Specificaties 2,4" display, 3G-support, met geheugenslot - Bekijk alle specificaties

HTC Snap NL Zwart Review

linuxpeteNewbie 3 maart 2010, laatste update op 3 maart 2010, 913 views

HTC Snap NL Zwart

Pluspunten

• Hij ziet er erg sophisticated uit. enige plus.

Minpunten

• Er zit windows op
  • Sloom / Traag
  • Slechte toetsen
  • De trackerball is de enige manier van bedienen.

De IT afdeling heeft mij opgescheept met dit apparaat met windows mobiel zes-en-een-half.

Hij ZIET er zonder meer mooi uit, beetje bruinig, redelijk strak dus staat mooi op tafel en in vergaderingen.

Het ding is uitgerust met trackerball waarmee je alles bedient. Dit is ook direct het single-point-of-failure van het ding. Als de ball niet werkt is er met deze telefoon niet te werken. De telefoon is traag, je krijgt niet het snappy gevoel wat een standaard Nokia wel heeft. Hij doet dingen net een fractie te langzaam.

Daarnaast is windows mobiel zes-en-een-half fragiel: vooral niet te veel aan knutselen en geen third-party apps op zetten anders. . . . werkt de trackerball niet meer goed. Dan moet je MCSE loslaten op je phone: restart (werkt niet), reboot (werkt ook niet) en reďnstall (Yess, ik moet alles weer opnieuw instellen maar dan werkt eindelijk weer). De browser (Internet exploder) is ongelofelijk traag, de muis aanwijzer vliegt alle kanten op en werkt traag.

De toetsen zijn ook niet je dat. Slechte tactiele feedback.

Al met al : Het is geen telefoon en het is geen computer. Het is dat hij door de baas gefourneerd is, privé moet je hem niet hebben.

Heb jij ook een HTC Snap NL Zwart?

Het is dat ik geen nul sterren kan geven.....

Aan de eerste regel lees ik al dat je een review maakt waar je geen zin in hebt.
Volgens mij ben jij meer een linux man want het is Windows Mobile 6.5 (en niet zes en een half) en voor jou is een windows mobile toestel al zowiezo waardeloos.

Beetje jammer dat je een product wat je niet wilt hebben en waarmee je bent 'opgescheept' gaat reviewen, want dan ben je al erg negatief.

Deze review heeft dan ook totaal geen waarde meer aangezien je al niet eens meer neutraal het product beoordelen.
Ik herken mij ook absoluut niet in jou kritiek. Ik heb de Snap ook en vind het een fijn toestel.

Dat je de trackbal als enige manier van bedienen als min punt noemt, vind ik vreemd. Bij een telefoon met tochscreen is dat ook vaak de enige manier van bedienen. Is dat dan ook een min punt?

Overigens zou ik als ik jou was de handleiding eens beter lezen. De trackbal is absoluut niet de enige manier van bedienen. Ook met het toetsenbord en de navigatie toetsen kun je bijna alles starten.

Ik sluit me verder bij Sc0rpi0n aan: het liefst zou ik 0 sterren geven aan deze rant review.
Wat mij vooral opvalt (en waar ik me in deze review vooral aan stoor) is dat je het apparaat ook geen kans gegeven hebt om zich te bewijzen.

Zoals je nick doet vermoeden, ben je een Linux-fanboy. Prima, moet je zelf weten.

Maar...
De IT afdeling heeft mij opgescheept met dit apparaat
Met het woord 'opgescheept' ben je voor de meeste lezers je geloofwaardigheid al kwijt. Zeker omdat je er niet bij vermeld waarom je IT-afdeling koos voor WM6.5 en/of dit toestel.
Natuurlijk zal de (gemiddelde) IT-afdeling niet zo pro-linux zijn als jij, maar als je bedrijf ook maar iets met Exchange-achtige toepassingen doet, is WM geen vreemde keus.
Ik ben niet bekend met dit specifieke toestel van HTC, maar ik vind het erg raar dat de andere review van deze telefoon (van DonJunior) de trackball en het kunnen instellen daarvan juist als een positieve eigenschap ziet.
Heb je die instellingen uberhaupt gevonden? Kun je iets specifieker zijn welke software niet overweg kan met de trackball? Kun je met de cursortoetsen (if any) deze apps wel besturen?
Onlangs een Nokia-smartphone uit dezelfde prijsklasse/leeftijd vastgehad? Dan zou je dit oordeel namelijk wel bijgesteld hebben.
Daarnaast is windows mobiel zes-en-een-half fragiel
Verklaar je nader: Loopt de telefoon vast? Krijg je alleen een foutmelding? Kun je uitsluiten dat dit aan externe software ligt?
Het is dat hij door de baas gefourneerd is...
* momelt iets met een gegeven paard *
...privé moet je hem niet hebben
En de open-deur-award van deze week gaat naar... Linuxpete!
Het is een smartphone, gericht op de zakelijke gebruiker. Je gaat je weekboodschappen bij de supermarkt toch ook niet doen met de vrachtwagen van de baas?
[img=http://i.fokzine.net/s/fuckneehe.gif][/img]

[Reactie gewijzigd door BillsGate op 3 maart 2010 16:40]

Ik denk dat deze jongen gewoon beetje boos is op zijn baas dat hij geen linux smartphone heeft gekregen. Schandalig dan zo'n review erop te zetten.

Met de apps betreft; teveel apps zou je trackball niet doen werken/je smartphone trager werken, is echt wel gelogen. Ik heb super veel apps erop gezet die ik allemaal gebruik en de smartphone werkt even snel als bij het begin.

Enige wat je wel gelijk in hebt is de internet explorer die traag is, maar ach, dat is altijd al bekend geweest. Daarvoor is opera mini 5 een goed alternatief voor.
*kuch*, custom roms @ http://www.xda-developers.com/
de s521 en de s520 zullen wel niet heel veel verschillen neem ik, even kort door de bocht, aan.

Mijn HD1 bevalt me aanzienlijk beter met een custom 6.5 rom t.o.v. stock 6.1...
Ik wou net als de mensen boven mij gewoon 0 sterren geven aan deze review, echter kan dit niet en heb je nog een ster gehad ook. Een ster teveel dus. Ik vind dat als je geen zin hebt om een normale review te schrijven dat ook maar eens niet te doen.

En verder is het Windows Phone 6.5 en een trackbal ofwel geen trackerball. Verder geef je uiteindelijk als enigste plus aan het design en je geeft voor het design slechts een ster.. Klein beetje logica is ook geen overbodige luxe :P

[Reactie gewijzigd door N1ckk op 3 maart 2010 23:40]