Logitech G703 Lightspeed (910-005093)

Specificaties Radiogestuurde muis en 12.000dpi sensor - Bekijk alle specificaties

Logitech G703 Lightspeed (910-005093) Review

agittunc 6 juli 2018, laatste update op 6 juli 2018, 366 views Product gekocht

Logitech G703 Lightspeed (910-005093)

Gisteren de muis opgehaald. En bij het eerste keer vasthouden van deze muis voelde ik me al thuis ermee. voor relatief grote handen (18-19cm) past het precies voor een palm grip. ik kan wel inzien dat voor mensen die handen onder de 17cm zitten wel misschien wat groot is.

Pluspunten

• Perfecte vorm voor mensen met grote handen.
  • Comfortabel!!
  • Gewicht
  • lekker simpel (niet zo uitstralend.)

Minpunten

• niet voor de "claw" grijpers.

De logitech G703 muis is de kleine broertje van de G903. Hij kan bedraad of draadloos zijn. Vanaf 90,- euro kan je deze verkrijgen. meestal zal je deze muis voor 100,- zien bij webshops. heeft volledige programmeerbare knoppen(6) en voor beide muizen heb je van logitech ook software die je kan downloaden om deze te wijzigen zoals jij het wilt.
Ergonomie
Voor deze muis heb je geen ergonomie voor de linkshandigen. Dat is belangrijk om te weten. De G903 heb je dat wel. maar voor de rechtshandigen is het heel comfortabel. zeker voor handen tussen 17.5CM - 19CM. aan de zijkanten heb je een soort dun rubber gevoel die je palm grip complimenteert. Hoewel voor de claw grippers dit misschien niet genoeg zal zijn.

In mijn geval zit de muis perfect in mijn hand ( 18.5CM ). Zelf heb ik nog nooit zo comfortabele muis gehad.
Functionaliteit
Je hebt 6 volledig programmeerbare knoppen. via de software kan je deze aanpassen hoe je het wilt. voor mensen die veel knoppen op een muis willen is dit niet echt een gewenste muis. mocht je maar 2-3 knoppen nodig hebben zoals mij is dit perfect.
Precisie
Ik heb geen verschil gemerkt tussen de G703 en een bedraadde muis(Razer naga/deathadder). ook niet met FPS games. de tijd van bedraadde beter zijn dan draadloos is voor mij nu over. met de G703(en G903) is dit geen probleem meer.
Vormgeving en gewicht
Hij is wat breder dan de g903. voor de G703 zou ik zeker aanraden om te checken hoe groot je handen zijn. 18CM-19CM is de G703 een perfecte keuze. onder de 18CM(17.5CM) kan het misschien wat groot zijn. dan zou ik toch de G903 oppakken voor draadloos.

De gewicht is vrij licht op 107gram. heeft ook veel invloed met het bewegen van de muis. Je kan de muis zwaarder maken met de geincludeerde 10 gram "munt". maar dit vindt ik niet zo prettig.
Bouwkwaliteit
De G703 is meerendeels hard plastic. maar het voelt niet alsof het slap is. G903 heeft wel betere bouwkwaliteit. maar dat mag ook wel voor 40+ euro meer.
Drivers en ondersteuning
Hier valt niet veel over te vertellen. de software gebruik je ook voor keyboards en headsets. het is gewoon veel beter dan de razer synapse. het is lekker simpel en makkelijk in te stellen.
Voor veel mensen is 90,- tot 100,- euro wel veel. Maar bedenk wel dat deze muizen draadloos zijn. Daardoor gaat de prijs zeker omhoog. Dit is ook te zien voor de G403. is onderhand net zo duur in zijn draadloze versie als de G703. De G403 is wat ouder dus de technologie voor de G703 is wat nieuwer. de bedraadde versie van de G403 is ook een stuk goedkoper.

Zeker een fantastische muis. Als je relatief grote handen heb zit je met deze muis op een goeie plaats. Alhoewel het best een hoog prijskaartje heeft vindt ik het absoluut waard om deze muis te aanschaffen als je ervoor over hebt. Ik zou niet deze muis halen als je nog groeter dan 19.5CM handen hebt. en ook niet onder 17.5CM. dan zou de muis niet zo comfortabel zijn.

In ieder geval een mooie muis om aan te schaffen.

Heb jij ook een Logitech G703 Lightspeed (910-005093)?