1 review

BlitzWolf BW-FWC4 Wireless Charger

Specificaties Draadloze oplader (Universeel-compatible) - Bekijk alle specificaties

BlitzWolf BW-FWC4 Wireless Charger Review

Techrvw 2 juli 2018, 1.812 views
De reviewer heeft het product gekregen in ruil voor het schrijven van deze review.Techrvw schreef afgelopen jaar 2 reviews, waarvan 100% gesponsord.

BlitzWolf BW-FWC4 Wireless Charger

Met de Blitzwolf BW-FWC4 hoef je je niet meer druk te maken over kabels of je oplaadpoort. Je kan je telefoon er gewoon opleggen en hij begint met laden. Daarnaast ben je goed beschermt door 4 verschillende beveiligingen van Blitzwolf. Alles is netjes afgewerkt met hoge kwaliteit materialen.

Pluspunten

• Design
  • Kwaliteit
  • Verschillende oplaad standen
  • Beveiliging

Minpunten

• Gewicht

Als je op je werk bent, leggen de meeste mensen hun telefoon op het bureau. Wanneer je je telefoon moet opladen, pluggen ze netjes de kabel in. Waarom leg je niet een draadloze oplader neer zoals de Blitzwolf BW-FWC4? Hierdoor wordt je telefoon automatisch opgeladen als je hem op je bureau legt!

De Blitzwolf BW-FWC4 is bij BangGood te verkrijgen voor nog geen €20!

Introductie & Specificaties

Ik hoop dat ik de toekomst voorspel. Een smartphone zonder 3.5mm jack, zonder USB-C of Micro-USB poort en zonder bezels. Dat is een smartphone die ik graag zou willen! Dit is natuurlik alleen mogelijk als je ook draadloos je gegevens over kan zetten naar je computer en andersom. voor nu is dat nog niet haalbaar, maar met de Blitzwolf Bw-FWC4 zijn we stapje dichterbij. We hoeven geen kabels meer te gebruiken bij het opladen.

Specificaties
  • Conversion Efficiency: 75%-85%
  • Item Dimensions (L x W x H): 90 x 90 x 11
  • Net Weight: 135G

Unboxing

De doos van de Blitzwolf BW-FWC4 is erg klein en dun, maar wel zwaar. Ik verwachtten niet dat een draadloze oplader zo zwaar was. Op de voorkant van de doos vinden we de naam van de oplader, aan de achterkant vinden we wat specificaties. In de doos zit ook het minimale. Er zit een platte Micro-USB kabel in, de draadloze oplader zelf, een handleiding en garantie boekje.

[img]N1hEImc1[/img][img]RoAeJ0x6[/img][img]4GUszULQ[/img]

Hardware & Design

De Blitzwolf BW-FWC4 is redelijk zwaar, maar ziet er wel goed uit. Het gewicht geeft het een premium en stevig gevoel. Het indicatorledje aan de voorkant is goed geplaatst en is goed zichtbaar bij gebruik. Ook de Micro-USB poort aan de achterkant is netjes en goed geplaatst. Je kan de kabel, mede omdat deze plat is, netjes wegwerken.

[img]kYhggRLF[/img][img]n3SSoGs6[/img][img]S2DH1owm[/img]
LED Colors
Aan de voorkant van de Blitzwolf vinden we zoals eerder gezegd een LED lampje, welke aangeeft of je aan het opladen bent, er niks gebeurt of dat er iets fout is. De LED kan 3 mogelijkheden aangeven, namelijk:

Blauw: Dit betekent dat de Blitzwolf BW-FWC4 gewoon aan het opladen is.
Geen kleur: Hiermee geeft hij aan dat er niks aan het opladen is, of dat het opladen afgerond is.
Rood: Deze kleur geeft aan dat het apparaat niet wordt ondersteund of dat de oplader abnormaal gedrag vertoont.

