1 review

Apple Mac Pro (najaar 2013) 3.7GHz Quad Core

Specificaties Tower/desktop met Xeon E5-1620V2 en 12GB ram - Bekijk alle specificaties

Apple Mac Pro (najaar 2013) 3.7GHz Quad Core Review

RaceRookie 16 mei 2018, laatste update op 16 mei 2018, 176 views Product gekocht

Apple Mac Pro (najaar 2013) 3.7GHz Quad Core

Na het verkopen van mijn Mac Pro 5,1 gegaan voor een gebruikte Mac Pro 6,1. De CPU en het geheugen zijn vrij gemakkelijk te vervangen. Dat is wel anders als het gaat om de GPU. een mogelijkheid is een externe GPU die bandbreedte zal verliezen door de Thunderbolt 2 connectie.

Pluspunten

• Mooi
  • Klein en gemakkelijk te plaatsen
  • Stil!
  • met CPU upgrade flink snel

Minpunten

• geen GPU upgrade anders dan extern
  • kabelspaghetti
  • duur (ook gebruikt)
  • Externe Thunderbolt schijven zijn duur

Features Score: 3

Heb jij ook een Apple Mac Pro (najaar 2013) 3.7GHz Quad Core?

Reviews door de redactie

Ik heb dit (lelijk) stuk ellende de deur uit gedaan. Wellicht het meest belachelijke stuk hardware wat Apple heeft gefabriceerd de laatste 10 jaar. Ik kan bijna geen enkel pluspunt verzinnen, behalve dat ie stil is (totdat de hitte uit het apparaat moet en de fans harder gaan draaien) en hij is niet traag inderdaad.
Gelukkig vinden ze dit in Cupertino nu zelf ook en komt er dit jaar (volgens Apple) een modulaire Mac Pro.

Ik ben na 10 jaar voor semi-professioneel gebruik weer terug naar Windows gegaan en verwacht eerlijk gezegd niet veel van wat er komen gaat... mede gezien de nieuwe Mac Mini en de prijzen voor upgrades daarvoor :| ...
Er zijn uitbreidingskastjes verkrijgbaar waarin je een of meerdere PCIe sloten kunt plaatsen die met Thunderbolt 2 verbonden worden. Op die manier haal je voldoende snelheid om de PCIe 2 standaard volledig te ondersteunen. Zelfs een x16 verbinding met 16Gbit/s behoord dan tot de mogelijkheden waardoor je een moderne PCIe video- of geluidskaart kunt aansluiten op de Mac Pro. Het betreffende kastje is voor $194,99 bij AKiTiO te bestellen. Link: https://www.akitio.com/expansion/thunder2-pcie-box

[Reactie gewijzigd door Rimboeloper op 21 juni 2019 23:54]