Kärcher K 2 Compact Car Review

Little Charlie 30 juni 2018, laatste update op 30 juni 2018, 436 views Product gekocht

Kärcher K 2 Compact Car

Goed, licht apparaat voor niet echt grote klussen, maar de auto wordt er wel lekker schoon mee door de schuimlans en de borstel. De vuilfrees is redelijk, maar bij een spuit met meer kracht is deze een stuk effectiever.

Pluspunten

• licht
  • goed gebouwd
  • veelzijdig

Minpunten

• vuilfrees is minder effectief dan bij een zwaardere hogedrukspuit

Tja, onze buurman ging verhuizen, en hij was iets gehechter aan zijn hogedrukspuit dan wij hoopten, dus op zoek naar een eigen spuit. Omdat het geen zwaar werk is wat hij moest doen, maar we wel wat kwaliteit wilden gekeken voor een Kärcher, maar een lichte variant.

Ik kon deze van iemand nieuw in de doos overkopen, waarbij ik een hele goede deal kon maken, dus voor mij is het helemaal kassa, maar de 80,-- die het in de pricewatch moet kosten is het zeker waard.

De autoborstel en schuimlans werken heel fijn om je auto te wassen, en daarna even met de hogedruklans na spuiten is fantastisch, hij blinkt weer als een mol onder de staart. Niet te dicht bij met de hogedruklans, en al helemaal niet met de vuilfrees eroverheen, want dan kun je je auto over laten spuiten.

De vuilfrees zelf is goed voor niet te zwaar tegelschoonmaakwerk, maar zoals met die van de buurman (die een veel zwaardere hogedrukspuit heeft) het onkruid tussen de tegels weg spuiten is lastiger.

De trillingen zijn acceptabel door de lans, en het pistool zonder opzetlans kun je ook nog gebruiken voor schoonmaakwerk zoals eventueel de ramen en houtwerk afspuiten. Helaas had ik dat niet mijn vrouw moeten laten zien, want nu mag ik dat dus doen....

Heb jij ook een Kärcher K 2 Compact Car?