Corsair TX850W Review

ro3lie 19 mei 2010, 1.749 views

Corsair TX850W

Pluspunten

• Kabels zijn gesleeved
  • Vele verschillende extra pins op je stekkers voor nieuwe mobo's / videokaarten
  • Nog altijd de mogelijkheid om je floppy van stroom te voorzien
  • Veel aansluitmogelijkheden, je moet wel heel veel hebben om stekkers te kort te krijgen.
  • Aan/uit knopje op de achterkant
  • Energie zuinig!

Minpunten

• Edit:
  • Niet modulair (Maar dat ligt aan het type dus eigenlijk geen negatief punt )

Prestaties en stabiliteit Score: 4
Aansluitingen Score: 4
Uitrusting Score: 4
Koelvermogen Score: 4
Structuur
De bouw van de voeding is zeer stevig en is ook best zwaar! Als je de PSU goed plaatst staat de fan naar boven toe. (Dit is natuurlijk afhankelijk van de plek, maar bij mij zit die onderin de kast). De fangrill die zich dan aan de bovenkant bevind is ook zwart en van zeer goede kwaliteit, het zijn best vrij dikke stangetjes en je kunt het zeker niet buigen als je er op zou leunen.

Aansluitmogelijkheden
De aansluitmogelijkheden zijn haast ontelbaar! Ik kan ze niet uit mijn hoofd opnoemen maar je kunt er 4 videokaarten op aansluiten, 8 Sata stekkers, 8 Molex stekkers, 2 Floppy Power stekkers, Een ATX stekker.
En de extra aansluiting voor je moederbord met 8pinnen! ipv 4. De videokaart heeft ook de mogelijkheid om er 8 te gebruiken indien je dit heb, is dit niet het geval kan je die 2 extra pinnen gewoon los klikken en zit die er niet aan vast maar nog wel aan het draadje ;)
Je bent kwa het aantal watt, de aansluitmogelijkheden en de nieuwe versie stekkers goed voorbereid op de toekomst!

Looks
De PSU zelf is helemaal zwart en alle kabels zijn netjes gesleeved in het zwart. Er zit geen ledjes in de PSU (bv. fan of aansluitingen) en je stekkers kan je helaas niet losmaken wat wel bij andere PSU's het geval is tegenwoordig. Verder kan je weinig klagen over deze voeding en is de sleeving ook best van een goede kwaliteit!
De stekkertjes zelf zijn zwart, de molex stekkers hebben aan beide kanten een soort van bolling waardoor het verwijderen van de molex stekker veel makkelijker is en je niet meer zo hard hoeft te trekken wat soms vroeger wel eens voorkwam.

Warmte & Geluid
De warmte van deze PSU valt reuze mee en moet eerlijk zijn dat die bij mij niet warm wordt, of dit aan mijn koeling ligt of aan de PSU ben ik niet 100% zeker van maar ik leg het toch bij de PSU gezien deze soms ook wel is buiten de kast heeft gedraaid.
De geluidsproductie is er eigenlijk gewoon niet, als je deze PSU aan zou zetten zonder iets anders zou je waarschijnlijk de klok eerder horen tikken. De 140mm fan doet daardoor goed zijn werk!

Keuze voor Corsair
Waarom ik gekozen heb voor deze Corsair?
Allereerst omdat deze 850watt levert en extra lange kabels heeft, mijn vorige PSU kon het nog wel trekken (550W) maar de kabels waren te kort. En ipv verlengers etc heb ik de PSU vervangen en gelijk voorbereid voor toekomstige uitbreidingen waar je toch meer stroom nodig hebt.
De Corsair zelf staat ook bekend als een van de energie besparende voedingen wat eigenlijk toch wel fijn is bij mij, gezien er aardig wat staat te ratelen wil ik daar toch een beetje de kosten in terug dringen. Al zou dat niet erg veel zijn het gaat om de kleine beetjes, aan het milieu denken he! :+
En als laatste de 5 jaar fabrieksgarantie, gezien ik wel eens een voeding verloor na een jaar en de winkel hem niet meer terug nam. :(

Foto 4 is mijn systeem met de Corsair!

Heb jij ook een Corsair TX850W?

- Kabels kan je niet aansluiten met een stekkertje, dus kabels die je teveel heb moet je opbergen

Dit staat ook wel bekend als: Niet modulair

En ik mis foto's van de ingebouwde voeding.

[Reactie gewijzigd door PerfectLight op 19 mei 2010 16:16]

Het niet-modulair zijn van deze voeding vind ik geen geldige negatieve eigenschap; Corsair heeft immers daarvoor de HX850. Dus of je had de HX850 moeten kopen, of je moet als negatieve eigenschap noemen dat de voeding te duur is voor wat hij biedt (waar ik het overigens niet mee eens zou zijn, maar da's een ander verhaal ;)).
ik heb de Corsair HX1000 en die bevalt me zeer goed :*) . ik wou deze oook eerst kopen maar omdat ik de ati 5970 in crossfire ga draaien heb de de 1000w watt gekozen en modulair ;) . ik heb in mijn oude systeem heb ik de HX 850 ( mijn reseve game pc O-) ). Een paar foto's hoe jij te overige kabels heb weg gewerkt er bij en misschien nog wat extra tekst.
Kun je misschien iets meer toelichten over de hoeveelheid 6+2 of 6 connectors voor videokaarten?
Nu zou het zo kunnen zijn dat er 4 of 8 stekkers zijn...

"Ik kan ze niet uit mijn hoofd opnoemen maar je kunt er 4 videokaarten op aansluiten"

4 kaarten met 2 of 1, 6(+2) stekkers?

Alvast bedankt :)
Iedere kaart wordt gerekend met 1 aansluiting van 6(+2).
Een X2 is technisch gezien ook twee videokaarten en heeft dus twee aansluitingen nodig.

Hoeveel aantal stekkers deze voeding te bieden heeft weet ik niet uit mijn hoofd, maar is vast te vinden boven bij de Specs of de fabrieksinfo.
Zal nog een foto van mijn eigen systeem plaatsen. (Dat zal de 4e afbeelding worden)
Heel duidelijke en geweldige review. Iets wat niet over de review gaat maar wat ik wel graag zou willen weten is welke kasten ik zie op de fotos. Ik zie namenlijk dat u een watergekoeld systeem heeft met een 360 radiator en 3 120mm fans. Ik denk dat u de HAF gebruikt van coolermaster, maar daar zaten 200mm fans bovenin toch? Groeten en alvast bedankt.
Hallo!

De foto met de waterkoeling is helaas niet van mij, de andere wel. De laatste foto (4e) is een NZXT Tempest. De 1e zou ik eerlijk gezegd ook niet weten, deze heb ik er bij geplaatst als foto van de PSU.

Gr.
Volgens mij zit ie verkeerd om in je bak...