Specificaties Single core @ 1,8GHz - Bekijk alle specificaties

AMD Athlon XP 2200+ Tray Review

PeaceNlove 30 december 2005, 1.275 views

AMD Athlon XP 2200+ Tray

Pluspunten

• Stabiliteit
  • Warmteproductie
  • Overclock mogelijkheden

Minpunten

• Geen

Ik heb deze 2200+ al een hele poos geleden gekocht. Toch schrijf ik deze review maar voor de mensen die op zoek zijn naar een tweedehandsje.
Ik gebruik de processor nu ruim twee jaar. In die tijd heeft hij zeer stabiel gelopen op stockspeed. De temperatuur komt in combinatie met mijn coolermaster koeler nooit boven de 55 graden in de zomer. Nu, in de winter moet ik moeitem doen om de CPU boven de 45 graden te krijgen.
Ik heb de processor wel eens overgeclockt. Dat gaat bij deze vrij eenvoudig, want die multiplier is niet gelockt. Hij haalde vrij eenvoudig de 2Ghz, met 1,65V ipv 1,6V. Ik heb toen 2,1Ghz geprobeerd, maar dat lukte niet met 1,7V, hoger durfde ik er niet op te zetten, want de levensduur van een CPU gaat wel hard achteruit met een hoge OC. Andere CPU's kunnen misschien wel hoger, maar groot voordeel blijft de unlocked multiplier.
Tweedehands hoeft deze CPU tegenwoordig niet veel meer te kosten, terwijl je redelijk recente games nog wel kunt draaien. Al met al een prima prijs/prestatie verhouding.

Heb jij ook een AMD Athlon XP 2200+ Tray?

Je cpu is niet van zichzelf unlocked, maar daar zorgt je Asus A7N8X-X moederbord voor ;).
Ja puntje, ik lees nu bij BalusC dat je de laatste L3-brug moet doorverbinden om de processor geheel te unlocken.
Blijft staan dat het dan toch wel vrij eenvoudig is om te OC-en met bepaalde moederborden, zoals de mijne :Y)
je moet ook wel geluk hebben met je cpu, ze kunne neit allemaal even ver. k heb die van mij wel eens op 2,5 Ghz gehad. niet voor super lang want mn DDR266 kon niet meekome. was wel in de winter, in een kamer zonder verwarming :P