EZVIZ Husky Air C3W Full HD

€ 76,33
Specificaties Draad(loze) PoE buitencamera + app - Bekijk alle specificaties

EZVIZ Husky Air C3W Full HD Review

crewchiefTestpanel 22 mei 2018, 1.205 views Testpanel

EZVIZ Husky Air C3W Full HD

Deze opvallende verschijning voldoet aan de verwachting van een thuisgebruiker buitenbewakingscamera. Beeldkwaliteit dag en nacht prima. Dmv een MicroSD kaart kunnen alle beelden/video's opgeslagen worden, wel is de bewegingsensor nogal gevoelig. De livefeed kan met meerdere apparaten via een app tegelijkertijd bekeken worden.

Pluspunten

• Bouwkwaliteit
  • Beeldkwaliteit
  • Gebruiksvriendelijkheid
  • Installatie
  • Veelzijdigheid

Minpunten

• Opvallende kleur
  • Gevoeligheid sensor
  • Zoom
  • Handleiding

Kwaliteit Score: 4

Algemene beoordeling

Deze opvallende verschijning voldoet aan de verwachting voor een thuisgebruik buitenbewakingscamera. Beeldkwaliteit dag en nacht prima. Dmv MicroSD kaart kunnen alle beelden/video's opgeslagen worden, wel is de bewegingssensor nogal gevoelig. De live feed kan met meerdere apparaten via een app tegelijkertijd bekeken worden.

De hardware matige installatie van de camera is van het plug en play concept. Software matig was het wegens de gebrekkige gebruikershandleiding minder intuïtief.

Ik had me op de website aangemeld om de set (Ezviz Alarm Starterkit + Ezviz Husky Air camera) te testen. Een paar dagen na mijn aanmelding kreeg ik een berichtje dat ik de set mocht gaan testen. Deze review beperkt zich tot de EZVIZ Husky Air camera daar ik de PIR en het Raamcontact niet ontvangen heb. De Alarmhub wel, maar de koppeling met de camera voegt weinig toe.

Reden voor het aanmelden als testuser:
  • Buitencamera stond al lang op het lijstje om te installeren.
  • Een soort van bewaking is altijd prettig.
  • Hoog gadgetgehalte.

Featureset

De Husky Air camera heeft een behoorlijk aantal features oa:
  • Robuuste behuizing met 2 wifi antenne’s
  • Infrarood verlichting voor nachtzicht
  • Ethernet aansluiting
  • MicroSD kaartslot voor opslag videobeelden
  • Verlichting
  • Microfoon en luidspreker voor 2-weg communicatie (dmv de App)
  • Akoestisch alarm
  • Groothoeklens

Inhoud

De Husky Air komt in een klein en simpel kartonnen doosje, niets bijzonders maar afdoende.

[img]KJInCDmZ[/img][img]Z8s3vDBS[/img][img]GX6Hxjwv[/img][img]Tj6okKeS[/img]

De Husky Air camera wordt geleverd met stroomadapter, montageset ( 3 pluggen en een boormal met gatenpatroon ) en een quick start guide.

Prestaties

De Husky air geeft een goed beeld overdag en ‘s nachts.

[img]XsImDkpO[/img][img]aSjj3ih3[/img]

Draadloos bereik, Betrouwbaarheid & Stabiliteit

Draadloos bereik was een puntje van aandacht, de verbinding viel de eerste dagen meerdere malen weg ondanks dat ik met mijn telefoon wel gewoon volledig wifi signaal had. Na een software update naar V5.2.4 build 180419 geen problemen meer gehad.

Ondersteuning

EZVIZ update de software en meld dit in de app zodra er een update is.

De Husky air staat voor €99 in de pricewatch en dat is gezien de mogelijkheden van de camera geen gekke prijs.

Gebruiksvriendelijkheid

De Husky air is gemakkelijk te bedienen via de App op je telefoon. Het in gebruik nemen en aanmelden van de camera was ook erg gemakkelijk, de camera aanmelden gaat via QR codes en een akoestisch signaal op je telefoon, dat heeft boven verwachting gewerkt. QR code inscannen met app vervolgens het akoestische signaal vlakbij de camera houden en de verbinding kwam tot stand.

Correcte meldingen van beveiliging

Vwb de beveiligingsmeldingen mag hier wel een update voor komen, de melding sensor gaat op de kleinste bewegende objecten af. Onderstaande screenshot ter illustratie ( Langpootmug komt uit rechterbovenhoek en Husky geeft melding af en start opname modus.

[img]VcHv92X0[/img][img]aFN653ed[/img][img]FjTt4I2r[/img][img]k4RPbI69[/img][img]PEuIrCxQ[/img]

Montagegemak

De hardware matige installatie van de camera is van het plug en play concept. Drie schroeven in de camera voet. Voor een doorvoer door een muur zal er wel een grote boor aan te pas moeten komen daar ze bij de Husky air de ethernet aansluiting in een nogal grote behuizing hebben gestopt. Het was makkelijker geweest om deze aansluiting in de voet zelf te verwerken.

Samenwerking producten onderling

Koppelen van alarm hub en Husky air camera gaat prima in de App, geen bijzonderheden.

Kijkhoek van de camera

De kijkhoek van de camera is ruim voldoende en geeft een goed beeld van de te observeren ruimte, weliswaar treedt er lichte vervorming op door brede kijkhoek maar dit is niet storend.

Gevoeligheid infrarood sensor

De sensor staat zo afgesteld dat deze op de kleinste beweging afgaat en dit is niet afdoende in te stellen dmv van de gevoeligheid terug te zetten in de app.

Microfoon & Luidspreker

De Husky air is voorzien van twee weg communicatie dwz een microfoon en een luidspreker, deze werken prima in de app. De verstaanbaarheid is prima twee kanten op.

Camera beelden vastleggen

De camera kan on/off line beelden opnemen op een MicroSD kaart en doet dit prima zoals je mag verwachten.

Krijg je hier waar voor je geld? Ik denk het wel. De camera is stevig en netjes gebouwd, de aansluiting voor de Ethernet Connector zou ik zelf op een andere plaats kiezen ivm eventuele muurdoorvoer.
De kleur van de camera is wit en is daarmee wel erg opvallend.
Voor €99 krijg je een goedwerkende wifi camera met alarm/bewakingsfunctionaliteit en ook nog eens gemakkelijk te bedienen dmv een app op je telefoon.
Note: Het blijft een camera voor home use, voor professionele bewaking zijn er andere systemen, deze zitten dan wel in veel hogere prijsklasse.

Heb jij ook een EZVIZ Husky Air C3W Full HD?

Neemt de camera automatisch ook het geluid op?