Specificaties 2,8" display, 3G-support, met geheugenslot - Bekijk alle specificaties

HTC Tattoo Zwart Review

Kaaswagen 15 maart 2010, laatste update op 18 maart 2010, 1.456 views

HTC Tattoo Zwart

Pluspunten

• Simple&good
  • Goedkoop
  • Werkt fijn

Minpunten

• Resolutie

Htc Tattoo Zwart

Vooraf
Ik heb deze telefoon zonder abonnement gekocht omdat mijn oude handset stuk was. Eisen waren nog redelijk simpel voor een tweakert:

- Android
- Redelijke batterij
- Niet al te duur

Vooral dit laatste bleek een probleem icm met het eerste, eigenlijk was dit de enige telefoon die mijn prijsklasse viel van een handsetfabrikant die ik nog vertrouwde. Ik wilde Android vanwege
- De 'oooh shiny' factor
- Het feit dat ik al Gmail, Calendar etc gebruikte
- Ik er veel goeds over hoorde van kennisen/vrienden/etc
- Het snel scheen te werken.
Daarnaast wilde ik dus een redelijke batterijduur omdat ik meestal maar 1 keer in de 2-3 dagen kan/wil opladen en de prijs omdat tja, ik wil er ook niet al teveel geld aan uitgeven.

Origineel wilde ik ook perse een QWERTY keyboard, maar daar ben ik vanaf gezien na het gebruik van het onscreen keyboard van HTC op de Tattoo.

Features & Kwaliteit:
Screen 240 x 320 (Daarover later nog meer) 71 mm QVGA TFT LCD
Camera 3.2 megapixel
OS Android 1.6 and HTC Sense
Input 4-Way navigation control with Enter button, touch
CPU Qualcomm MSM7225, 528 MHz
Memory ROM: 512 MB, RAM: 256 MB
Memory card microSD memory card (SD 2.0 compatible)
Bluetooth 2.0 + EDR + A2DP
Wi-Fi 802.11b/g
USB HTC ExtUSB
Audio 3.5mm audio jack
Batterij 1100 mAh Lithium-ion
Grootte 106 x 55.2 x 14 mm
Gewicht 113 gram

De telefoon zelf voelt stevig aan en lijkt goed gebouwd. Het plastic eromheen (de 'tattoo') is misschien niet van het hardste/beste platic, maar ziet er goed uit en is heel erg makkelijk te veranderen. Het scherm is goed (voor wat ik gewend ben), de kleuren lijken goed, de backlight kan hoog en het invoeren via het touchscreen verloopt secuur.

Algemeen gebruik
Ik vind het een heel erg handige telefoon om te gebruiken, mede omdat ik al Gmail, Calendar etc had. Dit werkte na 1X syncen met mijn Google account en gaat sindsdien als de brandweer :) Ik heb wel wat rondgekeken en ik heb ook wel wat apps gedownload, maar het is niet de hoofdmoot van mijn gebruik, wat zich vooral toespitst op de sms functie, bellen, browsen en alarmklok :+

De accuduur is vooralsnog prima te noemen, ik kan rustig 2 dagen op een charge rondlopen, zo ongeveer wat ik wilde. Zeker omdat de telefoon veel kan en klein is noem ik dit redelijk. Dit is met Wifi/Bluetooth uit, syncen etc aan en de brightness op 20-30%

Smsen is het gene wat ik eigenlijk het meeste met de telefoon doe en dit gaat meer dan prima. Nu 1 conversatie met meer dan 150 berichten en 3 met meer dan 50 berichten met verschillende contactpersonen en het opent soepel. Typen werkt goed al is het altijd weer wennen aan een (virtueel) toetsenbord.

Bellen gaat goed, mensen zijn te verstaan en, minstens zo belangrijk, ik versta hun ook.

Browsen werkt ook prettig, de meegeleverde (ik gok Chrome) browser is zeer verdienstelijk.

Android & Store
Alle apps die standaard erop zitten werken standaard uiteraard goed en daarnaast zijn er ook heel wat te downloaden vanaf de App store. Dit gebruik ik zelf niet heel intensief, standaard kan de telefoon al wel wat ik wil. Ik zie wel eens collega's/vrienden met echt heel veel applicaties, maar ik denk dat het gewoon niets voor mij is. Wat wel zo schijnt te zijn is dat omdat de Tattoo een afwijkende resolutie heeft niet alle Android Apps zichtbaar/bruikbaar zijn, wat sommigen als minpunt beschouwen. Nogmaals, daar gebruik ik de telefoon nauwelijks voor, dus stoort het me ook minder.

Android zelf is voor mij een verademing, ik ben eigenlijk geen smartphoneOS gewend, dus dit is heel erg uitgebreid en makkelijk vanuit mijn optiek. Ook 'Sense', de schil van HTC, ziet er goed uit en draait vlotjes, zeker een goede toevoeging.

Al met al ben ik blij dat ik deze telefoon heb gehaald; hij doet precies wat ik verwacht.

Heb jij ook een HTC Tattoo Zwart?

Reviews door de redactie