Gen2 Type-C 2.5 inch HDD/SSD behuizing Zwart

€ 39,95
Specificaties 2.5" behuizing met USB3.1 - Bekijk alle specificaties

Ewent USB 3.1 Gen2 Type-C 2.5 inch HDD/SSD behuizing Zwart Review

sibejan 2 augustus 2018, 640 views Product gekocht

Ewent USB 3.1 Gen2 Type-C 2.5 inch HDD/SSD behuizing Zwart

Net 'geïnstalleerd", dus weinig ervaring. Komt degelijk over, maar heeft voorzover al wel een aantal flinke nadelen.

Pluspunten

• Degelijke bouw
  • Complete verpakking

Minpunten

• Verwisselen schijf vernielt rubberen voetjes
  • Erg open = watergevoelig
  • Formatteren SSD op mac lukt niet

Mobiliteit Score: 3
Pluspunten:
+ Degelijke bouw: voelt relatief zwaar, niet zozeer in gewicht, maar qua kwaliteit. Goed afgerwerkt. Oogt professioneel.
+ Complete verpakking: want mét schroevedraaier.

Minpunten:
- Schroefloos (wat ik ergens online als verkoopargument las) lijkt een beetje loze opmerking, want na installatie zie je weliswaar geen schroeven, er zijn maar liefst acht meegeleverd. En een flink minpunt: wil je je schijf er weer uithalen, dan moet je de rubberen plakvoetjes die over de 4 schroeven heengeplakt mogen worden weer loshalen, waarbij bij mij het lijmlaagje scheurde. Geen ramp, maar 't zou me niets verbazen als de twee voetjes met verminderde lijmlaag snel loslaten. Ik weet 't, anderen zullen dit ontwerp-minimalisme waarderen, ik daarentegen had liever bereikbare schroefjes gehad.
- De behuizing laat formatteren van nieuwe SSD (Crucial MX500 2TB) op twee macs niet toe (maar na succesvolle formatteren via andere behuizing leest en schrijft 'ie op dezelfde macs prima).
- Open structuur zijkanten geeft koelingsmogelijkheden, maar lijkt me bij een SSD inwendig eerder een nadeel, want eerder kans op waterschade.

Verder heb ik deze behuizing pas net in gebruik, dus heb verder nog niet veel ervaringen. Snelheid van lezen en schrijven lijkt me prima, maar ben niet zo van de benchmarks enzo (zou niet weten hoe ook).

Heb jij ook een Ewent USB 3.1 Gen2 Type-C 2.5 inch HDD/SSD behuizing Zwart?