Sonos Beam Zwart

Specificaties Soundbar met 1x HDMI-in - Bekijk alle specificaties

Sonos Beam Zwart Review

nijssenr 15 juli 2018, 2.738 views Product gekocht

Sonos Beam Zwart

Installatie is super eenvoudig en snel. Truetone via app werkt soepel. Geluid muziek is top. TV nog aan het uittesten met wel of niet spraak extra etc. Airplay werkt ook prima, maar fungeert alleen als hub als deze speaker OOK aanstaat.

Pluspunten

• Goed geluid
  • Veel geluid voor kleine box
  • Snelle installatie
  • Vult hele slaapkamer

Minpunten

• Kan niet terug naar TV geluid
  • Airplay hub alleen als speaker zelf ook aanstaat

Geluidskwaliteit Score: 4
Ik kreeg de beam al 4 dagen voor de release datum toegestuurd door Coolblue. Had een pre-order gedaan.
Installatie is super eenvoudig en snel. Truetone via app werkt soepel.
Terug naar het geluid van de TV (via setupbox) gaat alleen als ik de TV eerst uitzet.

Heb jij ook een Sonos Beam Zwart?

Ik heb de speaker afgekoppeld en retour gestuurd, nog voor deze officieel uitkomt.
Jammer. Hele mooie speaker, fantastisch geluid bij muziek, maar waardeloos voor TV.
Geluid gaat alle kanten op en ik verlies regelmatig (en dat in 2 dagen) de verbinding met de speaker waardoor ik helemaal geen geluid meer heb.
In eerste instantie dus alleen bij het teruggaan van muziek naar TV. Later ook spontaan tijdens het TV kijken. 1 keer was de speaker alleen nog te verbinden na een power cycle. Heel jammer.
Ik gebruik juist de beam voor TV en dit werkt super qua geluidskwaliteit en bedieningsgemak: in combinatie met twee play's:1 heb ik een surroundsysteem opgezet .
De commando's aan de beam geef ik met voice (alexa amazon) zoals "Alexa, TV off", "Alexa, volume up"
TV aanzetten doe ik met de telenet-afstandsbediening , het voice-commando "Alex, TV off" schakelt ook de digicorder uit (cec).
Andere commando's over weerbericht en nieuwsflash werken feilloos.
Ik vermoed dat je een defect exemplaar hebt.
Hi u9307, specifieke vraag even over je setup: hoe groot vind je het verschil met de 2 Play:1's aangesloten? Kun je me misschien helpen met een korte download van je ervaring, bijv tv vs muziek, werkt airplay 2 wel in de hele kamer (beam + 2x play:1) als ze zijn aangesloten op de beam, dat soort zaken? Ik overweeg de upgrade.
Thanks!

[Reactie gewijzigd door Thijsvh op 15 november 2018 18:08]