Canyon CN-SP51 Speakers Review

mieJas 1 januari 2006, laatste update op 1 januari 2006, 1.140 views

Canyon CN-SP51 Speakers

Pluspunten

• Design

Minpunten

• Geluidskwaliteit
  • Lengte van de kabels

Mid- en hoogweergave Score: 2
Basweergave Score: 2
Film/gameweergave Score: 2
Muziekweergave Score: 1
Omdat ik van vrienden en kenissen heb opgevangen dat de geluidservaring veel hoger ligt bij een 5.1 set dan met stereo luidsprekers (vooral bij films dan) heb ik dan toch maar besloten er één aan te schaffen. Met nog ietwat onzekerheid één van de goedkoopste genomen.

Design
Naast de prijs was dit de reden waarom ik deze heb gekozen. Ze zien er strak en stijlvol uit. Behalve de rand rond de woofer, zijn alle oppervlakken mat. Een blauw doorzichtige rand rond de volumeknop en een dito streep eronder (die blauw oplichten als de set aan staat) zorgen voor de nodige opvulling op de wooferkast.

Features
Enige vorm van features (naast power en volume- en bass regeling) zijn hierop niet te bespeuren, maar dat is eigen aan speakers in deze prijsklasse en kunnen met wat software tweaking vervangen worden.

Stevigheid
Stevigheid van de sattelieten is in ieder geval dik in orde. Zijn hier al een aantal keer gevallen, zonder enige averij opgelopen te hebben.
De wooferkast aan de andere kant ziet eruit alsof die na iedere 'pok' (want 'boom' kan je het niet echt noemen) van de woofer kan uiteenvallen (het op de grond smijten zal ik maar niet testen). Desalniettemin geen gerammel merkbaar.

Klank
Deze speakers zijn inderdaad goedkoop en zien er behoorlijk goed uit voor die prijs, maar klinken doen ze absoluut niet goed. Dit zowel bij verschillende genres muziek als films.
De bass is enkel hoorbaar als je het volume ervan helemaal openzet, maar dan krijg je storingen en komt er een vervelend luide brom uit.
De middentoon komt heel goed over en als ik andere reviews mag geloven, is dit één van de enige sets waar dit zo is.
Nadeel is dat het ten goede komt van de hoge tonen. Die moet je totaal niet verwachten hier.

Kabels
Eén van de zaken waarop ze hierbij duidelijk hebben bespaard is de kabellengte. De front en center speakers hebben 1 meter meegekregen, terwijl de rear speakers het moeten doen met 3.
Op zich niet zó erg, aangezien het allemaal dicht bij de pc staat, maar met een iets grotere bureau heb je vlug tekort.
De de draad die de pc met de versterker verbinden komt, aan de andere kant, met zn 2 meter lengte in de meeste gevallen ruimschoots toe.

Deze set kan een verbetering genoemd worden als men in het bezit is van een TyboTech surround en met een ongelofelijk krap budget heeft.
Als je dit op het oog hebt als 'instapmodel' laat je het toch beter links liggen en ga je beter voor een iets duurder merk-product.

~[afbeelding2]

Heb jij ook een Canyon CN-SP51 Speakers?

je kan nooit voor niets op de eerste rij zitten natuurlijk

verder tip van mij sltuit je Goed stereo io je PC aan
Tsja dit geldt natuurlijk vaak voor zaken met een lage prijs. Er moet ergens op bezuinigd zijn en dit zal vast gedaan zijn op hoe de speakers gemaakt zijn etc. etc. Ik heb jaren geleden een Pioneer set gekocht voor 1000 gulden, was vrij veel in die tijd, maar doet het nog prima en mooi geluid. Gewoon even sparen en iets goeds kopen.