EZVIZ Alarmsysteem Starter Kit

Specificaties Alarmsysteem met diverse accessoires - Bekijk alle specificaties

EZVIZ Alarmsysteem Starter Kit Review

WannialTestpanel 17 juni 2018, laatste update op 18 juni 2018, 248 views Testpanel

EZVIZ Alarmsysteem Starter Kit

Mooi uitziend product, lijkt echter niet te verbinden met de app - supportvraag staat open bij EZVIZ

Pluspunten

• uiterlijk
  • montage

Minpunten

• verbindt niet
  • cloud only
  • software
  • installatie inconsistentie

Kwaliteit Score: 4
Voorwoord en disclaimer

Helaas nu de review al moeten plaatsen ivm uiterlijke plaatsingdatum.

Deze kit is door Tweakers ter beschikking gesteld voor een review.
Foto's die niet klikbaar zijn kan je onderaan de pagina vinden in de fotograllerij als groter en klikbaar.

Omdat de kit momenteel niet wilt verbinden ligt er een aanvraag uit naar EZVIZ om dit op te lossen. Zodra dit opgelost is wordt de review geupdated met de configuratie en werking van de A1 en alle aanverwanten,natuurlijk wordt dan ook de prijs besproken en de review score aangepast

edit: medetweaker heeft hetzelfde probleem ondervonden, ga nu met zijn oplossing aan de slag.

Ik ga het hebben over een paar producten van Ezviz. Wellicht voor velen een onbekend merk, totdat we HikVision zeggen. Ezvis is namelijk de consumenten tak van deze fabrikant.

De geteste kit bestaat uit de Ezviz A1 internet Alarm hub, de Ezviz C6T draadloze HD binnencamera met IR en de kleinere Ezviz Mini O draadloze camera (IR). Ik zal alle producten in deze review bespreken, maar met een nadruk op de A1 alarm hub.

Unboxing
Zoals bij de eerder besproken producten komt ook de A1 in een nette strakke no-nonsense verpakking. Iets wat ik natuurlijk graag zie. In de verpakking vinden we meerdere items terug. Om te beginnen de A1 controlehub zelf gevolg door een PIR sensor T1, deurcontact T6 en een afstandbediening K2.

De A1 zelf is compact en netjes vormgegeven, je kan hem makkelijk ergens kwijt zodat hij niet zichtbaar is, of als hij wel zichtbaar ophangt is het ook niet al te lelijk om naar te moeten kijken.

Achterop vinden we een gat waarmee je hem aan een schroef kan ophagen, op de achterkant vinden we verder nog een reset knopje. Aan de rechter zijkant zitten 3 status ledjes en aan de linkerkant zit de micro usb aansluiting, de speaker en het configuratie knopje.

Verder zit hier de k2 afstandsbediening bij voor makkelijk remote bediening.

Dan kijken we naar de T1, de PIR. Ook deze is netjes en strak vormgegeven. Naast de PIR vinden we in het doosje ook nog een handlieding en een doosje montage materialen om hem op te hangen, dit kan zowel met schroeven als met een bijgeleverde sticker. De PIR zelf wordt via een batterij (CR123a) van stroom voorzien. Ik had graag gezien dat er ook een mogelijkheid was voor het gebruiken van een micro usb adapter.

Vervolgens hebben de de T6, oftewel de open-close connector. Wederom netjes vormgegeven. Komt met een schildje die met een sticker wordt vastgezet aan een deur of raam. Deze werkt met motion detection en niet met een magneet contact om te detecteren dat deze geopend is. In deze module zit dan weer geen batterij maar een ingebouwde accu, deze wordt opgeladen via micro usb.

Bouwkwaliteit
Op het eerste gezicht is de bouwkwaliteit redelijk, er zit wat speling tussen de onderste en bovenste helft van de camera (hij draait namelijk om zijn as), maar dit is niet schokkend. De rest van de camera lijkt voldoende stevig te zijn voor dagelijks gebruik en montage binnenshuis.

Montage
Gezien ik in een appartement woon waar het strikt verboden is om dingen in de muur te schroeven kan ik dit helaas niet testen. Echt de drill template moet meer dan voldoende zijn om de gaatje sop de juiste plaats te krijgen, en schroefjes en pluggen zijn ook in voorzien waar nodig (T1), de T6 is prima vast te tapen. Alleen voor de A1 zelf is geen ander montagemiddel meegeleverd dus moet ik die maar ergens neerleggen.

Installatie
het begint volgens de handleiding allemaal met het aansluiten van het apparaat, voordat het apparaat geconfigureerd kan worden moet je echter een account aanmaken bij EZVIZ, want helaas, de camera kan alleen via een app of website in de cloud bediend worden. Het installeren van de app zelf vraagt om enkele permissies, het is mij nog niet helemaal duidelijk waar sommige voor nodig zijn. Als dat gedaan is kan je de de appraten gaan koppelen. Je begint met het scannen van de QR code, het invullen van de wifi settings en dan drukken op next.

