Specificaties Tower, 8 interne + 4 externe bays - Bekijk alle specificaties

NZXT Tempest Review

ro3lie 19 mei 2010, 1.973 views

NZXT Tempest

Pluspunten

• Stevig
  • Plaatsing van veel fans en grote (120/140mms)
  • Makkelijke bevestiging van hdd of dvd
  • Grote CPU koelers kan je er in kwijt
  • Lange videokaarten lukt ook prima
  • Goede airfow
  • Vangt goed stof op met zijn filters

Minpunten

• Binnenkant is grijs (Niet bij de NZXT Tempest Evo)
  • Kabelmanagement mogelijkheden kan beter

Kwaliteit voeding Score: 5
Structuur:
Zeer stevige kast die niet zo maar een deuk of een kras oploopt!
De kast zelf is al vrij zwaar en dat zonder hardware er in, genoeg ruimte om alles in te bouwen en je kan makkelijk de bovenkant/voorkant er afhalen.
Verder is de kast aan de buitenkant zwart en zijn de bovenkant en voorkant van plastic.
De binnenkant van de kast is grijs wat dan weer een beetje vloekt, maar met de nieuwe NZXT Tempest is alles van binnen ook zwart. Ik zelf heb hiervoor de kast maar gewoon met de spuitbussen bewerkt }>

Fans:
Door de grote van de kast zitten er overal 120mm fans in en dat is geweldig! Veel beter van 80mm fans en geeft ook een betere airflow. Aan de bovenkant zitten 2 140mm fans die standaard al genoeg airflow creŽren om de warme lucht af te voeren.
In totaal kunnen er 2 fans aan de voorkant, 1 in de window en 1 aan de achterkant van 120mm en 2 aan de bovenkant van 140mm. :9

Bays
De hardeschijf bays bestaan uit 2 rekken waar ieder 4 hardeschijven in kunnen. Deze rekken zijn met 2 schroefjes los te halen via de voorkant als je de fan ook heb verwijderd. De ruimte besparing en de opslagmogelijkheid van je hardeschijven is daardoor schitterend! En krijgt daarvoor alleen al een positieve review.
Verder houd je als je alle 2 de hddracks er in laat nog 3 normale bays over voor een dvd brander of fan controller etc. Als je alle hdd racks zou verwijderen heb je 9 bays.
De bovenste 3 bays hebben een klem die je cd speler met 2 pinnen en een draai knopje vast zet. Je hdd's worden bevestigd met rails waardoor je makkelijk je schijf er in en uit kunt halen.

Plaatsing Mobo
De plaatsing van het moederbord is opzich ook goed, de moederbord zit gelijk aan de bovenkant en heeft daardoor niet de last dat er PSU kabels boven je processor hangt. Verder heb je 7 slots voor PCI kaarten etc en kan je gewoon je I/O shield er in drukken.

Ruimte CPU koeler / Videokaarten
De breedte van de kast is relatief vrij breed waardoor je dus grote CPU koelers kunt plaatsen! Ik heb met gemak mijn Coolermaster V8 in mijn NZXT Tempest hangen en zit met een halve centimeter van de zijkant af. :)
Voor lange videokaarten is dit ook echt de kast! In deze kast kan je denk ik wel elke videokaart kwijt, met mijn Ati 3870 heb ik nog ruim 5/6 cm om te vullen!

Frontboard
Op de bovenkant van de pc bevinden zich 2 usb poorten, een audio poort en microfoon poort en tevens een e-sata aansluiting. Hiernaast bevindt zich tevens de power en reset button. De aan knop zelf is op zich van goede kwaliteit (aluminium) echter is de bevestiging er van niet 100% als je iets te hard drukt deukt de knop naar binnen. Maar geen zorgen, als dit gebeurt breekt er niks en blijft de knop ook gewoon werken, je kan de knop dan via de binnenkant weer terug duwen. Dit zou je eventueel kunnen verstevigen mocht je hier ook last van krijgen, het kan ook alleen aan mijn kast liggen ;)
Verder is de voorkant van de kast afgewerkt met 2 blauwe stripes die licht geven als je de kast aanzit, deze zijn gepowered door beide 1 led aan de onderkant. Ook bevind zich een grote hdd led aan de zijkant. Deze zijn natuurlijk altijd te vervangen met een klein beetje soldeer skills. (Ik zelf heb ze voor rood vervangen).

