1 review

Asus VivoBook S15 S510UN-BQ256T

Specificaties 15,6" • 1920x1080 (Full HD) • 1,28TB • Intel Core i5 - Bekijk alle specificaties

Asus VivoBook S15 S510UN-BQ256T Review

hipnie 22 juni 2018, laatste update op 29 augustus 2018, 2.196 views Product gekocht

Asus VivoBook S15 S510UN-BQ256T

Prachtige laptop die snel, soepel en prettig werkt. Mede door het scherm, lage gewicht en toetsenbordverlichting vind ik deze laptop echt een verademing. >> Nadeel: wanneer je grafisch zwaardere programma's draait, kan de laptop warm worden en blijven hangen (games bijv.).

Pluspunten

• Design
  • Locatie van ventilatie
  • Scherm
  • Batterij
  • Gewicht
  • Vingerafdrukscanner
  • Toetsenbordverlichting
  • Snelheid opstarten

Minpunten

• Blijft soms kort hangen
  • Wordt toch warm bij grafische uitdagingen
  • Bluetooth wordt verstoord door handpalm

Deze laptop kent een strak design en heeft een scherm dat prettig kijkt. Doordat het slechts 1,5kg is heb je voor een nette prijs een top-laptop in handen.

De laptop kent veel verschillende mogelijkheden om de batterij te besparen. Wanneer je 'm op "volledige capaciteitsmodus" laat draaien en de schermhelderheid maximaal zet, houdt de batterij het 3 uur vol. Wanneer je zuiniger met de energie omgaat wordt de beloofde 8 uur ook gehaald.

Het opstarten gaat bijzonder snel. De laptop is binnen 20 seconde opgestart. De 8-serie processor zorgt er verder mede voor dat de laptop soepel blijft draaien. Enkel bij zware grafische programma's, zoals games, heeft 'ie merkbaar moeite en blijft het beeld af en toe hangen. Dit viel me toch wel tegen, gezien de veelbelovende MX150-videokaart van GeForce. De laptop kan aan e onderkant dan ook warm worden, bij de uitgang naar de ventilator.

De vingerafdrukscanner werkt verrassend goed, ook wanneer je na het sporten probeert in te loggen. Wanneer je de laptop in het donker wil gebruiken is de toetsenbordverlichting ideaal en oogt bovendien erg goed. De ventilatie van de laptop bevindt zich aan de brede achterkant waardoor er geen warme lucht aan de zijkant wordt weggeblazen. Hier merk je dus niets van. Het bluetooth-bereik wordt soms verstoord wanneer je linker handpalm op laptop laat rusten tijdens typen.

Al met al een laptop die zeer de moeite waard is. Gezien de keurige prijs/kwaliteit verhouding (ik betaalde in juni 2018 €785 i.v.m. een cashback-actie van Windows) absoluut een aanrader!

Heb jij ook een Asus VivoBook S15 S510UN-BQ256T?

Wat voor zware grafische programma's of games heb je het dan over? Games bijvoorbeeld, CSGO/LoL of PUBG/BF niveau?
Pro Cycling Manager 2017 in mijn geval.

Aanbevolen specificaties van de grafische kaart voor dit spel zijn:
1024 MB
100% DIRECTX 9
SHADERS 3.0
COMPATIBLE AMD RADEON HD 6850/NVIDIA GEFORCE GTX 460 OR HIGHER
En hoe zit het met de geluidsproductie?
Zelf gebruik ik voornamelijk oordoppen, koptelefoon en speakers via de ingebouwde bluetooth. Op de speakers is het geluid helder maar niet enorm hard.
Wederom dank voor het snelle antwoord. Goed om te weten, maar ik bedoelde eigenlijk van de ventilator haha. :P
Die valt reuze mee, maar als deze op volle toeren draait hoor je die wel.

*extra verbeterpunt: bluetooth-bereik wordt soms verstoord wanneer je linker handpalm op laptop laat rusten tijdens typen.
Heeft deze laptop last van coil whine? Zo ja, is het hoorbaar? Ik heb de afgelopen ASUS modellen (UX430 & UX410) modellen gelijk teruggestuurd ivm met verschrikkelijke coil whine...
Ik hoor geen vreemde geluiden, al krijg ik niet gevonden wat 'coil whine' precies betekent.

[Reactie gewijzigd door hipnie op 17 november 2018 19:45]