Helaas liep het hier vervolgens allemaal fout bij mij, ik kreeg de A1 op geen enkele manier geconfigureerd met mijn telefoon (galaxy a3, daarop de telefoon van mijn vrouw gepakt, een iphone 5s, ook hier mislukt het keer op keer. Als laatst de galaxy s8 van mijn collega, ook hier geen werkend appraat.

Wat mij keer op keer opviel is dat elke telefoon een net iets ander configuratie pagina had om de A1 in te willen stellen, de s8 van mijn collega dacht de app zelfs dat het om een mini one camera ging die ingesteld moest worden in plaats van een A1. Mijn telefoon dacht ook dat het om een camera ging, maar was niet zo explictiet in het tonen van de afbeelding van een foto van de mini o waar de s8 dit wel was.

De unit resetten bood ook geen oplossing. Ik heb de vraag momenteel bij EZVIZ uit staan, dus de rest van de review is een gevalletje; Wordt vervolgd.

Enkele andere punten die ik nog wel kan bespreken uit mijn ervaring met de andere units die ik getest hebc de C6T en de mini o, zijn als volgt.

Software en inconsistentie
De app zelf heeft wat ruwe randjes, logica is er ook niet altijd. In bijvoorbeeld de C6T camera welke zowel via LAN als WIFI aangesloten kan worden, als je via LAN aangesloten bent en je wilt vervolgens wifi instellen, kan dit alsnog enkel maar via een soundwave en niet via de configuratie interface waar je op dat moment al in zit via LAN. Het duurde overigens enkele pogingen met de C6T voordat hij het geluidsignaal wou accepteren.

Ik liep ook tegen problemen aan met het verbinden van de A1, bij het instellen van de wifi wilt de app de wifi instellingen pushen, het wordt echter in zowel de handleiding als de app niet duidelijk gemaakt op welke manier dit gedaan wordt. Na 2 mislukte pogingen vroeg de app of ik anders een QR code wou genereren om te laten scannen door de camera… Dat zal natuurlijk niet lukken op de A1 daar deze geen camera heeft. Uiteindelijk heb ik het met de A1 moeten opgeven, meerdere telefoons lukt het niet om de settings te pushen.

Hier zit ook direct een ander stuk inconsistentie, het ene apparaat verbind dus via een push van WIFI credentials, het andere apparaat ontvangt de WIFI credentials via een soundwave en weer een andere (al is het als backup optie) via een QR code.

Dit is helaas niet het enige. Ook de desktop software kan zoals eerder gezegd geen instellingen aanpassen, maar is wel ideaal om beelden terug te kijken omdat je dit op een groter scherm kan doen. Een apparaat toevoegen kan via deze client maar kan omslachtig zijn als het niet via LAN verbonden is omdat er geen QR code gescand kan worden. Mijn voorkeur ging uit naar toevoegen via de app (hij wordt daarna ook automatisch toegevoegd aan de client).

Daarnaast is er de webclient, hier kunnen weer andere instellingen worden gemaakt die in de client niet (of erg lastig) terug te vinden zijn. De meeste instellingen lijken in de webclient te vinden te zijn, maar je zal toch tussen applicaties moeten wisselen om alles makkelijk te kunnen instellen.

Als je eenmaal wat camera’s hebt toegevoegd, in mijn geval de C6T en de mini O , merk je op dat de settingsbar onder het beeld van de camera’s niet hetzelfde is, waar je bij de mini O vanuit deze balk makkelijk je beeldkwaliteit kan aanpassen, ontbreekt bij de C6T deze knop volledig.

Ook eerder aangehaald in de start van deze review, de C6T heeft een proprietary power aansluiting, de mini o bijvoorbeeld heeft weer wel een micro usb aansluiting, idem op de A1.

Let overigens ook op welke stekkerblok je deze eventueel naast elkaar in wilt steken, je gaat in een stekkerblok waar de sockets 45 graden gedraaid zitten namelijk geen 2 naast elkaar in krijgen door de vorm van het de transformators.

Een positieve note, het updaten van de firmware van deze apparaten is weer kinderlijk eenvoudig. Met een simpele druk op de knop vanuit het configuratiemenu wordt de firmware geupdate en herstart de camera. Op zowel de C6T als de mini o duurde dit ongeveer een minuut.

Heb jij ook een EZVIZ Alarmsysteem Starter Kit?

Ik zie dat ik niet de enige ben met hetzelfde probleem, ik ga deze oplossing morgen proberen en pas daarna zsm de review aan. Helaas nu de review al moeten plaatsen ivm uitelijke plaatsingdatum.

productreview: EZVIZ Alarmsysteem Starter Kit review door jvroosmalen
Na contact met de klantenservice is het wel gelukt verbinding met Wifi te maken. De truc is het opzetten van een hotspot met dezelfde naam/wachtwoord als mijn gewone WIFI (terwijl de laatste uit staat). Dan de camera te resetten en opnieuw toe te voegen. Het paren ging nu goed. Hierna kon de hotspot weer uitgezet worden en de camera wel met mijn Wifi netwerk verbinden.

[Reactie gewijzigd door Wannial op 17 juni 2018 23:50]