Microsoft Sculpt Ergonomic Keyboard (Qwerty NL)

Specificaties Draadloos Qwerty met Standaard toetsen - Bekijk alle specificaties

Microsoft Sculpt Ergonomic Keyboard (Qwerty NL) Review

marowi 26 juni 2018, 517 views Product gekocht

Microsoft Sculpt Ergonomic Keyboard (Qwerty NL)

Het fijnste ergonomic toetsenbord van Microsoft ooit. Ik heb al 12 jaar ergonomische toetsenborden van Microsoft en dit is de beste vanwege de gespleten spatie. Op de vorige toetsenborden liep de erg grote spatie nog wel eens stroef. Grootste nadeel: de ontvanger en batterijmanagement.

Pluspunten

• Ergonomie
  • Prachtig design
  • Werkt prima op Mac OS

Minpunten

• Batterijmanagement
  • Losse numpad totaal overbodig

Een van de fijnste ergonomic toetsenborden van Microsoft ooit. Ik heb al 12 jaar ergonomische toetsenborden van Microsoft, en deze is de beste tot nu toe vanwege de gespleten spatie. Op de vorige toetsenborden liep de erg grote spatie nog wel eens stroef.

Grootste nadeel: de draadloze technologie die gebruikt is. Het toetsenbord is niet uitschakelbaar, en als je wat op het toetsenbord laat liggen (of je stopt hem in je tas) loopt hij binnen 2 dagen leeg omdat het toetsenbord niet stopt met zenden.

Na 2 jaar gebruik is het einde verhaal voor mij met dit toetsenbord omdat mijn ontvanger zoekgeraakt is. Microsoft bied geen vervangende aan (een uur aan de telefoon gezeten). Men raad Amazon.com aan voor een tweedehands ontvanger, of een nieuw toetsenbord kopen. Toch jammer voor een toetsenbord van dit kaliber.

Wil je dus het beste ergonomische toetsenbord op de markt, en ben je geen detacheerder / consultant / neem je je toetsenbord vaak mee, dan is dit een dikke aanrader.
Ben je wel iemand die zijn toetsenbord wel eens meeneemt: afrader, koop een bluetooth toetsenbord.

Heb jij ook een Microsoft Sculpt Ergonomic Keyboard (Qwerty NL)?

Los Numpad is juist wel handig voor mensen die linkshandig typen, aangezien toetsenborden voor linkshandigen tegenwoordig vrij zeldzaam zijn. Zelf ben ik rechtshandig maar ik werk regelmatig met mensen die linkshandig zijn en zij leggen doorgaans het losse Numpad LINKS naast hun toetsenbord in plaats van rechts. Voor hen dus wel degelijk handig en zeker niet overbodig ;-)
Hah, daar had ik nog nooit over nagedacht, cool. Voor mij is het overbodig omdat ik uberhaupt geen numpad gebruik, en ik juist de form factor zonder numpad er mooi uit vind zien :)