Kabelmanagement
De kabelmanagent is opzich voldoende. Het is niet 100% goed gezien er zeer weinig ruimte is aan de achterkant van de kast, hierdoor zou je dus je deur dicht moeten duwen en dan gelijk de schroeven er in draaien. Waardoor de deur dus op spanning staat. Echter zitten er wel 2 gaten naast het moederbord wat bij mij net naast mijn ATX stekker zit en mijn sata poorten dus alles gaat gelijk naar binnen :9~
Onder de hdd racks heb je ook nog een vrij grote ruimte waar je je overige psu kabels bijvoorbeeld kwijt kunt, of je CCFL modules. Je zou ook natuurlijk een hardeschijf daar kunnen plaatsen maar dan zou je toch eerst de andere 8 plekken moeten vullen. ;)

Stoffilters
De stoffilters zijn zeker aanwezig, op alle frontklepjes aan de voorkant zitten aan de achterkant watten die de stof tegenhoud, de klepjes zelf zijn geroosterd. Je zou het kunnen vergelijken met een bijenkorf structuur. In de window zit ook een klein rooster, echter houd dit wel wat stof tegen maar niet alles. Het functioneert meer als een fanguard.
Tevens zit er op de fans aan de voorkant ook nog eens een stoffilter dus heb je eigenlijk bij de eerste 6 bays 2 stoffilters achter elkaar waar eigenlijk geen stof door komt!

Window
De window zelf is op zich wel mooi maar niet 100% naar mijn smaak, hij komt naar buitenzetten op een soort embedded manier. Het is ook niet 100% helder plexiglas maar wel stevig. Je kunt er 1 fan in plaatsen van 120mm en zou evt ook een fanguard kunnen plaatsen. Standaard krijg je een grijs roostertje mee geleverd die hier oppast.

Waterkoeling
Zelf heb ik geen ervaring met waterkoeling maar in deze kast kan dat ook zekers! Er is een lange plek onder de 120mm fan op de achterkant gereserveerd voor een Reservoir en er zijn 2 sluiven gemaakt waar je de slangen voor het water doorheen zou kunnen laten lopen. Dit is tevens beschermd met een rubber randje.

Uiteindelijk vind ik het een van de mooiste kasten en ik was al gelijk verkocht toen ik deze bij Alternate zag draaien. De kast is relatief vrij goedkoop voor wat je krijgt en heeft dus een goede prijs/kwaliteits verhouding. Ik ben er zeer tevreden mee en zal hem nog lang niet omruilen.

Wil je zien hoe ik mijn kast heb omgebouwd? Kijk dan even in mijn inventaris!

Heb jij ook een NZXT Tempest?

goede review, binnekant van de kast is trouwens wel lelijk ja, maar ja. voor dat geld ;)
Ik zou zelf wel de blauwe led strips aan de voorkant in de gaten houden. Ik heb de kast nu zelf een jaar, en ik heb al twee keer een nieuwe voorkant van NZXT ontvangen, omdat de LEDs er gewoon mee ophouden. Verder is het een topkast, zeker voor de prijs.
@Punkbuster
Ja inderdaad, echter een spuitbus primer en 3 spuitbussen zwart is bij de Action 8 euro. Dus dat is zo verandert die looks! :9

@Slurpgeit
Hiermee had ik opzich geen probleem na een half jaartje heb ik ze wel uitgezet omdat ik toen mijn kast rood had gemod en blauw er niet mooi bij stond. Echter afgelopen weekend de leds er afgehaald en vervangen door rode leds met een weerstandje. Wat er ook schitterend uit ziet!

De foto's staan bij Casemodding (klik)
cmv8!? heb je er een v8 inhangen? fotofotofotofotofoto!? Ik heb gelezen dat die helemaal niet zou passen?

$$ edit laat maar, ik zie de plaatjes al :P Damn, nu wordt de keuze voor een nieuwe cpu koeler wat moeilijker ;-)

on topic: Top kast ;-) heb m zelf ook, lekker ruim

[Reactie gewijzigd door MTFDarkEagle op 19 mei 2010 19:06]

goede review, kast is nog mooier met groene ccfls en uv's :P

(ik kan je niet bereiken op de mail)
Goede review. Ik mis alleen het onderdeel "geluid". Hoeveel geluid maken de casefans?
De casefans zelf maken geen hoorbaar / irriterend geluid. Kan hier weinig over zeggen, gezien ik bijna alle fans heb vervangen. Is ook verschillend per gebruiker gezien de ene het op een fan controller zet, de ander rechtstreeks op de voeding en sommige op het moederbord en het dan via BIOS instellen.

Fans van NZXT zijn zelf van goede kwaliteit, had ze een tijd draaien en nooit last van gehad. Ook in een andere kast (NZXT Rogue) geen problemen, echter beide cases zijn ze nu vervangen voor led fans.

Mocht je deze kast willen kopen raad ik de NZXT Tempest Evo aan. Deze is van binnen helemaal zwart gespoten, heeft andere fans en de mogelijkheid om een backplate op je moederbord te bevestigen zonder het moederbord te verwijderen. Tevens leuke rubbertjes voor je kabelmanagement.

Bespaart je een paar spuitbussen als je het zwart wilt hebben. Ziet er overigens ook veel beter uit als standaard grijs! :)