Specificaties 3,5" display, 3G-support, geen geheugenslot - Bekijk alle specificaties

Apple iPhone 3GS 16GB Zwart Review

Woudloper 18 maart 2010, laatste update op 18 maart 2010, 988 views

Apple iPhone 3GS 16GB Zwart

Pluspunten

• Gebruikersgemak
  • Snelheid
  • Camera (+video)

Minpunten

• Batterijduur
  • Geen flitser

Na een Nokia 6310, MDA Compact en een MDA Compact II ben ik in oktober 2009 overgestapt naar de iPhone 3Gs en heb tot op heden nog geen moment spijt. De grote voordelen die ik momenteel ervaar zijn:
  • Bedieningsgemak;
  • Veel applicaties beschikbaar;
  • Internet;
  • Layout en design van de telefoon;
Met de MDA's had ik ook al veel mogelijkheden, maar als ik dat nu vergelijk na een half jaar gebruik met de iPhone moet ik zeggen dat de iPhone mij het gevoel geeft dat ik altijd alles bij de hand heb, zoals: muziek, e-mail, internet, games en overige informatieve applicaties.

Installatie en ingebruikname
Nadat ik de doos had ontvangen heb ik de SIM verwisseld en de telefoon aangezien en dat werkte meteen uitstekend. Struikelblok vond ik het gebruik van iTunes voor het beheren van je iPhone, de muziek en applicaties aangezien ik dat zelf anders deed. Na een half jaar ben ik er redelijk aan gewend, maar ook weer niet.

Internet, e-mail, etc.
De hoofdreden voor het besluit tot de aanschaf van een iPhone lag bij dit onderdeel. Aangezien ik regelmatig op Twitter, E-mail, Internet zit wil ik deze informatie eenvoudig tot mij kunnen nemen en voor mij voldoen de iPhone en de apps hier voldoende aan, zo gebruik ik:
  • Echofon voor Twitter;
  • Pop3/Exchange voor de e-mail, echter GMail doe ik via de webinterface
  • Nu.nl, Buienradar.nl, etc. voor kennisvergaring
  • Hyves, Facebook, LinkedIn, Gowalla en ook weer Twitter voor het sociale netwerk;
Applicaties
Voor het in gebruik nemen van de iPhone was ik niet bekend met het fenomeen apps, maar kan nu niet meer zonder. Zeer eenvoudig zijn er diverse applicaties te installeren, zo heb ik een mooi lijst met games, camera enhancements, strips/comics, nieuws, etc.

De iPhone is bij mij vooralsnog een blijvertje en ik ben zeer content met de telefoon en de extra mogelijkheden. Apple heeft mijn inziens een goed product neergezet die mij zelf aan het denken zet over de aanschaf van een iMac, MacBook of een iPad waar ik voorheen alleen maar aan Windows based PC's had nagedacht.

Heb jij ook een Apple iPhone 3GS 16GB Zwart?