[img]1gEmFEfV[/img]

Performance

De Blitzwolf BW-FWC4 kan op verschillende niveau's opladen. Zo kan je de oplader gebruiken voor 5W, 7,5W 10W en 15W! Hiermee is de Blitzwolf breed inzetbaar en kan je er verschillende telefoons op het maximale mee opladen.
  • Als je een Qi beschikbaar apparaat hebt, wordt deze met de normale 5W vermogen opgeladen.
  • De 7.5W optie wordt bijvoorbeeld gebruikt bij de iPhone X of de iPhone 8 Plus.
  • Als je de 10W optie wilt, wat dus 2x zo snel is als de standaard, moet je bijvoorbeeld een Samsung S8 of Samsung S9 hebben.
Opladen met twee keer de snelheid als normaal is natuurlijk heerlijk. Je hoeft je telefoon dan maar eventjes op de Blitzwolf BW-FWC4 te leggen en je krijgt er twee keer zoveel procenten bij als normaal.
Beveiliging
De Blitzwolf BW-FWC4 heeft 4 extra beveiligingen ingebouwd om jou en je smartphone veilig te houden.

Zo zit er "FOD Protection", "Temperature Control Protection", "Over Current Protection" en "Over Voltage Protection" op! Als je gebruik maakt van de Blitzwolf BW-FWC4 ben je meteen goed beschermt. Je hoeft je geen zorgen te maken dat je telefoon te heet wordt of te veel stroom krijgt. Zelf vind ik het wel fijn om te weten dat ze niet alleen zo veel mogelijk vermogen uit zo een oplader persen, maar ook denken om de veiligheid van zowel je smartphone als jezelf. Ondanks de beveiligingen zit de Blitzwolf niet bijzonder ver boven de gemiddelde prijs en is hij zelfs redelijk goedkoop te noemen. Ik kan niks anders zeggen dan dat de Blitzwolf BW-FWC4 een goede investering is.

[img]NJ17Cqsx[/img]

Hoe Te Gebruiken?

Wat ik erg prettig vind aan de Blitzwolf BW-FWC4 is dat het niet uitmaakt hoe je je smartphone op de oplader legt. Hij biedt een 360 graden oplaadt optie aan zeg maar. Hiermee kan je je telefoon neerleggen zoals je wilt, zolang hij maar met de achterkant op de Blitzwolf ligt. Zo heeft bijvoorbeeld de iPhone 8 hem elke keer gepakt en geen één keer "gefaald" om op te laden. De Elephone U Pro had er iets meer moeite mee, die moet redelijk precies erop gelegd worden.

Gelukkig is het alsnog erg gemakkelijk om hem goed erop te leggen. Blitzwolf heeft dat in ieder geval goed aangepakt.
Kan Je Je Hoes Blijven Gebruiken?
Sommige cases zijn inderdaad bruikbaar met de Blitzwolf BW-FWC4, bijvoorbeeld de dunne doorzichtige cases (binnen 3mm). Als je een case hebt met bijvoorbeeld een metalen ring aan de achterkant voor grip of een magnetische pad erop voor in de auto, moet je de Blitzwolf niet gebruiken. Haal dan eerst je telefoon uit de case voor je hem gaat opladen. Dit kan zowel schade aan je toestel als aan de Blitzwolf veroorzaken. Het wordt daarom ook afgeraden voor Blitzwolf als je geen hoesje hebt wat binnen de 3mm valt.

Ik ben zeer tevreden met de Blitzwolf BW-FWC4. Van de verpakking, welke er goed uit ziet, tot aan de performance, welke meer dan goed zijn, tot aan de gebruikte materialen. Blitzwolf heeft het allemaal goed laten werken en er goed uit laten zien.

Zelf vind ik het heerlijk om mijn Elephone U Pro even snel bij te laden door hem alleen maar even op de Blitzwolf te leggen in plaats van elke keer een kabel erin te pluggen. Tot nu toe kan ik het alleen maar aanraden. Het maakt je leven echt makkelijker, ook al is het maar een klein beetje.

Heb jij ook een BlitzWolf BW-FWC4 Wireless Charger?

Mooie review, ik heb een oplaad-pad van Ulefone van €12,-- voor bij mijn Ulefone Armor 5 (een van de nieuwere rugged phones). Mijn ervaring is dat door het wireless opladen de telefoon heel warm wordt en niet sneller oplaad dan met een draadje. Ik doe het daarom weer gewoon met het snoertje, want als een telefoon warm wordt dan lijkt het me niet voor de levensduur van het apparaat.

[Reactie gewijzigd door govie op 27 november 2018 09:30]