microSDXC UHS Class 3, UHS-I, A1, V30 128GB Review

sied76 6 mei 2018, laatste update op 6 mei 2018, 527 views Product gekocht

microSDXC UHS Class 3, UHS-I, A1, V30 128GB

Goede kaart mits je het geld er voor over hebt.

Pluspunten

• snel
  • betrouwbaar merk
  • kwaliteit

Minpunten

• van sandisk verwacht je dat de opgegeven snelheid minimaal behaald word
  • prijs

Ik vond deze microsd te duur dus gekozen voor Sandisk SDSQXWG-128G-GN6MA via bol.com voor net geen 59 euro maar kreeg de SDSQXBG-128G-GN6MA geleverd.

het alternatief was de Sandisk Extreme Pro SDXC 128GB

Naar mijn idee is de Extreme Pro een hoger segment dan de Extreme plus maar toch gekozen voor de microsd variant vanwege de uitwisselbaarheid met andere apparaten.

De kaart zal gebruikt worden met een Sony RX100 m5.

Getest met interne cardreader en met de kingston cardreader. De interne cardreader gaf goede scores echter niet hetgeen opgegeven door Sandisk, 86 MB/s read en 78 MB/s write.
Daarom getest met de kingston op USB3.0 poort. Vreemd genoeg kwam ik hier niet verder dan de helft van de opgegeven snelheid.
Pas na het aansluiten op USB 3.1 (gen2) op de USB c aansluiting met verloopje kreeg ik bevredigende resultaten.

Al met al een goede snelle kaart mits je over de juiste hardware beschikt om de snelheid te kunnen benutten.

Overigens maakt het voor de snelheid niet uit of je de microsd kaart met of zonder de adapter naar SD-card formaat gebruikt.

Heb jij ook een microSDXC UHS Class 3, UHS-I, A1, V30 128GB?