Specificaties 10,2MP, HD filmen, 5x optische zoom - Bekijk alle specificaties

Sony Cyber-shot DSC-WX1 Goud Review

Willem2 7 maart 2010, laatste update op 7 maart 2010, 1.037 views

Sony Cyber-shot DSC-WX1 Goud

Pluspunten

• Klein maar voelt zeer degelijk aan
  • Zeer goed filmen en foto's maken (zonder flits!) in 'low-light' condities
  • Manual online en op CD als PDF; heel goed, niet meer een boompje kappen voor elk product dat ze uitleveren dat je toch niet leest! :-) CDROM mogen ze anno 2010 ook wel achterwege laten wat mijn betreft... Divers en software zijn toch veelal out-dated tegen de tijd dat ze op je bureau belanden.

Minpunten

• Sony MS Pro Duo geheugen, wanneer stoppen ze daar nou eens mee? Ik wil gewoon SD in al mijn apparaten...
  • Sony specifieke kabel in plaats van mini-USB; erg irritant.
  • Weinig/geen handmatige instellingen mogelijk

Snelheid en automatiek Score: 5
Batterijduur Score: 4
Ik wilde een nieuwe camera om ook 720p mee te kunnen filmen. Aangezien het voornamelijk om kinderen, binnen gaat is lichtgevoeligheid dus erg belangrijk. Ik had eerst de Samsung WB550 besteld, maar daarvan was de performance zonder flits en fel zonlicht zo bedroevend dat ik die snel terug heb gebracht. In ruil daarvoor een WX1 meegenomen met de zogenaamde Exmor R sensor die veel lichtgevoeliger zou zijn. Nou, en dat is hij! Ik heb nog nooit een compact camera in mijn handen gehad die zonder flits in schemer of nagenoeg donker nog zulke goede foto's weet te maken!

Maar goed, een plaatje kan meer zeggen dan 1000 woorden. Aangehecht 1 foto van een Canon Ixus 60 op setting ISO High en 1 foto van de WX1 onder gelijke omstandigheden met de dimmer boven de tafel op de laagste stand (erg weinig licht dus).

Op een aantal reviews wordt genoemd dat het instelwiel makkelijk per ongeluk verdraaid wordt; zelf heb ik daar niets van gemerkt en zie dat dus niet als ontwerp fout. Ik heb nog niet alle menu opties geprobeerd, maar als iemand specifieke vragen heeft moet je die maar hieronder plaatsen of mij mailen! Ik probeer het graag even voor je uit.

Heb jij ook een Sony Cyber-shot DSC-WX1 Goud?

Helemaal eens! Is een prachtige camera. Wat ik wel onlangs had dat tijdens het filmen en het gebruik v/d zoom je de motor v/d zoom hoort in het filmpje. Heb jij dat ook? Of is dat een gebrek wat zich nu bij mij begint te vertonen? (2 maanden in bezit)
Ik heb het net even geprobeerd, en je hoort de motor van de zoom inderdaad vrij duidelijk. Dat lijkt dus een toestel gerelateerd iets te zijn. Nu doe ik het wel in een stil huis, dus ik kan me voorstellen dat het met meer geluid om je heen minder opvalt.