Sony KD-55XE8577 Zilver Review

maartenvranckx 31 mei 2018, laatste update op 31 mei 2018, 245 views Product gekocht

Sony KD-55XE8577 Zilver

Ik raad deze tv af. Het beeld is mooi, maar daar is ook alles mee gezegd, veel gebreken en fouten die niet opgelost kunnen worden. Slecht ontwerp en intern erg veel fouten. Sony, ga alsjeblieft terug naar de tekentafel want deze tv moet je echt niet kopen

Pluspunten

• beeldkwaliteit is prima

Minpunten

• Slechte netwerkkaart
  • Staat schreef en helt naar achteren
  • Erg slechte processor en kan Android niet draaien
  • Past niet in je auto als je hem koopt
  • Erg slechte klanten service via Sony
  • Monteurs kunnen tv niet repareren
  • TV loopt dagelijks vast
  • De Netflix app is al te zwaar om aan te kunnen

Deze tv heb ik bij Mediamarkt in januari gehaald en nu is het al juni en nog steeds werkt de tv niet naar behoren.

- Hij loopt dagelijks vast
- TV heeft slechte processor waardoor hij android niet aan kan (super dom dus)
- TV staat NIET recht en helt naar achteren. Zie foto's
- Netflix kost hem al te veel moeite en geeft dus geen tot slecht beeld kwaliteit door
- Coax kabel aansluiten op deze tv is ook een drama, geeft geen retour signaal en geeft vaak hapering (blokkerig beeld)
- klantenservice van SONY moet je proberen te ontwijken, want nu 6 maand verder doen ze nog niets goed en ben ik nog steeds bezig de tv te repareren.
- ontzettend dure tv waar je wel wat voor mag verwachten, maar helaas
- moederbord is al 2 keer vervangen en zelfs na de installatie gaf hij weer een fout melding en deed hij het niet..

Ik raad Sony helemaal af, vanwege de klantenservice en de hardware van de tv's. het zijn toch allemaal LG beeldschermen die er in zitten.

hopelijk heb je er iets aan en koop je om deze reden geen Sony

Eind oordeel: cijfer 1

Heb jij ook een Sony KD-55XE8577 Zilver?

Past niet in je auto als je hem koopt

Seriously? Wat kan Sony er aan doen als jij een kleine auto hebt?
En het naar achter hangen hoort bij het model TV

Althans, volgens mij heb ik ongeveer dezelfde gehad (of een tikkeltje nieuwer..) en dat was echt een perfecte 4k tv voor een leuk bedrag. Netflix razend snel, nooit geen wifi / internet verlies etc.

Vage minpunten inderdaad:
te kleine auto iets van een twingo uit 1980 ofzo? (schuld van sony?)
design (schuld van sony? uh nee, dat hoort gewoon zo!)
internet valt weg met een duidelijke verwijzing naar de router, (schuld van sony?)
Netflix hangt vast, ja het is een online dienst dus dat zal wel met de router te maken hebben.
Blokkerig beeld wegens slecht signaal, uhm controleer je bekabeling eens (schuld van sony? come on)

Het enige wat we kunnen doen zodat mensen hier niet intrappen is de review een 0 geven (hoewel dit ook wel bot is vind ik!).

[Reactie gewijzigd door LopendeVogel op 31 mei 2018 16:57]

Ik heb de review al een 0 gegeven, maar had het liefst een -2 of iets dergelijks gegeven als dat kon. Maar het negatieve punt over het niet passen in de auto vond ik wel een héél raar punt, vandaar dat ik dat als enige in de reactie opnam :)
Ik ben het ook niet eens met het minpunt van de "past niet in de auto." Moeten ze dan tv's kleiner gaan maken zodat het in de huis tuin en keuken auto past?

Overigens heb ik een soortgelijke tv en na een handmatige firmware update draait de TV een heel stuk beter. Handmatig omdat je het zelf moet downloaden en moet installeren op de tv via een USB stick.

Ik ben het overigens met je eens dat voor het geld je wel wat meer verwacht. Ik zal Sony Android TV dan ook niet aanraden.